HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2008.08.23. 14:06 WikFx

Egy éves volt a blog

Nemrég így nyár végefelé ránéztem a dátumokra és valami gyanús lett.
És valóban....

2007 augusztus elején dobtam föl ennek a blognak az első bejegyzését, amire aztám kaptam is pár választ, így lett folytatása.

Üdvözlök mindenkit aki olvasta/olvassa és köszönöm azoknak, akik hozzászólnak és hozzátesznek a dologhoz.

És szurkolok mindenkinek, aki arra adta a fejét, hogy áldozzon időt pénzt, energiát az életéből, hogy megismerje, megtanulja és sikeressé váljon ebben a nem könnyű szakmában.

És miért gondolom, hogy nehezebb ez a szakma, mint a többi "átlagos"? Mert egész addig amíg nem vagy "profi", addig csak nyúz Téged és megkeseríti az életedet, (néha csöpögtet egy kis sikerélményt, de az nem tart sokáig általában :) ), de amikor "profi" leszel, megad minden anyagi lehetőséget, amire szükséged van. A legtöbb szakmából pedig már akkor meg lehet élni, amikor még nem vagy profi, de már többet tudsz, mint a laikusok. (a "profi" szó alatt itt a tudásban és lelkiekben egyaránt felkészült, konzisztens eredményeket produkáló trader-t értem)

De ezt most hagyjuk...
Ez csak egy szülinapi köszöntő/emlékező akar lenni minden Olvasónak és nem filozofáló.

Átnézve a blog folyamát, azért sikerült eltérnem az eredetileg kitűzött vonaltól.
Ami nem is baj abból a szempontból, hogy közben a vonal számomra is tovább tisztult.

Ha átnézem az elmúlt egy évet, akkor azt tudom mondani, hogy örülök, hogy belevágtam ebbe a "blogosdi"-ba. Hozott sok olyan ismeretséget és lehetőséget, amik előre vittek a kereskedésben és átsegítettek a hullámvölgyeken.

Sikerült összehozni még a Tradingroom társakkal közösen egy jó kis rendezvényt is Tök-ön, ami úgy érzem (illetve a visszajelzések ezt mondták) hasznos volt a résztvevők számára. (bár hosszú fárasztó napo volt, és mindenki koncentrálási képességét a végletekig kihasználtuk :) )

És végül, de nem utolsó sorban úgy érzem az elmúlt egy évben sikerült áttörnöm azt a falat, amelyet évekig kerülgettem a forex-el kapcsolatban. Több éven át próbálkoztam, keresgéltem, tesztelgettem rendszereket, olvastam könyveket és (közben persze kopasztottam a számlákat), és a blog-gal az egyik célom az volt, hogy saját elkötelezettségemet növeljem azáltal, hogy "nyilvánosan" is bemutatom, hogy szerintem mit hogyan lehet/érdemes alkalmazni. Mert anno erre jöttem rá, hogy engem leginkább a megtanult dolgok rendszeres, céltudatos és fegyelmezett használata választ el az eredményektől, mert csak a próbálgatás/keresgélés szintjén voltam, mégha éles pénzzel tettem ezt, akkor is. És annyiban igazam is volt, hogy a valódi eredményekhez az kellett, hogy rendszeresen-fegyelmezetten dolgozzak napról napra, és e közben tudok rátalálni olyan dolgokra (megfigyelni olyan dolgokat) amit sehol nem olvastam, meglátni a különbséget a tankönyvek és a valóság között, megtudni mi-hogyan és mikor alkalmazható a népszerű elméletekből.

Kaptam jópár levelet, amiből megtudtam, hogy közületek is sokak számára hasznos volt, amit eddig összehordtam itt. :) Bízom benne, hogy a következő évben ezt folytatni és felülmúlni tudom.

Ha minden jól megy, végre októberben elkészül új otthonunk és jobb körülmények között folytathatom a munkát, mert jelenleg a körülmények olyan messze állnak az ideálistól, mint ...

Ez várhatóan jót fog tenni a bolg-nak is, mert végre a nap bármely szakában magamra tudom majd csukni az ajtót anélkül, hogy közben a család működése lebénulna. :)

Mindenkinek erőt egészséget (a vezérezredes elvtársnak is :) ) kitartást és konzistens pozitív eredményeket kívánok!

Üdv.
Wik

 

 

 

 

13 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr59629157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GabiGabi 2008.08.23. 15:24:29

Sok boldog szülinapot a blognak!

GG

VATbuster · http://www.forexclub.hu 2008.08.23. 18:46:52

Sok boldogságot! Még több energiát! Nagyon köszönöm, hogy belekezdtél, a Te írásaid alapján kezdtem el Én is. Ez adta meg a kezdő lökést. Számítunk a továbbiakban is a meglátásaidra, tanácsaidra. Várunk a Szülinapon, Pénteken. Üdv, Z

pointernet · http://www.forexclub.hu 2008.08.23. 18:53:30

Én is Sok Boldog Születésnapot kívánok a blognak! Teljesen egyetértek a Zolival engem is ez a blog indított el a pályán! Köszönjük az eddigi rengeteg munkádat!
Csak így tovább Wik!

tanonc 2008.08.24. 11:13:25

Gratulálok az eddigiekhez, boldog szülinapot!
Azt, hogy nekem személyesen mennyit segített a blogod nehezen tudnám most elmondani, talán túlzásnak is tűnne Számodra.
Amúgy meg ha filozofálgatni támad kedved ne tartsd vissza, biztosan többünket is érdekel!

inflexio 2008.08.24. 13:34:57

Ez az egyetlen magyar forexes oldal, amit érdemesnek tartok figyelni, elsősorban gazdájának minden véleményre nyitott, toleráns, szerény személyisége, hangvétele miatt. Ritka dolog ez ebben a szakmában. Csak így tovább!

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.08.24. 14:06:43

No, a mindenre nyitott kis túlzás! (a többit elfogadom :) és ezzel negligálom is) Az MLM rendszereket és fizetős linkeket és személyeskedést tartalmazó kommenteket moderáltam az elmúlt egy évben. :)

Egyébként szerintem annyira nem ritka, én több ilyen tradert is ismerek, csak a szerény többségnek sosincs olyan nagy hangja (mint nekem).

Amúgy tudom, hogy nem vagyok szerény, csak van egy talán még egészségesnek mondható öniróniám, ami kordában tartja a becsvágyamat.

De ettől függetlenül, örülök, hogy sikerül más stílust/hangot képviselnem.

kmisi 2008.08.24. 16:20:51

Manifesta non egent probatione. Amit kipróbáltak, kísérletezést nem igényel. (latin közmondás)

Talán ezért lett ez a blog a legjobb szakmai fórum az elmúlt évben. Sokan és sokféle tapasztalatot osztottak meg másokkal.

Köszönöm Wiknek a munkát, és köszönöm a lehetőséget az eszme-cserére. S köszönöm azoknak is, akik érdemben és segítő szándékkal hozzátettek a blog tudásbázisához, mert mindenféle információ hasznos lehet valakinek.

Happy birthday!

Ist 2008.08.24. 23:01:33

Köszönöm a gondos munkát Wik és egyben köszönöm mindenkinek, aki tartalmas hozzászólásaival ilyen jó hellyé tette ezt a blogot! Én ugyan elvagyok a magam kis világában, mint a befőtt és egyre kevésbé nézegetem, mit csinálnak - mondanak mások, de ez a hely fix pont a kedvenceim között.
A legjobbakat a jövőben is!

szantos 2008.08.28. 20:35:36

Még tanuló fázisban vagyok; a blog jelentős lökést adott a kezdéshez... Pénzzel még nem kereskedtem, csak olvasgatok, tanulok úgy fél éve az egészről. Gondolom sok kezdeti kudarctól mentett meg ez a hozzáállás, ami a blog hatására alakult ki bennem. Ezúttal is köszönöm. Nagyon színvonalas az oldalad és a tartalom.

Huhh 2008.08.30. 13:32:14

Szia,
Elso korben en is gratulalnek az oldalhoz es boldog szulinapot kivanok:)

Durvan 1 hete kezdtem el forexszel foglalkozni, s ket dologra meg nem jottem ra, remelem tudtok nekem ebben segiteni:

- Emlitettetek itt a %-os tradelest. mit jelent az, hogy 1-2, 3-4%-on tradelsz? A toked 1%-at hasznalod fel 100x-oros szorzoval?
- Masodpercenkent nezve a statisztikat mennyire valtozik az arfolyam?
Teszem azt az EURUSD 1.4768-rol a kovetkezo percre 1.4773-ra ugrik fel, de kozben milyen utat tesz meg?
nyilvan nem linearisat, de bejarja pipre pontosan a lehetseges ertekeket?

A valaszokat elore is koszonom!

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.08.31. 00:17:19

Huhhh,

Köszi.

Ha egy hete, akkor nagyon friss vagy. Annyi idő alatt az egész blogot már át sem lehet nézni. :)

1-2% - a kockáztatott tőke nagysága a teljeshez kereskedési tőkéhez viszonyítva. Olvasd el a Money management címszó alatti bejegyzéseket, azok közt részletesebben leírtam mit értek alatta.

A második felvetést nem igazán értem. Ha arra céloztál, hogy két pont között ugrik-e az ár, vagy folyamatosan végigmegy, akkor ugorhat, de ritkán, mert nagy a likviditás, és ha ugrik is egyet és rés támad kis idősíkon, akkor általában visszakorrigál a piac. Kivéve hírkibocsátás idején, ott minden megtörténhet.

Bt Laci 2008.08.31. 14:31:05

Szia Wik!

További sok boldog szülinapot kívánok a blogodnak.
Remélem továbbra is ilyen érdekes témákkal és értékes hozzászólásokkal gazdagíthatja tudását minden kezdő illetve profi forexes aki meglátogatja oldaladat.
A blogod folytatásához sok sikert kívánok.

bsanyi 2008.09.04. 15:55:55

Hali Vik!

Ebben a pillantban értem végig a blogon. Még éppen befutottam a szülinapra. :)
Gratulálok! Remélem mindig marad erőd és időd újabb begyegyzésekre. Elárulsz kulisszatitkokat, tanácsot, adsz, bátorítsz, vagy éppen felhívod a figyelmet az álomvilág és a realitások közötti különbségekre.
Én talán egy hónapja érdeklődöm a téma iránt, miután egymásután hívnak ügynökök, akik különböző biztosítással egybekötöt befektetéseket ajánlanak, vagy a e-mail fiókomat tömik tele.
Szóval jobban örülnék ha magam tudnám forgatni a pénzem, mint valami idegen a "legjobb tudása" szerint. Persze ez még odébb van!
Addig is maradok lelkes olvasod, és nyitok egy demószámlát valahol.
Itt lenne egy konkrét kérdésem: A SolidusFX-ről van e valami infód? Estleg másoknak van-e tapasztalatuk.
Egyelőre a magyar kezelőfelületet részesíteném előnyben, mert még néha az is kínai ami magyar. :)
süti beállítások módosítása