HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2009.04.12. 15:16 WikFx

Ne légy Balek avagy hogyan gondolkodnak a Balekok!

Először is:

Nem nézek le senkit, én is voltam és sajnos sokszor még most is vagyok Balek!
(amikor elvesztem a türelmemet, akkor ez sajnos szinte törvényszerűen bekövetkezik, amikor tudatosan kereskedek, szinte soha)

Csinálok ehhez egy videót is, de nem akarom feltartani a csevegést...

4 tipikus balek szokás jut hirtelen eszembe:

1. A piac sávozik és Balekunk minden erős megmozdulásra fordítja a pozit a mozdulás irányába és ezt általában a sáv szélén teszi (tehát kitörésre játszik, és nincs elkötelezett felsőbb idősíkú iránya)

2. Épül egy alakzat (pl duplaalj) és a mozgás "nagy lendülettel", azaz sok pip mozgással áttöri a szintet és ezután Balekunk belevesz - forexen utóbbi 1-2 évben valószínűbb, hogy a szint áttörés után gyors korrekció  jön, semmint az, hogy azonnal folytatódik. És ez a korrekció általában kiüti Balekunk relatíve szűk stopját, vagy addig hezitál az ármozgás, hogy Balekunk belefárad a várakozásba.

3. Az ármozgás áttört egy szignifikáns nagy idősíkú szintet és kis idősíkon is már megvolt az áttörés korrekciója és folytatódik az ármozgás az áttörés irányába. Ezután a piac megy 50-100 pipet (EURUSD) és Balekunk úgy dönt, hogy ez már sok és elkezd ellene játszani. De az ármozgás egy olyan szakaszon megy, ahol nincs igazán erős szint nagyobb idősíkon, azaz leolvadó/kitőrő módban van és/vagy extrémig akarják húzni a "nagyok", tehát folyamatosan kistoppolódik és minden megtorpanásnál próbál a piac ellen menni.

4. Az ármozgás megindul áttör egy szignifikáns szintet egy nagyobb mozgással, még alá is zár H1-en és balekunk beleugrik, hogy akkor ez most le fog szakadni. Az ármozgás elkezd sávozni, majd egyszercsak megindul visszafele, mint "állat". Balekunk kistoppolódik, de még biztos az irányban és újranyitja a pozit. Az ármozgás még tovább jön és ismét kistoppolódik. Balekunk, hogy visszanyerjen valamit, fordít a pozin és...... a piac kicsit még megy Balekunk irányában, de aztán hirtelen lefordul és megiramodik az eredeti irányba és Balekunk ismét kistoppolódik.


Eddig ennyi, de majd még bővítjük...

Remélem senki nem ismert magára! :)

 

43 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr671061047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferenci84 2009.04.12. 17:24:29

Mindenkinek ajánlom ebben a témában Humphrey B. Neill műveit. A népszrűbbik a "Tape Reading & Market Tactics" a másik a "Art of Contrary Thinking". Van még egy harmadik műve (illetve esszé-gyűjtemény), a "Ruminator", de azt még nem ismerem. (Mindhárom az amazonon kapható súlyos 10 dollárért.)

kisguru 2009.04.13. 14:03:04

Minden forex-al foglalkozó oldalon olvasható, hogy ne akarjuk a tetejét vagy az alját elkapni, mert úgy sem sikerül. Hát nekem sikerül az esetek nagy részében. Csak az a baj, hogy nem a jó irányban. Amint belépek pár pont múlva fordul is a piac. Már gondoltam rá, hogy két számlát nyitok és ellentétes irányban veszek fel pozit. Amelyik veszteséges lezárom a másikat hagyom futni.

abunba 2009.04.14. 08:27:47

@kisguru: Régebben én is mindig így jártam. A két ellentétes pozit azért nem javaslom, mert amint lezárod a veszteségeset, máris fordul a piac. :)
Egyébként WikFx 4 tipikus balekjai közül az 1. és a 3. én vagyok :( és a 4. eset is gyakran bekövetkezik.

Markman 2009.04.14. 15:03:05

Sziasztok ,viszonylag friss olvasója vagyok a blognak , de már napok óta olvasom .Mostanság kezdtem el devizatőzsdézni élesbe másodmagammal, de még nagyon amatőr vagyok így muszáj információkat szívnom magamba:)
Nagyon jó az oldal, ezután is rendszeres olvasója leszek!

taqi 2009.04.14. 17:44:33

A decemberi példám illik ebbe a topicba:
Decemberben eurusd short kb a legalján, 1.26 körül és természetesen pont a nagy long előtt pár nappal. Amint megkötöttem megindult fel és mint tudjuk 2000 pipes long lett a vége. Izzadtam rendesen mit ne mondjak. 1.43-nál lett elegem és dobtam... Akkoriban 90 % -os találati pontosságom volt nekem is a rossz irány eltalálásának :) Szerencsére azóta sokat romlott ezen képességem.

GlaP 2009.04.14. 20:50:35

Üdv,

bocsánat, hogy nem teljesen a témához szólok hozzá, de talán itt tud nekem valaki segíteni.

Olyan kereskedőcéget keresek, akinél:

- viszonylag kis összeggel lehet számlát nyitni/kereskedni (max kb. 500...1000$)
- járulékos költségek (ha vannak) alacsonyak
- jól dokumentált _kommunikációs protokollt_ (vagy esetleg API-t) biztosít a kereskedéshez.

Egyéb szempontok (adatok pontossága, spread, stb.) egyelőre nem számítanak, nem valami komoly dologról van szó (legalábbis a kereskedés szempontjából), egyfajta technikai demonstráció készül.
Amit szeretnék készíteni, az egy _platformfüggetlen_, kereskedést támogató szoftver, ezért lenne fontos, hogy a kereskedést (technikailag) csak egy kommunikációs protokoll határozza meg, ami mögé a saját programomat fejleszthetem. Ezért azok a cégek akik csak webgui-s, kliensprogramos, stb. megoldásokat ajánlanak, nekem sajnos nem felelnek meg. Még ha API-t adnak, az sem feltétlenül jó.

Ha valaki tud esetleg ebben tanácsot adni, köszönöm.

tanonc 2009.04.15. 20:14:22

Wik,

Lehet, hogy a legfontosabbat még kihagytad. Korábban már írtál erről többször, de ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Idézlek, ha nem is pontosan:

A legnagyobb baj, hogy túl kevés pénzzel akarunk túl gyorsan túl sokat keresni.

Ebből fakad rengeteg más hiba. Érdemes lehet újra kifejteni, és nem csak a friss, kezdő forexes olvasóid miatt, hogy mi is az a "túl gyorsan" pl.
Nem tudom a tipikus kezdő napi hány órát szán rá rendszeresen, nap mint nap a kereskedésre, de biztos vagyok benne, az elvárásai az eredményt illetően nincsenek ezzel megfelelő arányban.
Nem tudom mi adja ebben a szakmában az embernek azt az illúziót, hogy már ért hozzá amikor még nem, és hogy könnyebb mint amilyen, (talán a véletlenül is becsúszó 1-2 nagyobb nyerő trade az elején) de ezekből ajánlatos mielőbb kikeveredni, ha nem befizetők akarunk lenni a piacon.
Én ebben látom a legnagyobb balekséget, elhinni, hogy majd velem másképp lesz, én kihagyom a sok tanulást és a sok-sok órányi piacfigyelést-elemzést, nekem majd bedől a nagy lé hipp-hopp.

Üdv

alterman 2009.04.16. 08:33:06

Én úgy gondolom,hogy könnyen leirhatjuk,vagy leirhatja bárki hogy mit ne tegyen pldul a "balek"akár konkrét példákat emlitve is..Ugyanakkor azt már kevesen irják le,főleg- kézzelfogható konkrétsággal-hogy mit tegyen.A kereskedés adott helyzetben sokkal bonyolultabb,mint utolag példákat hozni,hogy mit nem kellett volna tenni.Innen megközelitve ez a topic csak egy lesz a sok általános "tanítás" között,bár -ismétlem- ez mindíg hasznos egy kezdő számára.

abunba 2009.04.16. 09:58:36

Sziasztok!
Saját eseteimből merítve szeretnék írni egy 5. balek szokást.
A pozi nyitást követően szinte azonnal ellenem fordul a piac, de a stopomat szerencsére nem veszi ki. Utána hosszú ideig sávozás, a stopot jó helyre tettem, jaj de jó, az ár szinte nyaldossa, de nem veszi ki. Fogadkozás, hogy ilyen helyzetben mint a mostani volt, sosem fogok pozit nyitni, csak most ússzam meg! De jó lenne 0-ba kiszállni!!! Sokáig meredten nézem a monitort, szinte szuggerálom. Az ár végre jó irányba fordul. Jaj de jó, már 0-ban vagyok. Utána kisebb korrekció, minimális veszteség, és a cérna elszakad, kiszállok minimális vesztőben. Ezek után természetesen az ár jó irányba fordul ismét, szinte beszakad, és nézem a partvonalról, ahogyan nagyot nyerhettem volna.

trader55 2009.04.16. 10:40:16

Wik!

A 4. pontban, ha jól értelmezem a balekunk helyesen jár el. csak onnantól kezdve viselkedik balekként, hogy fordít az irányon. Tehát előtte nem balek...

Briian 2009.04.16. 12:12:22

Érdekes írás angol nyelven: www.sfomag.com/article.aspx?ID=598&issueID=35
Nekem különösen a "Scaling in – Not Averaging Down" leírás tetszik.

harvy666 2009.04.16. 15:58:07

igen ezen mar en is gondolkoztam hogy nem azonos összegekkel átlagolunk le (ami ugyebar a legnagyobb bun amit el lehet kovetni), de vajon milyen hosszu tavu hatasa lehet a profitra hogy ha elsore jo iranyba megy az ár és nincs visszapattanas hogy betegyuk a kovetkezo 2 adagot?

Briian 2009.04.16. 16:16:39

@harvy666: Gondolom annyi, hogy kisebb mértékben növekszik az egyenleg..

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.04.17. 07:11:58

Trader55,

Sajnos nem. Az esetek többségében, amikor már hosszabb mozgással zár alá egy szintnek az ár (azaz nem volt zig-zag előtte vagy 30-50 pipen belül), akkor az alázárás után kis hezitálás és valószínű egy mély korrekció. És szinte biztos, hogy akkora stop-ot nem hagy Balekunk, amekkora a korrekció túléléséhez kell, mivel a hosszú mozgás miatt az messze van. Azaz hiába az alázárás, ez piac üldözés.

trader55 2009.04.17. 14:43:50

Wik!
Jó lenne ezt egy videón látni.
Mikorra várhatjuk?


Egyébként már akartam javasolni, hogy tegyél az oldalra egy közvetlen linket, ahol a videók elérhetők.

Mindannyiunk nevében köszönöm a ráfordított időt, energiát, amellyel az oldalt működteted.

StaticX 2009.05.21. 12:45:31

Sziasztok! Még új vagyok itt, de nagyon tetszik ez a blog! Rengeteg infot találtam a FOREX-ről. Kb 3 hete demozok az Alpari MT4-ével, 200 dollár+100szoros tőkeáttéttel, legtöbbször 0,02-0,05-ös LOT-okkal. 2 lenullázott számla után a héten már sikerült tripláznom a tőkét (lehet, holnap el is bukom) Nem szeretnék sokáig demozni,ezért szeretnék egy mini számlát nyitni náluk 200 dollárral( vagy vmi jobb céget ha tudtok ajánlani). Tudom, hogy vannak különbségek az élő és a demo között, de nem tudtam, még biztosan kihámozni sehonnan sem, hogy mik is ezek tételesen. A kötés gondolom nem azonnal megy, hanem 10-20 másodperccel később, mint a demoban. De mik vannak még? Nagyon nem akarok balek lenni:-). Főleg a scalpolást preferáltam eddig, de 1-2 napig is bent hagytam kötéseket. Köszönettel várom, ha esetleg vki megválaszolja a kérdésemet.

GGekko 2009.05.21. 17:28:42

@gyusz2: Ez a 10-20mp kicsit furcsa, a kötésnek azonnal teljesülnie kell (vagy pedig jön a requote). Amúgy a live és a demo árak között nagy különbség nem lehet, a live élénkebb, csipkésebb valamivel, a demo picit 'lomhább'. Scalpolás esetén valóban figyelembe veendő a live és a demo közti különbség, nagyobb időtáv nagyobb kifutású (értsd nagyobb TP és SL) kötéseinél már nem igazán számít.
Dióhéjban hirtelen ennyi.

StaticX 2009.05.21. 21:33:46

@GGekko: Köszönöm. Közben az Indexen is kérdeztem, hogy most azon hitetlenkedem, hogy tegnap óta ahogy megindult az EUR/USD gyakorlatilag megnégyszereztem a tőkémet a Demo számlán scalpolással, illetve 2-3 órás longokkal. Tényleg megeshet ez velem élesben is, ha megy a szekér? Vagy ez csak a demo játéka? Azt tudom, hogy 1 nap alatt elbukhatom az összes zsét, de hogy 2 nap alatt megnégyszerezni? Annyira abszurdnak tűnik...(Mondjuk, volt, hogy 0,5-ös LOT-al is bekötöttem Long-ot.)

GGekko 2009.05.21. 22:04:15

@gyusz2: Tényleg nem bántásiból írom, de tipikus kezdő gondolatok ezek, az elején szinte mindenki átmegy ezen a fázison, gondolom. Az elején jön egy jobb széria, és az ember azt hiszi ez gyerekjáték. Ez az első nagy buktáig tart. Közhely, de amilyen gyorsan lehet sokat nyerni, olyan gyorsan lehet még sokkal többet veszíteni. Amúgy ha élesben nyomtad volna, az eredmény is hasonló lett volna, legalábbis a 2-3 órás boltoknál.

StaticX 2009.05.21. 22:23:25

@GGekko: persze, értelek, írták is az Indexen, hogy nem túl gyakori egy ilyen rally. Csak most kicsit bánom, hogy még nem nyitottam élő számlát, de nem akarom elkapkodni. Eddig csak azt hallottam mindenkitől, hogy a kezdők 90 %-a elbukja a pénzét 1 hónapon belül, ezért tűnt irreálisnak a 2 nap alatt 400%, de ezek szerint egy ilyen rallynál megcsinálható. A múlt héten már 2 demo számlát lenulláztam, éleset nem akarok túl sokat:-), de gondolom majd az is meglesz:-)

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.05.22. 07:55:40

@gyusz2: Nem akarom elvenni a kedved, de úgy érzem, hogy 1-2 dologra azért fel kell hívnom a figyelmed :

- ha Te 2 nap alatt 400%-ot értél el, akkor olyan nagy kockázatot vállaltál, ami a későbbiekben nagyon veszélyes lesz ( mint ahogy irtad is , hogy már 2 demo számlát lenulláztál )
- a traderek 90 %-a pont ezért bukik, mert a kockázatkezelése nem jó
- tehát óvatosan azzal az éles számlával

GG

StaticX 2009.05.22. 23:02:44

@GabiGabi: tudom, pont ezért hezitálok. Ezt a 400%-ot több kicsi és néhány 0,5-ös LOT-al sikerült összehozni folyamatosan longolva, ami a demo 200 dolláros tőkéjéhez elég nagy kockázat, biztos nem 2-5 %.

Briian 2009.07.03. 02:04:03

Ha valaki egy teljesen kezdő trader ellen kereskedik, aki egy-két hónap alatt lenullázza a számláját, az lényegében ugyanannyi idő alatt képes megduplázni a tőkéjét, jól gondolom?

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.07.03. 14:37:01

Ha feltételezzük, hogy a spread-nél jóval nagyobb mozgásokon veszít a kezdő és képes vagy a saját pszihéd teljesen kizárni és tükörben kötni a pozi méretet is, és zárni a pozit akkor, amikor Ő, akkor igen.

Briian 2009.07.03. 21:05:39

Akkor első lépésként próbáljunk meg balek módjára gondolkodni, aztán fordítsunk.. A zsenit és az őrültet is csak egy hajszál választja el egymástól, lehet, hogy itt is ez a helyzet? Annyi különbséggel, hogy itt csak látszólag ennyi az eltérés. Gyakorlatilag tényleg a veszteségért kellene trade-elni, a profitot pedig kerülni kellene. :)

trader55 2009.07.04. 08:37:26

@Briian: "Akkor első lépésként próbáljunk meg balek módjára gondolkodni, aztán fordítsunk."

Szerintem ez az a pont, ami már nem működik. A baleknál a veszteség mechanizmusa valahol abból fakad, hogy a nyitott pozival másképp gondolkodik: reménykedik oktalanul, vagy fél. Ezek olyan érzelmek, amelyek tudatosan megszüntethetők, de tudatosan nem idézhetők elő. Ezért szimulálni sem lehet, ergó kell kerítened egy igazi balekot és úgy másolni, hogy ne tudjon róla (ez nagyon fontos). ...és akkor még mindig ott a spread, ami mindkettőtök ellen dolgozik.

Pályám elején ezen én is rengeteget gondolkodtam. Brókerként volt is olyan szituáció, hogy adott volt a balek és megpróbáltuk kötni az inverzét.:))) Nem működött sokáig.

Trader55

inflexio 2009.07.04. 23:27:38

@Briian:
Engem is sokat foglalkoztatott ez a kérdés. Így, ahogy írod, ez nem működik. Mert a legbénább kezdő is szokott pluszba kerülni, mielőtt nulláz. Sőt maga a nullázás általában főként helytelen pozícióméretezés, túlzott kitettség miatt történik. Lehet, hogy előbb dupláz, és csak azután nulláz, de aki ellene játszik, az már a nullázásnál kiszáll, és nem tudja tovább követni. Szóval lényegesen nagyobb kezdő tőkével lehet csak a nyereség reményében valaki ellen játszani. Leginkább azért szoktak többen nullázni, mint duplázni a piacon, mert nullázás után sokkal könnyebb abbahagyni, mint duplázás után. :-)

Briian 2009.07.05. 08:30:01

@trader55: Azért nem működött sokáig, mert balekunk közben megtanult trade-elni?
Igen, valószínűleg nem ennyire egyszerű a helyzet, hogy vegyünk egy kezdőt és kössünk ellene, viszont abban lehet valami, hogy sorra vesszük a kezdő szokásokat és megvizsgáljuk, hogy mennyiben járultak hozzá a bukáshoz.
@inflexio: Anno te is ezt írtad, hogy végigelemezted egyenként a közismert tanításokat, megkérdőjezelve mindet és így alakult ki az akkori stratégiád. Nem működött a hagyományos technikai elemzés, hát megprópáltad az ellenkezőjét..

trader55 2009.07.05. 09:21:29

@Briian:
"Azért nem működött sokáig, mert balekunk közben megtanult trade-elni?"

Nem, a fentebb leírt okok miatt+amit inflexió hozzátett+piaci sajátosságok miatt (pörgős piacon nem tudsz ugyanott kötni, mert mire beviszed az ordert, már más az ár).

"...viszont abban lehet valami, hogy sorra vesszük a kezdő szokásokat és megvizsgáljuk, hogy mennyiben járultak hozzá a bukáshoz."

Igen, de nem azzal, hogy ellene kötsz, hanem Te próbálod elkerülni azokat. Asszem mindannyiunk élete erről az utóbbiról szól. Ebben segít nagyon a Trading in the zone c. könyv. (Legalábbis nekem)

inflexio 2009.07.05. 11:27:17

@Briian:
Igen, továbbra is meggyőződésem, hogy a sikerhez vezető legegyenesebb út, ha a tömeg által alkalmazott módszerek ellen megyünk. De konkrétan egy loser ellen kereskedni a megvalósítás nehézségeitől eltekintve sem a legjobb módszer erre a fentiek miatt.

valakivagyok? 2009.07.22. 09:40:17

Sziasztok.

Régóta olvasom a blogot,tanulgatok de mostmár szeretném elkezdeni a demozgatást talán ha már kicsit érzem megyek élesre,nem szeretnék leragadni demonál.
De lenne egy olyan kérdésem,hogy hogyan kezdejem el az egészet.

Igazábol az elemzést nem értem annyira,hogy sokan megnézik tegnap hol zárt a piac és azt eléri-e ma szóval ez kicsit még zavaros nekem.

Roberto76 · http://www.asztalosom.hu 2009.07.22. 21:00:03

@valakivagyok?: Szia!
Sokat-sokat olvass, elemezz, egyszóval tanulj. Légy türelmes !!!
Nem tudom mennyi időt szánsz a kereskedésre, de a piacra nem lehet csak úgy hipp-hopp beugrani. Demózz minimum 1-2 hónapot, legyen stabil stratégiád ami "biztosan" hozza a PIP-eket.
Nem érted az elemzést? Nélküle nehéz lesz kereskedni.
1. Nyiss egy demót a számodra szimpatikus brókernél.
2. ismerkedj meg például a japán gyertyákkal. Abból kialakult alakzatokból.
3. ismerj meg sok-sok indikátort, hogy megtudd hogy a fele semmit sem ér.
4. keress támasz-ellenállás szinteket
5. próbáld kialakítani a stratégiád, próbálj ráérezni a stílusodra.
6. próbálj ki minden idősíkot. Lehet h neked az 5 perces fog sikert hozni.
És még hosszan sorolhatnám ....

Én is kezdő vagyok.
1 hónapot demóztam, aztán jött az éles. Majdnem belebuktam mindent.
Most 2 hónapja megint demózóm. Lassan (2 hét) újra kezdem az élest, de már "fényévekre" vagyok attól, ahonnan elindultam. De ehhez nagyon sok minden kellett.
Kellett, hogy sok pénzt keressek amit 2 hét alatt majdnem 0-ra leírtam.
Kellett napi 10-12 óra elemzés több héten keresztül, hogy mindent kipróbáljak, megtapasztaljak.
Kellett rengeteg önfegyelem, tanulás-tanulás-tanulás.
Kellettek emberek akik segítettek, segítenek.

Szóval, csak nyugodtan az éles számlával, hidd el, nem maradsz le semmiről.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.07.22. 22:21:06

Aszondják, egy szakmát megtanulni kb. 10 000 óra.

A kereskedés egy szakma.

A kereskedés az egyik olyan szakma, ahol csak profi tudással és fegyelmezett hozzáállással lehet pénzt keresni, a többiek elvesztik.

A hármat add össze és dönts, hogy folytatod-e.

Holnap írok egy bejegyzést, hogy szerintem mik a legfontosabbak az induláskor (de először megnézem, hogy írtam-e már ilyet :) ).

valakivagyok? 2009.07.22. 23:09:21

@WikFx: Írjad.! :)

Roberto76: Köszi.
Nézem a chartot,hogy mi alakul ki,milyen indikátor add pontosan jelet.
De volt olyan,hogy jó let volna az indikátor szerint és mégse jöt be,ilyenkor valahogy elmegy a kedv. :(
Nem értem a trendet annyira: Berajzolok 15 percesen egy trendet annak köze sincs 5 perceshes vagy forditva.
Olvasgatok inkább. :)

matheszabi (törölt) 2009.08.26. 09:47:35

@Wik en is varnam.

Bobolcsai bacsitol meg azt olvastam, hogy ne daytradezz("1. Ne daytradezz – azaz ne nyiss olyan pozit, olyan instrumentumban, amit nem tudsz napon túl megtartani. "): Ha a trendeket 1,3 oras vagy napos sikon nezem es ott allitok setupot, sokkal jobb, mint a 5-15 perces.

Nekem ez nagyon tetszik tole:
"
1 aki nem tudja a kiszállási pontot
2 az nem tudja a beszállási pontot sem
3 aki az előző kettőt nem tudja, annak pozíciója sem lehet
4 nincs is neki
5 és ne is legyen.
"

Amikor ezt eloszor olvastam, akkorat csaptam a homlokomra, hogy...

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.08.26. 10:38:03

Szabi, ne hülyülj mán... eddig abba a bejegyzésbe kommenteztél.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.08.26. 10:49:12

@matheszabi: Én is Szabi, én is. De mi is ennek a bejegyzésnek a címe?

Amúgy emlékeztek a magyar narancsra? Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk. Ilyen Bobolcsai bácsi is: senki se látta, talán nem is létezik, de osztja az észt, amit még idézgetünk is.

Szóval én lennék a legboldogabb, ha összefuthatnék Bobolcsai úrral (vagy egy hozzá hasonlóval), s közös szellemi műhelyben csiszolgathatnánk a bölcsek kövét. De addig is igyekszem hiteles forrásból meríteni a népmesei helyett, s csak akkor fogadni el valamit, ha kipróbáltam és igaznak tűnt.

Bobojsza_ 2009.08.26. 13:02:03

@matheszabi: Gondolom elolvastad az egészet. Így észrevetted, hogy nagy többsége részvényekről szól. A magyar brokercégek tisztelet a kivételnek a nap végén zárják az aznap nyitott daytradet. Tehát ezért írta "ne nyiss olyan pozit, olyan instrumentumban, amit nem tudsz napon túl megtartani." :-) Tehát itt a napon túl a lényeg.


És Én már nem Daytradelek a tőzsdén.

A másik: Amikor a homlokod csapkodtad azért gondolom te is meghatározod a belépési és kilépési pontodat ez akár két MA metszése vagy SL, TP. Tehát valószínűleg nem mondott újat neked sem.

Gondolom mindenki fenntartással kezel bármely olvasmány. És elgondolkodva rajta a végén elmondhatja igen igaza van vagy fordítva Na ez is sok hülyeséget leírt. Ennyi én is így kezeltem de nekem tetszett mint ahogy írtam is.

Bobojsza_ 2009.08.26. 13:05:21

@kmisi:
"Ilyen Bobolcsai bácsi is: senki se látta, talán nem is létezik, de osztja az észt, amit még idézgetünk is."

Én idéznék akár tőled is. :-)

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.08.26. 13:27:28

Hehe, én eleve úgy vettem, hogy ARP annó saját tapasztalatát úgy osztotta meg, hogy kreált egy tapasztaltabb személyt és anekdóta jelleggel kreált hozzá történetet és párbeszédet is. Nekem ez így szórakoztató volt még akkor is ha nagyon újat nem olvastam. Ezért tetszett.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.08.26. 16:42:01

@Bobojsza_: Idézzünk inkább klasszikusoktól.

Pl.: "Gondolkodom, tehát vagyok."

matheszabi (törölt) 2009.08.28. 16:00:50

Amig nem olvastam azt a masik oldalt, addig ugy tortent az elemzesem, hogy: most fel vagy lefele megy? - nem vilagos, akkor lepek egy kisebb idosikra, itt milyen? -itt sem tiszta, akkor eggyet lejebb... Eljutottam az 1 percesre, vagy 30 mp -esre es ott volt valami kialakult "trend" es vagy ellene, vagy mellette kotottem. Hasra bevagtam egy stop lose-t (jo estben) es kitalatam egy takeprofitot, ha igen.

Azt a szoveget amikor olvastam, akkor
ott lattam, hogy hat talan maskeppen kene: meghatarozni, hogy mikor szalok ki, akkor kene tudjam, hogy miert is, mar nem eppen annyira hasra megy a jatek. Valahogy azt mondja nekem, ha nem latod tisztan (a te szemeiddel) hogy ott mi van, akkor ne kereskedj. Valamint lehet h felreertettem, de arra is figyelmeztet, hogy jo ha a kotest meg tudod tartani napon tul. Igy mar mindjart maskeppen alakul az egyenleg gorbem is. Ha egbekialto marhasagokat nem kovetek el, akkor eleg szepen-lassan de felfele megy. Van, hogy elnezek egy kettizedest az ezustnel (uj "valutapar") es kivagja 2 het profitomat, de... tanul az ember. Meg uj vagyok es ki-ki szeretnek probalni "erdekes dolgokat", amiket olvasok, akkor egy-egy kicsit visszaesik a demo szamlam, de elviselem.

Eddig nekem csak az hoz megbizhatoan penzt, ha megnezem a hetes grafikonon a primary trendet -ez valami hosszu tavu trend kene legyen. Odacassolom a trendvonalat, fibonnacit meg amit latok en ott(kepzelek). Ekkor megnezem a napos felbontasban azt a trendet, amit az almarin 3naptol -hetig irnak le. Valami kiegeszito lehet az elsonek, korrigalasok, vagy megegyezo.
Ekkor idehasalok valami biztonsagosabb stop lose-t es egy take profitot, es megprobalok egy-egy belepesi pontot megkornyekezni.
Ha ebbol a madartavlabol nezem a dolgokat, akkor a 7-8 pipes spread nem szamit, mert a GPB/JPY -t nezve eleg nagy a csucs-volgy szint. Csak a dolod szepseghibaja, hogy a CMSForexnel minilot az legkevesebb kotes: Egy 500 as szamlaval +137-156 os lepesek foldrengeseknek szamitanak. Nem megy ez ennyipenzzel, tobb kell, vagy Oanda es kisebb kotesek.

Gondolkodom, tehat vagyok: ha egy olyant kotok, ami egesz nap jo iranyba megy, az jobb, mintha olyant kotnek, ami 1-2 oraig megy jo iranyba(daytreading, skalpolas).

Vnllk153 2009.12.28. 22:57:09

@abunba:
Igen, épp ezért nem tartom jó ötletnek, hogy ha a veszteség targeted alá 1 centtel is lejjebb megy, zárni kell (ez most amikor fejben állítod be a stopot). Van amikor rugalmasabban kell kezelni a stopot.
süti beállítások módosítása