HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2011.10.09. 16:36 WikFx

Válaszok a kommentekre avagy Befejeztem II.

Sziasztok,

Volt pár tartalmas komment az előző bejegyzésemre és végül úgy döntöttem inkább bejegyzésben reagálok összesítve.

Köszi a kommenteket, Neomodel kritikáját is (szeretem a normálisan megírt ellenvéleményeket). Ettől függetlenül a mozgóátlagokkal kapcsolatos megfigyeléseimet
a mai napig használom a kereskedésben amikor a piac trendelését több idősíkon
össze akarom vetni. Szóval én még nem kukáztam azt az anyagot... De azzal egyetértek,
hogy önmagában a mozgóátlagok nézegetése nem tesz nyereséges kereskedővé.

A kereskedési tanfolyamok és a "TUDÁS" átadása körüli túlzott elvárásokkal és ígéretekkel kapcsolatban pedig sokban egyezik a véleményünk. De csak azért közel, mert úgy vélem, hogy akit érdekel a spekulatív piac, annak el kell fogadni, hogy ez egy HARCTÉR, és meg kell ismerni, hogy milyen elvek alapján küzdenek az ellenfelek és ezeknek egyik nagy csoportja azoknak a trader jelölteknek sokasága, akik ott ülnek a tanfolyamokon! 

Az más kérdés, hogy az oktatott tudás gyakorlati haszna jóval elmarad a reklámokban ígérthez képest és hogy önmagában a tananyagok jórésze egy komolyabb szakkönyv szintjén is összefoglalható lenne, kb. annak árszintjén értékesítve. (bár kb. 5 évvel ezelőtt, miután elolvastam pár angol kereskedésről szóló könyvet és weboldalt, ezektől függetlenül elmentem egy tanfolyamra én is, csak hogy lássak végre egy élő tradert :). De ez még akkor volt, ehhez ma már nem kell tanfolyam.)

Minden olyan kereskedési stratégia, ami tömegek számára gyorsan elsajátítható és alkalmazható gyorsan célponttá is válik, és vagy a brokerek szintjén lesz lehetetlenné téve, vagy a piac többi szereplője nyírja ki.

És egy komplett iparág fejlődött ki világszerte és itthon is, hogy ezt a látszatot fenntartsa
és az emberek kapzsiságából profitáljon. Valóban aljas ez az iparág, de a másik oldal se szent, aki könnyen-gyorsan akar meggazdagodni (ugye sokaknál egészen addig bűnös dolog a korrupció is, amíg nem ő kapja a pénzt....). Mondhatnánk, hogy mindenki felnőtt és saját döntése mire költ... csak az a baj, ahogy írtam korábban is, hogy nem tudják az emberek mivel állnak szemben, amikor belevágnak a kereskedésbe. Kb. olyan szinten látom problémának a "kereskedés", póker és online casino témakört, mint a kábítószerek terjedését... Tömegesen társadalom romboló hatásuk van.

Mert nem az a baj ha valaki sokat kér valamiért, amire korrekt garanciát vállal (nem 1 órásat!), hanem az, ha olyat ígér/ad el, illetve olyasmit sejtet eladáskor, amiről eleve tudja, hogy nem igaz. 

Csak hát milyen oktató business az amit részben azért üzemeltetnek, hogy minél több "nem odavaló" embert távol tartson attól a rizikós területtől, amiről oktat? Kb. olyan, mint amit én építettem fel az elmúlt években... Elég döcögős. :) És ugye a cigis dobozra is hiába van ráírva " A DOHÁNYZÁS KÁROS" szöveg...

Másik oldalon jelen gazdasági szituációban aki a hosszú távú pénzügyi befektetésekre buzdít az kb. pont akkora szerencsejátékot ad el, mint aki rövidtávon spekulál. 
Azért mert a múltban aki 10-20 évre fektetett be nyereséges lett, nem azt jelenti, hogy
akár egy fillérje is marad a következő 10 év után... Ezek az idők nem olyanok lesznek, mint az elmúlt 50 év. Aki nem vak az látja, hogy gyorsulnak az események, és bár mindenki minden oldalról nyugtatgatja a piacokat, de a pénzek elértéktelenedése egyre nyilvánvalóbb. És amikor ez tömegek számára is kezd azzá válni és a "nagyok" érdeke sem a fenntartás, hanem az újrakezdés lesz, a dolgok fel fognak gyorsulni.  (akkor vegyünk aranyat??? lehet.... de valahogy az a "megérzésem", és még nem tudom miért lesz így, hogy még az aranyon is olyat fogunk látni amit még eddig sosem, mert túl nyilvánvalóan nyomják a tömegek felé az arany befektetést... lehet, hogy kiderül, hogy a bevásárolt aranyak mennyisége meghaladja a világ össz aranykészletének 10szeresét is és ettől aztán beomlik az egész... na akkor lesz jó venni fizikai aranyat :) )

Számomra a spekuláció kitanulása (azon kívül, hogy nagyon szeretem a benne rejlő szellemi kihívást), egy olyan életre szóló befektetés, aminek segítségével ha megnyomják a "reset gombot", újra tudom építeni a dolgokat, illetve ha akarom 60-70 évesen is játszhatom. 

 

Alterman:
Ez a 60-szor kisebb idősík=60-szor annyi meló megközelítés nagyon igaz.... 
Ha nem is pont 60x kisebb a meló, de jelentősen.

Shortosgyula:
Még annyit hozzátennék az m15 kérdéshez, hogy az utóbbi egy évben sokat foglalkozom a forgalom elemzésével. Persze épp ezért lassan már kevésbé forexet és inkább határidős piacokat nézek (és ott a deviza chartokat), mert ahol nem látok forgalmat, azt nem is nagyon van kedvem kereskedni. És ennek napon belüli alakulását figyelem, m15-ön is.

Kmisi:
Nem csak ChartKnight nullázta le magát egy ilyen akcióban. Egy-két éve egy Henry Liu nevű fazon is nekiállt 10k-ból 1Milla USD elérésének. Eszköztára standard technikai elemzés alapú volt. Mivel pénz visszafizetési garanciát vállalt 30napra, befizettem hozzá az 500USD-t és vártam, hogy mit ad ki a kereskedési szabályjegyzékében. Amikor megláttam, hogy 8% kockázatot akar vállalni minden trade-en és emellett semmilyen pluszt nem tud ahhoz képest, amit a piac másik millió szereplője, azonnal visszakértem a pénzemet. Kb. 1 évre rá nullázta a számláját és emellett sok követőjét is....  Amúgy szerintem meg lehet csinálni, csak nem egy év alatt, vagy valami olyat kell tudni, vagy úgy kell tudni, ahogy a másik 99% nem tudja... (Pl. kell kapni egy fülest, hogy amire Te reggel 8-kor 100pip mozgás esélyt látsz USDCHF-en, az már az intervenció előkészületének hatása és emiatt 900-at fog menni a 100 helyett)

Inflexio:
Minden elismerésem az automata rendszeredhez... Nekem ehhez még fel kell nőnöm. :) Jelenleg nem hiszek benne, hogy egy éven belül képes lennék nyereséges automata rendszer alkotni. Valószínűleg még valamilyen felismerés kell hozzá.

S.Gábor:
Semmi bántó nem volt benne...
Sok igazság van abban amit írtál ("mindenki elvárja, hogy nagyot domborítsak") és
ez a nyomás sokáig létezett is. De idén nyáron végül csak bevettem a "leszarom tablettát". És ez segített (keresse Ön is gyógyszerészénél :) ). Mostanában nagyon megy a piac és naponta találok olyan lehetőséget ami tetszik, de voltak időszakok amikor heti 1-2 is elég volt, és nem is akartam többet. Bizonyítani már nem akarok semmit. Akikkel együtt kereskedek, azok ismernek és láttak mindent az elmúlt 1-2 évben. Nem akarom feltétlenül megmondani nap mint nap, merre kanyarodik az árfolyam, és amikor nem látom, akkor azt is mondom, hogy nem látom mi a valószínűbb és békén hagyom a piacot.


Blog.... hát igen korábban volt itt is bizonyítási kényszer. De aztán rájöttem, hogy nem tudok és nem is akarok versenyezni azokkal akik "biztos módszereket" és könnyű pénzt  ígérnek. A blog közönsége két részre osztható: nyitott fül és csukott fül. Én a nyitott fülűekkel tudok beszélni, nekik segíteni (esetleg), és az elvárásaikat reálissá tenni (és ahogy a visszajelzéseket kapom, még nekik is idő kell, hogy beismerjék, hogy amit mondok, az nem negatív hozzáállás, hanem puszta realitás). A csukott fülűeknek nem akarok bizonyítani semmit, nincs velük dolgom, mert nem is lehet.

Szóval a lényeg, jelenleg már csak magamnak bizonyítok és 1-2 olyan embernek, akikkel hosszabb távú üzleti elképzeléseink vannak... de ha van eredményem, azt a Troom-mal megosztom és aki el- illetve befogadja annak segítek vele.
(egy kis "nyomaték" kedvéért még egyszer itt is megmutatom a "leszarom tabletta" mellékhatását:   tőke görbe 2 hónapra (kb. 100 trade)Dukas egyenleg   De ez volt az utolsó eset, hogy nyilvánosan bármit is bizonygassak ... a továbbiakban mindenki azt hisz amit akar. Ezt is csak azért tettem ide, hogy a szavaim a későbbi olvasók fülében nagyobb nyomatékot kapjanak a környezeti zajnál...)

Továbbra is fenntartom, hogy nagyon ritkán van értelme az m15 alatti idősíkokkal foglalkozni. Annyira ritkán, hogy azért jelenleg nem fárasztom magam velük nap mint nap. 
Ennek már nincs köze a bizonyítási kényszerhez.

No, ennyi a komment reagálás és a kapcsolatos gondolatok.

Ígértem a bejegyzésben egy EURGBP trade video-t, de nem volt időm megcsinálni és
annyira már nincs is jelentősége jelenleg. Őszintén szólva úgy érzem, hogy az ilyen trade videók ideje lejárt, viszont továbbra is vannak céljaim ezen a piacon.

Megpróbálom megindítani (legyünk szerényebbek - részt venni benne) a piac ár/érték arányának helyrerázását, hogy minél több "nyitott fülhöz" eljussak. 

To be continued...
Maybe... :)


Üdv.
Wik

 

21 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr573289737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.10.31. 11:32:49

"Alterman:
Ez a 60-szor kisebb idősík=60-szor annyi meló megközelítés nagyon igaz....
Ha nem is pont 60x kisebb a meló, de jelentősen."

1,Ne felejtsük azért hozzátenni hogy 60 * kevesebb idő is van a nagy idősík kárára pénzt keresni.
2, alacsony idősíkon belépni a magasabb idősík irányába egyszerűbb a fő trend miatt.
pl. egy napos belépésnél már nem nagyon tudsz sokkal feljebb tekinteni "mankót" keresve.
3, el kellene felejteni ezt a "melyik idősíkon kereskedjünk" dolgot.
Nem idősíkot kereskedünk le hanem árfolyammozgást amit különböző felbontásban lehet nézni. Egy kiragadott idősíkot figyelni nem helyes. Komplexen figyelni a folyamatokat és belépni az éppen megfelelő idősíkon na az a művészet.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2011.10.31. 13:28:06

" Komplexen figyelni a folyamatokat és belépni az éppen megfelelő idősíkon na az a művészet."

:)

Csak azért a vigyor, mert aki napi szinten figyeli amit mondok, az tanúsíthatja, hogy folyamatosan ezt tökéletesítem, és ez egész kereskedésem arra az előnyre épül, hogy erre képes vagyok (szerintem már az átlagnál jobb szinten). De ettől függetlenül úgy döntöttem, hogy egyelőre egészségesebb nekem hosszú távon, ha az M1 és M5-től távol tartom magam.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.08. 14:11:16

Egyetértek az idősík témában az előttem szólókkal. Valóban egy az ár, az idősíkokkal pedig rázoomolhatunk a mozgásra, ami kidolgozott stratégia esetén tényleg komplexebb képet ad. Ezt még árnyalhatják is a fundamentumok.

Ennek ellenére mások ezzel vitatkozhatnak, hiszen sok robot és signal csak egy idősíkon kapott egyszerű jelzés alapján dönt, esetleg több kötés során matematikai alapon próbálja nyereséggel ellensúlyozni a veszteséget.

Melyik módszer eredményesebb? Passz. Pillanatok alatt változhat a helyzet.

Wik kommentjéhez viszont nehéz bármit is érdemben hozzátenni.

Nagyjából egyszerre kezdtünk, bár különböző utat jártunk be, de hasonlóak a tapasztalataink. Hasonló megfontolásból próbáltam én is weboldalt építeni, telerakni ingyenes útjelzőkkel, kérdés-feleleket játszani. De minek? Marketing híján csak kevesen olvassák, senki sem szólt hozzá, s névtelen érdeklődőknek sem mindig hálás dolog segítséget adni. Azt tapasztaltam, hogy sok embert nem is igazán érdekel, hogy szakmailag mi, hogy, miért történik: akár ingyenes, de hosszadalmas kutatás, tanulás helyett vígan fizetnek egy-egy névtelen traderek által meghírdetett szuper robot, titok-tanfolyam, tipp / signal vagy önjelölt sztárbróker álomhozam-ígéretéért.

(Ma láttam egy újabb gyöngyszemet: névtelen guruk, akik „az elsők között építették ki oktatási struktúrájukat Magyarországon” 30 órás alaptanfolyamot hirdetnek 118e-ért, 12 órás haladót 60-ért. Ilyenektől dobok mindig hátast.)

Persze az is tény, hogy a becsületes bróker éhen is halhat a jutalékos piacon. Nem biztos ezért, hogy ezzel a szemlélettel találkozunk egy brókerházban, befektetési cégnél, pénzügyi tanácsadó-oktató vállalkozásnál. A pénzügyi felügyelet pedig semmit sem tesz az illúzió-keltés ellen, noha egyébként a befektetéssel, befektetési tanácsadással foglalkozó cégeknek szigorú jogi feltételeknek kellene megfelelni.

Így átérezve annak a felelősségét, hogy másokban az aranycsinálás reményét felkeltsük, magam is gondolkodom egy ideje azon, hogy leépítsem a weboldalam, s legfeljebb hobbyszinten és a háttérben csak magamnak kereskedjek.

Bár lehet, hogy annak tényleg lenne értelme, ha több éves múlttal rendelkező traderek elkezdenének összefogni, igazat szólni, szembe menni a hamis álomkeltéssel és megfelelő ár-érték arányra kényszeríteni a gurukat. Vannak ilyen kísérletek is (pl. forexpeacearmy.com és egyebek).

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.09. 08:19:44

Egy kicsit pontosítanom kell az előbbieket: egy tegnapi cikk alapján már vizsgálgatja a Pszáf ezt a területet:

www.vg.hu/penzugy/tokepiacok/online-tozsdezes-igy-szigoritana-a-pszaf-361786

inflexio 2011.11.13. 15:56:20

@kmisi: Sokadszor keseregsz azon, hogy a weboldalad nem érdekel senkit. Segítő szándékkal ehhez lenne néhány megjegyzésem. Attól, hogy szerinted sokak számára hasznos volna, amit nyújtani tudnál, nem biztos, hogy ezt a célcsoport is így gondolja, márpedig a látogatottság szempontjából ez a lényeg. Meg kellene győződni róla, hogy tényleg van-e igény arra, amit csinálsz. Ha pedig úgy néz ki, hogy érdekelné az embereket, akkor következik a marketing. Ezt a XXI. században nem lehet megkerülni. Túlkínálat van minden területen, ha észrevétlen maradsz, hiába jó, amit csinálsz, senki nem fog róla tudni.

Egy ismerősöm pl. kitűnő rendszert fejlesztett jármű flották követésére. Szoftver, hardver, minden pöpec. Azt mondta, hogy ő programozó, nem ért az eladáshoz, nem is szeret vele foglalkozni, majd felvesz valakit, aki ezt intézi. Azóta sem adott el egyet sem. Mondtam neki, hogy fordítva ül a lovon, ez ma nem így megy. Ha valaki úgy látja, hogy el tudna adni járműkövető rendszereket, akkor majd fölvesz téged, hogy fejlessz neki egy ilyet. Ma az diktál, aki képes valamit eladni, mert azt a legnehezebb, ehhez értenek a legkevesebben. Ezt lehet nem szeretni, de ha nem veszel róla tudomást, rengeteg fölösleges bosszúságot okozol vele magadnak.

Tény, hogy aki jól tud eladni, az bármi vackot, átverést is el tud adni. Ha ez ellen küzdeni akarsz, annak az egyetlen módja, hogy csinálsz valami igazán jót, és azt jobban árulod, mint mások a vackot. Ezzel mérhetsz igazi csapást az ellenfélre (és nem mellesleg kereshetsz vele egy rakás pénzt). Ha alacsony látogatottságú oldalakon leleplezőnek szánt írásokat publikálsz vélt, vagy valós átverésekről, azzal senkinek nem lesz jobb. Aki vevő valami ilyesmire, az el sem fogja olvasni, hanem úgyis megvesz valamit, legyen az tanfolyam, robot, vagy bármi, mert úgy érzi, hogy szüksége van rá. Mint dohányos a cigarettát. Mindenki tudja, hogy árt vele magának, mégis aki úgy érzi, hogy kell neki, komoly összegeket költ rá, minden érvelés ellenére.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.14. 09:04:53

@inflexio: Nem teljesen értettél meg: nem azon kesergek(?), hogy nem látogatják hetente százával a weboldalam marketing hiányában, hiszen nem is célom nyomatni a marketinget, s üzletet csinálni belőle.

De amikor én elkezdtem, nem nagyon voltak még weboldalak magyar nyelven. A google-ön keresve találtam angol nyelvű segédanyagokat, pdf könyveket, tapasztalatokat, amit aztán rendszereztem, leteszteltem, s azokból raktam össze a tudásom nagy részét. Ma már ilyen probléma nincs a kezdők előtt, hiszen ha valóban kutatni akarnak, beírnak egy forexes kifejezést a keresőbe, azonnal a bőség zavarával küzdenek. S ha véletlen rám találnak, talán tényleg segíthetek átlátni ezt-azt.

Hogy minimális a látogatottságom, az csak azt jelzi számomra, hogy ma a legtöbb kezdőben nincs meg a kutatás, önképzés, rendszerezés, tesztelés iránti igény. Elhiszik, amit díszes csomagolásban kapnak. S ez tényleg baj. De nem nekem.

Amúgy elismerem, valóban nincs bennem túl sok vállalkozó szellem. Anyagilag biztos jobban jártam volna, ha csinálok 500 ezerből egy kft-t, nyomnám a reklámot, s árulnám az illúziót. De vajon akkor is ilyen kritikus és őszinte lennék, ha a bevételem csökkenne tőle?

inflexio 2011.11.14. 15:28:02

@kmisi: Akkor is kell a marketing, ha mindent ingyen adsz, másképp nem találnak rád, és feleslegesen dolgozol. Egyébként a legtöbb ember nem becsüli meg a legjobbat sem, ha ingyen kapja, pénzért viszont a silányat is sokra tartja.

"Hogy minimális a látogatottságom, az csak azt jelzi számomra, hogy ma a legtöbb kezdőben nincs meg a kutatás, önképzés, rendszerezés, tesztelés iránti igény. Elhiszik, amit díszes csomagolásban kapnak. S ez tényleg baj. De nem nekem."

Az ember már csak így van összerakva. A többség lusta, és szereti az illúziókat. Ezt nem lehet megváltoztatni. A kereskedésben meg örülni is lehet neki, mert ha te nem vagy ilyen, az már eleve biztosít számodra valami előnyt a többi piaci szereplővel szemben. Mindenki amúgy sem nyerhet. :-)

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.11.21. 12:08:19

@kmisi:
Misi, ha látogatottságot akarsz és azt hogy felfigyeljenek rád, kitűnhess a fx-el foglalkozó és legtöbbször hiteltelen oldalak tömegéből tegyél ki egy éles számlát mutató statementet vagy myfxbook linket.
Mindenki arra kíváncsi hogy vajon az előadó sikeresen tud-e kereskedni vagy sem.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.21. 13:23:29

@shortosgyula: Szia! Nem akarok. Mit érnék vele, ha kiraknék egy ilyen linket, felfigyelne rá még néhány trader, s nem 300, hanem mondjuk 500 kattintás lenne az oldalamon hetente? Na, bumm. Mivel nem célom magam tévedhetetlen gurunak feltüntetni, azt sugallni, hogy a személyre szabott befektetési megoldások helyett pl. az fx-spekuláció bárki számára a gyors meggazdagodás útja, vagy főállásban ezt az illúziót oktatni, esetleg mások pénzét kezelve profitálni, ezért nem érdekel a dolog (s lehet, hogy feleslegesen stresszelne is).

Aki ilyesmit vár tőlem, az eddig is csalódott egy személyes konzultáció végén. (Megjegyzem, komoly cégek komoly privát bankárai, elemzői sem így működnek.)

Olyasmit próbálok inkább csinálni, ami induláskor nekem legjobban hiányzott: a weboldal célja mindig is az volt, hogy a máshol húzós pénzekért kínált elméletet rendszerezve ingyen segítsen, tapasztalataim alapján objektíven felhívja a figyelmet a lehetőségekre és veszélyekre, illetve valamiféle referenciaként szolgáljon pénzügyi-befektetési területen (ha esetleg végzettségem, eddigi szakmai tapasztalatom, kommentjeim, elemzéseim nem lenne elég).

Aki akar, rám talál. Akinek komoly kérdése, vagy ajánlata van felém, az megkeres. De ez a dolog így is már túl sok reklámot kapott. Bocs, Wik.

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.11.21. 15:43:41

@kmisi:
Bocsáss meg én azt hittem hogy te trader vagy.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2011.11.22. 08:56:10

shortosgyula:
Időnként én is azt hiszem, de aztán rájövök, hogy csak hülye vagyok... :)

kmisi:
amúgy csak egy mail-edbe kerül, hogy kirakjam az oldalad linkjét jobb oldalra. (heti plusz 2 látogató) :)

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.11.22. 12:35:41

Wik mi választja el nálad a kettőt egymástól? :))
Mi a trader definíciója?
Azthiszem sokminden de a GURU szó nem szerepelhet benne. Azt hagyjuk meg a brokereknek, elemzőknek. :)
Egy trader valószínűségek között mérlegel és pénzt tud keresni minden piaci körülmények között, hosszútávon.
Én sem nevezném magam tradernek mert nem tartom a tőkémet akkorának amire azt mondaná egy átlagember: huba...
Viszont folyamatosan nyereséget termelek és haladok előre szépen ezen az úton, kőkeményen, elszántan már 3 éve.
Aki 10 éve van a piacon azt mondhatja hogy még nem láttam sokmindent ez alatt az időszak alatt , nem láttam a piac minden arcát.
Lehet de azért ez nem olyan biztos.
Végigshortoltam 2008 decemberében kezdőként éles számlán egy 10 napos 2200 pipes longot eurusd-n amire se addig se azóta nem volt példa. Pont most hétvégén szedtem elő azokat a statementeket és szörnyülküdtem hogy mi az istent csináltam akkor :)
Végignéztem a fukusimai beszakadást daytraderként gépnél ülve nagyokat szörnyülködve pár kollégával akikkel egy egész komoly csapatot építettünk ki az utóbbi 2 évben. Láttam azokban a percekben 200 pipre kitágult eurjen spreadet a bankközin ami szintén nem túl rendszeres esemény békeidőben.
Szóval ha volt a piacnak olyan arca ami rejtve maradt ebben a vérzivataros időszakban akkor azt nem látta az sem aki 10 éve van itt :)
Wik a te blogod volt az első amit 3 éve megtaláltam és folyamatosan nyomon követtem. Sajnos sok tradertanonccal megismerkedtem akikből valami hiányzott ahhoz hogy kitartással, szorgalommal, fanatizmussal végigmenjenek azon az úton aminek a végére borzasztóan kevesen érnek el.
Viszont egyre több olyannal is találkozok akiknek a létezésében sokan még csak nem is hisznek nevezetesen a hozzám hasonló, egyre eredményesebb "pénztforgatókkal". Akik ameddig a jelenlegi pénzügyi rendszer össze nem omlik, meg fognak tudni élni ebből a mesterségből.

Briian 2011.11.22. 14:01:18

@shortosgyula:
Meg tudnád fogalmazni, hogy mi volt az a pont, minek kellett bekövetkezni ahhoz, hogy az egyenleg görbéd felvegye az északi irányt? :)

Forex Klub · http://forexklub.hu 2011.11.22. 16:53:11

Kialakult egy "átfogó" piaci szemlélete. Több idősík mozgását, és ezek egymásra gyakorolt hatásait figyeli. Alj, és csúcskeresésből, fordulat várásból, átváltott az agya "folytatódás" keresésbe.
Ezeket pedig onnan tudom, mert a belépéseink nagyon sokszor azonos M5 gyertyában történnek meg, egymástól teljesen függetlenül. Igaz, a pozíciókat utólag máshogy kezeljük.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.22. 18:53:17

Wik, kösz a megtisztelő ajánlatot.

Nem azért nem válaszoltam, mert shortosgyula (akit ha jól tudom, korábban más nicknéven és polgári néven ismertem meg) megjegyzése mellbe vágott, hanem mert csak most érek rá. Az általam ismert shortosgyula ugyanis éppen azok egyike, akik ismerhetik a stratégiám elemeit, hiszen évekkel ezelőtt skype-on kereskedtünk együtt, küldtünk egymásnak ezt-azt.

Ha viszont csak akkor lennék trader, ha most ország-világ elé tárom, hogy mekkora tőkével, mekkora pozícióval, mikor, hol, milyen termékekből, milyen portfóliót építek fel, akkor nem is akarnám ezt nagyon erőltetni. Ez már olyan terület, ami egyszerűen nem publikus bárki számára.

Provokálásra nem ugrok. Viszont épp egy hónapja nyertem a Bpforexnél egy kis versenyt, sőt korábban jelentkeztem egy brókercég felhívására is a nyáron, hogy egy fél évig nyilvánosan nyomjam (persze tisztes munkabérért). Pechemre azt a dolgot lefújták. De a 11.08.02-án írt pályázatomat (csakazértis a teljes stratégiát mutató kép nélkül) most felrakom a weboldalamra ( A bizonyíték … címen), így utólag bárki ellenőrizheti, hogy rövidtávon tökéletesen bejött a dolog.

Aki akar, lessen rá. S legyen ennyi elég a bizonygatásból.

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.11.22. 21:06:10

@kmisi: Misi valóban azt gondolod hogy bárki "ellophatja" a rendszeredet, a tudásodat pusztán azzal hogy közzé teszed a weboldaladon a kötéseidet? Tudod nagyon jól hogy megteheted ezt úgy is hogy senki nem tudja mekkora számlán trédelsz, az lehet magánügy hiszen senki sem szereti ha turkálnak a pénztárcájában. Azt írtad korábban hogy kevés a látogatottságod én ennek a fellendítésére adtam egy nagyon ütős ötletet
"Ha viszont csak akkor lennék trader, ha most ország-világ elé tárom, hogy mekkora tőkével, mekkora pozícióval, mikor, hol, milyen termékekből, milyen portfóliót építek fel, akkor nem is akarnám ezt nagyon erőltetni. Ez már olyan terület, ami egyszerűen nem publikus bárki számára."
Tudod mit mondanék én erre ha nem rólad lenne szó? Hogy ez ködösítés , semmi más.
Nekem nincs weboldalam és nem is lesz mert eszem ágában sincs oktatni a szó klasszikus értelmében tanfolyamot tartva pénzért idegeneknek. A tradelésre koncentrálok és a zárt csoportukon belül (ami nem is olyan zárt hiszen folyamatosan bővülünk szigorúan non profit alapon) megosztjuk egymással trédjeinket ha jók ha rosszak lettek.
Az égvilágon senki semmit nem tud kezdeni egy tréddel ha látja. Egész egyszerűen azért mert más a látásmódunk.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.23. 10:13:50

Tegnap este óta 27-en kattintottak csak A bizonyítékra. Na, így kell forgalmat generálni… :)

Utoljára szólnék ehhez a témához.

Abból indultunk ki, hogy ez egy kockázatos piac. Felkészültség, célok ismerete, pénzügyi és kockázatvállalási analízis nélkül nem ajánlom bárkinek, helyette megfontolandó személyre szabott befektetési portfoliót építeni a lehetőségekből, majd óvatos lépésekkel haladni a spekulatívabb megoldások fele. Ellenben sok profitorientált cég reklámozza az ellenkezőjét.

Én megpróbáltam ingyenesen, de talán szakmailag is értékelhetően segíteni a felkészülésben, döntésben. Örülnék persze több érdeklődőnek, több tapasztalatot megosztó beírásnak, több pozitív visszajelzésnek, de nem akarok erre vállalkozást építeni, s még több időt, energiát tenni bele néhány száz ismeretlen érdeklődő kedvéért.

Köszönöm a tanácsokat. De ahogy gyula barátom is leírta „Az égvilágon senki semmit nem tud kezdeni egy tréddel ha látja”, többek közt ezért én nem ezt az utat választottam.

Ha időm engedi, néha bütykölgetem a weboldalt, alkalmanként nyitott vagyok szakmailag, anyagilag kihívást jelentő pályázatra, esetenként részt veszek csoportos együttkereskedésben, sőt szívesen ismernék meg olyan említett sikeres pénzforgatókat is, akik valóban meg tudnak élni kizárólag az fx-tradelésből.

De ne akarja már senki névtelenségbe burkolva más f..val a csalánt veretni. Ebben az esetben hajlamos vagyok azt hinni, hogy más érdek motiválja.

Felajánlom tehát: aki valóban tisztább képet akar, a weboldalamon létrehozok számára egy külön oldalt, bemutatkozhat, publikálhatja a profitábilisan működő stratégiáját, leírhatja egy-egy témában tapasztalatait, hogy mindannyian sikeresebb pénzforgatóvá válhassunk.

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.11.24. 14:28:20

@kmisi: Misi öntsünk tiszta vizet a pohárba: Te profi trader vagy?
Ha nem, márpedig nyilvánvalóan nem akkor miért oktatod?
Tedd magad hitelessé és ha ez sikerült utána kezdd el oktatni amit tudsz.
Hitelessé válni pedig tudod nagyon jól hogy egy módon lehet még ha ez sokaknak csípi is a szemét: valós teljesítmény felmutatásával.
A legtöbb oktató odaadná a fél karját ha egy folyamatosan nyereséget mutató számlaegyenleget tudna reklámként a tisztelt publikum elé tárni. De nem tud (mert egész egyszerűen nincs neki...) és kitalál mindenféle marhaságot hogy miért nem teszi ki.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2011.11.24. 16:19:12

@shortosgyula: Hát Péter, én soha nem hoztalak volna ilyen helyzetbe, pedig lehetne kapaszkodót találni.

Van egyáltalán ma Magyarországon olyan profi, aki biztosan csak a fx-kereskedéséből él? Te az vagy? Vagy tudsz olyan elemzőt, brókert, oktatót, akire ez igaz? Hidd el, sok szakmabelit ismerek, de a brókerek nagy része is kerüli a tőkeáttételes forex kereskedést. Alkalmas egyáltalán egy valós belső értékkel nem rendelkező devizapár megbízható elemzésre? Én oktatással foglalkoznék, mert van egy ingyenes weboldalam, rendszereztem egy anyagot, hobbiszinten leírom a tapasztalataimat, s néha segítek annak, aki megkér?

Ma kaptam egy hideghívást egy 40 órás forex tanfolyammal kapcsolatban. A TI rövidítésű cég 150 ezerért nyomja kedvezményesen „akkreditáció előtt álló képzését”. Gondolod, hogy ők talán kirakják a kötéseiket a weboldalukra?

Én meg itt próbálom megoldani az általad kreált csapdahelyzetet.

Mert ha engedek a provokációnak, s valamiféle bizonyítási kényszer hatására ész nélkül kirakok minden trademet (ország-világ, ismeretlen, jóakaró, rosszakaró, apeh-ellenőr elé), felvállalom továbbra is ingyen az ezzel járó többletmunkát, teljesítménykényszert, stresszt, akkor két dolog történhet:

1. pozitív egyenleg esetén bárki lehülyézhet, hogy miért papolok én túlzott kockázatról, miért akarok másokat elbizonytalanítani, elvenni a kedvüket a pénzszerzéstől, mikor lám, lehet ezt jól is csinálni. (Persze ekkor is jöhetnének a fikázók, akik szerint rossz a belépés, szűk a stop, bonyolult az elemzés, hisz ők ezt jobban tudják, tanítják, kereskedik a robottal…)

2. negatív egyenleg esetén méginkább bárki lehülyézhet, hogy nem is értek hozzá, akkor meg valóban miért osztom az észt, csinálok weboldalt…

Így is, úgy is magyarázkodásra, hitelvesztésre kényszeríthetnének azok, akik ebből előnyt akarnak kovácsolni. Hasznom meg nem lenne a dologból.

De rendben, hallgatok a tanácsokra, és továbbgondolom. Látom a kihívást, így ha valóban erre van igény, van az a pénz, amiért napi több órás melóval hülyét csinálnék magamból.

Nyitok egy számlát. Ha valaki (s ne legyek nagyigényű) 500 usd/fő-vel segít feltölteni, akkor egy körlevélben minden munkanap küldök neki átlagban egy részletes elemzést, képes leírást egy konkrét belépésről, amiből láthatja a teljes gondolatmenetemet, majd végig követheti, tanulhat belőle, skype-on kérdezhet, stb. Sőt, alkalmanként ezt egyéb tanulmánnyal is kiegészíteném, hogy komplex legyen a dolog...

Zártkörű lenne, és ha 1 támogató van, 1 hónapig csinálom, ha 10, 10-ig, ha 100, 100-ig (persze matematikailag az jár a legjobban, aki az elejétől az utolsó hónap végéig a levelezőlistámon van). A tőkehozzájárulás a havi munkámért járó tiszteletdíj, a veszteséget lenyelem, az adózott nyereség egy részét a végén a résztvevőkkel elbulizzuk (lehet, hogy csak egy pezsgős vacsorára futja, de az is lehet, hogy utazunk belőle.)

Jelentkezni lehet a weboldalamon. Téged külön elvárlak.

Ha 1 hónapon belül lesz utalás, belevágok, ha nem, tojok mások véleményére. A profik így csinálnák, nem?

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.11.24. 16:37:34

Boldog születésnapot Misi :)
Nem hittem volna mások 500 dollárjára vagy ráutalva, na mindegy.
Skype-on lassan egy éve nem látlak, letiltottál? :)
Na tényleg bocs, nem szeretném elrontani ezt a napot , legyen ez a tiéd hiszen évente csak egy van belőle!
Sok sikert , jó egészséget!

shortosgyula · http://valodiforex.wordpress.com/ 2011.12.01. 19:17:42

@csabid: Legalábbis nem látod soha a lebegő mínuszt...
Mármint ha a quantumról van szó.
süti beállítások módosítása