HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2010.08.12. 07:26 WikFx

Hogyan és Miket kereskedek mostanában ?

Sziasztok!

Kaptam pár levelet, amiben felvetettétek, hogy régóta nem volt már kereskedési video felvétel és hogy még mindig azokat a setupokat kereskedem-e, amiket annó bemutattam.

Ezen el is gondolkodtam, hiszen most van 3 éve kb, hogy elindítottam ezt a blogot és el lehet mondani, hogy nagy utat jártam be ez alatt az idő alatt (legalábbis forex és kerekedés témában mindenkép).

Sokszor felvetődött bennem, hogy esetleg végig kellene néznem a blogot, hogy van-e olyan témakör, amit már gyökeresen másként gondolok, esetleg kifejezetten "károsnak" tartom mások szempontjából, de aztán úgy döntöttem, hogy nem.... ezeknek ott kell maradni.

Talán pont az lehet benne majd hatékony, ha látják az újonnan csatlakozók, hogy milyen utakat jártam és tapasztaltam meg, és ezek után mégis mi mellett döntöttem. És talán belül, lélekben képesek lesznek egy kis "gyorsított" tapasztalat szerzésre és lemondanak egy-két szenvedősebb irányról (mint pl. az egyperces scalp :) ).

Aztán a múltkori szakadással kapcsolatos videomnál volt egy komment, hogy miért nem előre rögzítettem. Az a helyzet, hogy tartok tőle, hogy egy ilyen "piaci jóslatot", páran bekötnek anélkül, hogy tudnák mit miért csinálnak, vagy nem veszik észre időben, hogy a körülmények valamiért gyökeresen megváltoztak, és ez érvényteleníti azt amit a videon mutattam. És az is lehet, hogy csak egy időre érvényteleníti, aztán ismét visszatér hozzá a piac. Nekem pedig se időm, se energiám és igazából technikai lehetőségem sem lesz erről értesíteni Mindenkit.

A lényeg, hogy igyekszem egy kicsit fel eleveníteni a kereskedési beszámolókat és igyekszem behozni a blogra pár instrumentum elemzését, valamint kicsit összefoglalom majd írásban is, mit gondolok mostanában a kereskedésről/spekulációról és a kereskedés gyakorlatáról.

Wik

És majd elfelejtettem, az EURJPY trade kint van a letöltő helyen:
http://www.project.hu/wikfx

Aki nem regisztrált nálam még, annak a jobb felső területen lévő linket ajánlom figyelmébe.
 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr972216154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr_elliot 2010.08.12. 10:25:55

Hali! Pont hasonlókat gondoltam én is ahogy folyamatosan kb július eleje óta elkezdtem magam átrágni a blogodon és néztem a videókat meg a keletkezési dátumokat. Érdekesnek találtam megfigyelni a változásokat. Mikor az elliott os részekhez értem, előtte nem sokkal kezdtem én is beleásni magamat. És viccesnek találtam amikor a 3 hullámos egyszerűsített rész után kicsit összezavarodtam majd jött a javított verzió:D Az már csak hab a tortán hogy pont tegnap kezdtem el olvasni Joe Ross egyik könyvét és kb két fejezettel a keltner csatorna után szundítottam bele a klaviatúrámba és tessék itt a videó:D

Ha már változás Hogy áll most az "erővonal teória" ? Látom még fent van a 10-20ema csak az adott idősíkon...

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2010.08.12. 14:34:20

Erővonal teória köszöni szépen jól van és továbbra is működik. Kicsit tovább fejlődött egész érdekes irányba, ami jelenleg is egyik sarokköve a kereskedési rendszeremnek.
(de most a tisztább chart kép miatt leszedtem a több idősíkos indikátort)

sztavrogin2 2010.08.14. 09:35:50

Szia Wik!

Az "1/1-nél kizárom a pozi felét" témával kicsit vitatkoznék. (Vagy csak rosszul számolok, sosem volt az erősségem...)
Tegyük fel, hogy rossz passzban vagy, vagy a piac nem szeret egy időben, rendre csak a fél pozikat tudod megnyerni. Engedjük meg az egyszerűség kedvéért, hogy a másik fele mindig BE-ben zárul. A vesztes trédjeid pedig, mindig az egész pozit vesztik el. Ha csak ezt matematikázzuk, ez így hosszú távon nem 1/1 RR arány, szerintem.
Más kérdés, hogy a setup-jaid milyen potenciállal rendelkeznek, a matematikai "modell"-be ezt a módosító faktort is bele kell számolni, hogy tisztuljon a kép.
Üdv.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2010.08.29. 18:01:16

@sztavrogin2:
Ez így nem túlzottan vitaképes.
A "tegyük fel rossz paszban vagy, vagy a piac nem szeret" alapon akár le is nullázhatod a számládat egy nap alatt, vagy akármit csinálhatsz. Egy biztos, hogy valami nem tetszett Neked, és valamivel kapcsolatban rossz érzés jött elő belőled amikor nézted a videót. Ezt valószínűleg érdemes megtalálnod és "megdolgoznod" magadban, hogy mi volt, mert biztos korlátozni fog az eredményes kereskedésben. Lehet, hogy tévedek így látatlanban és nem akarok a "lelkedbe gázolni", de ez a komment inkább saját belső bizonytalanságodat mutatja a piaccal és kereskedéssel kapcsolatban.

Amúgy az ilyen "vacak szériák" ellen a szigorúan betartott MM-em ami megvéd...

sztavrogin2 2010.08.30. 14:43:13

@WikFx: Szeretem az elemzéseidet, videoidat, tiszták, világosak. Én valószínűleg kevésbé világosan fogalmaztam meg a problémámat, meg a matek sem az erősségem.
Gondolom, Te abból indultál ki, hogy a stratégiád min. 60-65%-os arányban nyerő és eléri min. az 1/1 RR-t, sőt sokkal jobb RR arányra is van benne potenciál. Úgy számoltam, ha már csak 50% egy bármilyen stratégiában a nyerő tréd (van ilyen, ugye) és nincs bennük több 1/1 RR-nél, akkor az 1/1-nél kivett fél (és a másik fele BE-ben záruló) pozira rendre egy teljes pozi bukó juthat.
Nem kukacoskodás, vagy negatív szemlélet ez részemről, csak mindig idejutok és nem tudom, hol hibádzik a dolog. Egyébként nem fontos ez ennyire, csak ez a téma már többször felvetődött bennem, na, gondoltam, akkor megkérdezlek.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2010.08.30. 16:39:37

No problem, akkor elbeszéltünk egymás mellett.

Nem ebből indulok ki. Az RR 1/1 annyi, hogy a legtöbb esetben, a volatilitás, vagy valamilyen momentumot előrejelző gyertya segítségével össze lehet rakni a trade-et úgy, hogy a kezdeti RR 1-1 szakasznak nagyobb a valószínűsége, mint annak, hogy a további megvalósul, illetve, hogy előbb valósul meg, sem mint a stop.
Persze sokkal jobb lenne, ha ez eleve 1:2 lenne azaz már a "scale-out" az SL dupláján történne, de erre ritkábban van lehetőség (legalábbis most így látom). De régebben az 1:3 és a fölötti kereskedési lehetőségeket se láttam annyira, mint most. De önmagában ettől a scale-out-tól még nem leszel nyereséges. Ez csak kisebb hullámzású tőke-görbéhez vezet.

A nyereségességhez kell az, hogy a maradék pozival együtt minél inkább 2 körül illetve 2 fölött legyek.
süti beállítások módosítása