HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2007.10.06. 15:57 WikFx

Forex Broker és kereskedés

  

Eddig a legtöbb levelet és hozzászólást kiváltó téma a Forex broker-ekről szóló fejezet volt. Amit ezekből leszűrtem és ami erről eszembe jutott azt most gyorsan leírom, mert még a téma-folyamába is beleillik.

Úgy látom, hogy legalább annyira igyekszünk megtalálni a tökéletes broker-t, mint amennyire a tökéletes stratégiát. Egyik sem létezik.

Létezik adott célnak és feltételeknek megfelelő és nem megfelelő broker. Azokat az alapfeltételeket, amit a Broker-es fejezetben leírtam itt most nem akarom elismételni, de kereskedési szemszögből igyekszem tisztázni a dolgot.

A rendelkezésedre álló tőke meghatározza azt a broker kategóriát ahol kereskedhetsz.

Amit induláskor még nem lát az ember annyira tisztán, hogy a scalpon kívül szinte minden kereskedési rendszer (system – egy szisztéma amit kereskedsz) alkalmazásakor érdemes scale in-out módszert alkalmazni, azaz a pozíciót kisebb részletekben megnyitni vagy éppen kizárni.

50 ezer (de méginkább 100 ezer) USD alatti tőkével, amennyiben betartod at 1-2%-os szabályt (itt már inkább az 1%-ot), nem érdemes/nem lehet 100ezer egység nagyságú lot-okkal kereskedni, csak scalp-olni. Tehát ezzel az ECN broker-ek sokunknak kihúzva.

Ha egy olyan brokert választunk, akinél a minimum kötés 10 ezer egység (1 mini lot), akkor daytrade esetén (20-50 pip SL)  5-10 ezer USD-vel kell számlát nyitnunk ahhoz, hogy 3-4-gyel osztható pozit nyissunk, amit részletekben ki tudunk csukni. Aki 1-3 ezer USD, vagy az alatt indul, az nem engedheti meg magának, hogy több mini lot-tal (10ezer kötési egység) felépített pozíciót nyisson.

Másik szempontból amennyiben swing trade esetleg hosszabb táv felé tendálunk, akkor megint csak olyan broker-re van szükségünk, aki kisebb kötési egységeket is engedélyez, különben nem fogunk tudni elég nagy SL-szintet megadni, vagy nem férünk bele az 1-2%-os szabályba.

Ebből a szempontból az Oanda ideális, náluk nincs minimális kötési egység (illetve 1 egység a minimum). Spread szempontból szintén a legjobb megoldás azoknak akik „kis” pénzzel kereskednek, tehát scalpolni is érdemes náluk (EURUSD 0,9 körül, EURJPY 2körül, GBPUSD 2,5 körül).

Egyedül a hírek környékén nehéz vele dolgozni, mert extrán megemelik a spreadet, de ezt lassan minden retail broker megteszi. Tehát hírekre lehet egy másik brokert keresni. Megismétlem, nem kapok jutalékot a magyar traderek után, egyszerűen nem találtam még jobbat ami megfelel a fenti kritériumoknak. Pedig sokáig oanda „ellendrukker” voltam, és a kereskedési felületük sem tetszik. De sebaj,mert a chart-okat (grafikonokat) nem ott nézem.

Aki rendszert akar automatizálni vagy backtest-elni (múltbeli adatokon az eredményességet tesztelni), annak szintén egy másik brokert kell keresni, de erre már megfelelhet demo számla is. (metatrader-es broker-ek)

Ha retail traderként pénzt is akarunk keresni és nem csak a brokerek zsebét tömni, ki kell lépnünk annyira a komfort zónánkból, hogy ne elégedjünk megy egy EURUSD 3-4 pip spread-del dolgozó broker-rel, csak azért mert ott nekünk valamilyen szempontból „kényelmes” a számlanyitás. Ha nem tudunk angolul, akkor is biztos van egy ismerősünk, aki tud annyira, hogy a megfelelő brokernél segít a számlát megnyitni. Ne legyünk szégyenlősek mások előtt, hogy ilyen „badarsággal” foglalkozunk, mint a forex, mert sokba kerül majd nekünk az a „pár” pip.

Sokszor lesz olyan, hogy szívesen kiszállnánk a poziból, ami nem megy úgy, ahogy mi azt képzeltük, és 2-3 pip veszteséget gond nélkül elkönyvelnénk, de 6-7-nél már „reménykedünk” abban, hogy majd felmegy BE-be (break even-be azaz null-szaldóba) és nem tudunk elég kemények lenni. Márpedig kezdőknél különösen gyakran előfordul, hogy belenyúlnak pont a mozgás tetejébe, vagy az aljába, amit aztán az ár még megkocogtat, de följebb nem akar menni. És ha plusz 2-3 pip az újrapróbálkozás költsége, és 4-5-ször is próbálkozunk, mire bejön, akkor az 8-15 pip plusz költség. Tehát ha kicsi a spread, nem csak azért nyerek, mert kevesebbe kerül nekem trade, hanem mert könyörtelenebb tudok lenni a veszteségbe menő trade-ekkel, mivel tudom, hogy kis költséggel újra beszállhatok majd ha mégis fordul a kocka (…illetve az ár J ) és jobb beszállót találok.

Ne várjuk azt, hogy találunk egy mindenre jó brokert. Ez olyan, mint a boltban, az egyik termék jó áron van azzal becsalogatják a vevőt, de a többi terméken megkeresik a hasznot. Nem szabad szétaprózni se a pénzünket, itt is az ésszerű, számunkra jó utat kell meg találnunk.

 

38 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr44188219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.10.06. 16:23:38

...És ha valaki tud egy brokert, ahol jó költségekkel tudok mini-dow -t kereskedni, kérem jelezze, mert még nem értem rá utána nézni, de hiányzik. :)

Thx.

pjotr 2007.10.06. 21:46:57

Kedves Wik!
Klassz a bejegyzés! Egy kérdés azért még motoszkál bennem tekintve, hogy egyenlőre nekem is a scalpolás lehetősége adott. Honann lehet tudni, hogy a bróker nem tilt le az automatic order-ről, ha skalpolok? Én a CFG-nél (most már I Trade FX)nyitottam egy mini számlát anno (0.1K min. LOT). A demón szépen ment a skalpolás, az elején real-ben is, míg át nem raktak manual-ra. Ezzel szemben az Interactive Brokers-nél (itt 0.2K a min. LOT) nyugodtan skalpolhatok, igaz itt az 1pip-es spread (EUR/USD) mellett van még $2.5/order jutalék is, így 0.2K-nál 3.5pip-nél van nullszaldó. Lehet hogy ezért engedik a scalp-ot?
Az oanda az általad írottak alapján tényleg a scalper-ek paradicsoma lehet :), de vajon biztosan működik náluk a scalp?

pjotr 2007.10.06. 21:48:46

Wik!
Még egy kérdés:
Mi az a mini-dow?

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.10.06. 22:48:25

Gyorsak vagytok srácok :)

Részben azt kihagytam, hogyha egy retail brokert csak scalp-ra használsz, akkor jó esélyed van rá, hogy kiraknak onnan, vagy manuális teljesítés jóváhagyásra tesznek, ami nagyjából egyenlő a scalpolás ellehetetlenítésével.
(Én retail brokernél sohasem kizárólag scalpolok. ezért még nem raktak ki - élni és élni hagyni).

Kaptam egy olvasótól és ( trading room társtól :) ) magánba is egy levelet (azért a srácok megszólítás), miszerint telefonon az oanda azt közölte velük, hogy napi 2-3 scalp egy héten keresztül és kirakják a "vendéget".

Nem tudom. Én nagyon sok traderről tudok, aki oandánál scalp-ol, ráadásul hírek idején is, ami extragáz a retail brokereknek, és ők ráadásul rendszeresen nyernek is.

Egy biztos (99% :) ), oanda visszaadja a pénzedet, ha eltanácsol akkor is. Tehát jöhet a puding.

Ami viszont igaz, hogy meg lehet kérdezni a brokert, hogy mit szól hozzá. Az ATCbrokers-t én megkérdeztem, azt mondták nem gond. (ott is 2-3 pip a fő devizapárok spread-je mini számlán)

Interactive Brokers-t én is nézegettem, ott egyértelműen a jutalékon (is) megvan a pénzük, ezért nem bánják a scalpolást.
Igazából nem emlékszem, hogy miért húztam ki a személyes listámról annó, de most, hogy ránéztem megint nem néz ki rosszul. Ráadásul arra határozottan emlékszem, hogy a megbízható broker kategóriában van.

A mini-dow az a Dow Jones ipari részvény index (ami 30 nagy cég részvényét tartalmazza) kisebb méretben kereskedhető változata.
Jellemzően délután aktív az amerikai piac nyitása után.

sámuel · http://autognom.blogter.hu 2007.10.07. 11:28:14

Wik,

lehet, esett már szó korábban róla, csak én nem emlékszem: a scalping-nek mi a definíciója? Bizonyos számú pip alatti pozíciózárás? Vagy ugyanez valamihez viszonyítva (napi mozgás, pl.)? Mit figyelnek pontosan a brókerek a kereskedésemen, amikor a scalpereket szűrik?

Köszi!

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.10.07. 14:16:45

Nem tudom megmondani, hogy melyik broker pontosan mit ítél meg scalping-nak, de én a pár másodperctől max. 5-10 percig tartó pozíciókat tartom annak. (hogy ez alatt az idő alatt mennyit mozdul az ár, az már más kérdés)

Brokerek leginkább a pozi nyitás és zárás között eltelt idő a mérvadó és, hogy ezalatt nyertél, vagy vesztettél, illetve a broker vesztett-e rajtad.
Egy retail broker akkor veszít rajtad, ha nem tudja egy vagy több másik ellentétes kereskedéssel fedezni az általad nyitott pozíciót. Amire a rövid idő miatt csökkennek az esélyei.

Ezek után szerintem még megnézik, hogy összességében vesztenek-e rajtad, és ha igen, akkor eltanácsolnak.

sámuel 2007.10.07. 18:22:43

Tehét a javaslat: futtassunk a scalping pozik mellett párnaposakat is? Oandán ez nem is lehet nagy gond a tetszőlegesen kis kötésegység mellett. Persze, gondolom, ők sem hülyék ennyire...

pjotr 2007.10.07. 18:48:02

Köszi a választ Wik!

Nem lehet, hogy az IB silány chart-jai tántorítottak el attól, hogy őket válaszd? Picit dühítő, mikor az 1 perces (sem!) akar frissülni.

Mini-Dow: ha arra gondolsz, aminek a ticker-je a YM, akkor az IB-nél kereskedhető. Itt megtalálod:
www.interactivebrokers.co.uk/contract_info/index.php?site=IB&action=Top%20Search&symbol=&description=

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.10.07. 19:41:00

Sámuel,
Ha összességében veszítenek rajtad, teljesen mindegy milyen kis pozikat futtatsz a scalp mellett, elküldenek.

Pjotr,
köszi, igen az YM az. Azt tudtam, hogy náluk lehet, de csak 5000 USD-vel lehet futures számlát nyitni, és nem lehet azonos számlával forexelni és futures-t kereskedni. :(

Amúgy IB-nél nem úgy kalkulálják a jutalékot, hogy a pozi zárása is egy order-nek számít, ami után jutalékot kell fizetni? (mert akkor ez nem tetszett - így nekem magasak a költségek kis összegeknél, illetve a scale-out-nál amikor 3-4 részletben zárom ki a pozimat. Nagy összegeknél meg már a Tradestation is versenyképesebb és jobb a felülete).

pjotr 2007.10.07. 22:05:18

De igen. Az IB minden egyes order-re jutalékot számol (zárásra is). Ez forex-nél 0.02 ezrelék, de min. $2.5
Több részletben zárt pozinál ez sajna túl nagy költséget jelent. Ráadásul a szorzóval 125K-felett lépi át a $2.5-t, vagyis alatta annál drágább, minél kisebb a kötésnagyság :(

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.10.15. 10:31:05

Uff...

Nekem is meglelpetést szerzett az MT4 és a Northfinance.

Ugye itt is bőszen panaszkodtam, hogy eltűnt a futures-ek közűl a mini-dow (#YM) az egyik program upgrade után.

Na írtam is szorgalmasan a supporttól kezdve mindenkinek, hogy miért vették ki. Ők meg írták a standard válaszukat, hogy nézzem emg a honlapon a kereskedhető termékek listáját.

Aztán egyszer valamelyik rászánta , hogy segítsen már nekem és megírta, hogy van egy jobb klikkes lehetőség a market-watch listáján ot show all-t próbáljam meg.

És valóban...

Szóval ha egy upgrde után eltűnik valami, akkor lehet, hogy csak kikapcsolták véletlenül.

tehát wan dow :) (e-öröm-e-bódogság)

De azért azt javukra kell írjam, hogy minden levelemre válaszoltak 1-3 napon belül.

bimbam 2008.01.13. 15:06:21

sziasztok

a BPforexről mi a véleményetek?

yokey 2009.02.24. 08:59:46

sziasztok,nemtom demózik e valaki oandán de már van trading stopp beadásra lehetőség,nincs valakinek esetleg infoja élesben mikor lesz?tegnap már négy nyitott pozit el is kisértettem vele :)gondolom ez annak a tesztelése lehet, hogyan fog működni élesben vagy igazából nem értem.. mindenesetre nagyon jó dolog lenne

yokey 2009.02.24. 09:27:26

@yokey: bocsi helyesen trailing stop,és min 10 pip távolságra kell rakni

raptor_ 2009.02.27. 11:06:05

@yokey: ez is bróker függő. nálam pl 20pip a minimum. persze ez hamar kiütődik. szerintem az 50-80 az optimális. persze ez sok mindentől is függhet.

StaticX 2009.06.08. 21:41:57

Sziasztok. Kicsit leült ez a blog, mi van veletek? Mindenki GG-nél van? Tudnátok segíteni, Alpari-nál lóvé hazautalás hogyan működik? (magán számla, nem céges) Előre is köszi.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.06.09. 15:46:39

Hali,

Igen GG-ék ontják a bejegyzéseket :)

De hamarosan ide is kerül új bejegyzés (a tanfolyam hírdetésen kívül is)

Attila26 2009.06.10. 07:51:55

Sziasztok.Ez a skalpolás téma nekem is magas.Ha az ember spekulál valamire az nem tökmindegy mekora pénzel és merre teszi.(Bár a rövid táv az érthető,hogy gond)De akkor az ember ez miatt menyen minuszba főleg ha kezdő?

Ha pl EUR/USD longot nyitok és ara mozdul el az ár amere gondoltam,és amikor van egy törés 30 s chart-on még rakok long ot,és ezt kb még 5-7 szer és kb 50 pipen keresztül,ez már akkor nem skalpolás?

De ha ugyanezt egy longal érem el 5 perces chart-ot nézve az már kimeriti a skalpot?

Viszont ha ránézünk mindegy,hogy mekkora idősíkon chartokra mindegyiken lehet skalpolni nem?

Bocs ha kicsit off voltam.

ravazdi 2009.10.23. 18:15:05

Hello mindenki.
Számomra elég nagy problémát okoz a megfelelő bróker megtalálása a forexhez.Itt már kértem, és kaptam is tippeket, neveket, mint Alpari, Oanda, Saxo, FxPro.Egy nagyon fontos szempont részemre, hogy metatreder legyen a platform, ugyanis ez jött be idáig a legjobban. Sajnos nem mindegyik brókernek ez a kereskedési felülete. Most viszont találtam két brókert, akik szerintem talán minden szempontból megfelelőek lennének. Ők ezek:
www.investtechfx.com/
www.gomarketsaus.com/

Kérnék szépen szakértői véleményt tőletek.Jó választás lenne-e valamelyik, vagy nem?
üdv

FXmiki 2009.10.24. 13:52:22

@ravazdi: Szia,
Előre bocsájtom, hogy nem vagyok szakértő csak javasolni tudok saját tapasztalataim alapján. Nem tudom miért ragaszkodsz a metatréderhez hiszen vannak sokkal jobb platformok is, amiket néhány óra alatt teljesen megismersz. Egy dolog biztos a Worlds Spreads céget nyugodtan felejtsd el mert azon túl, hogy primitív a platformjuk még a pénzeddel is trükköznek.
Szerintem próbáld ki a www.bpforex.hu oldalon található WHF céget. az általad felsoroltak közül találsz infókat ezen a fórumon is.

humor2 2009.10.25. 12:13:41

@FXmiki: Érdekelne, melyek azok a sokkal jobb platformok?

ravazdi 2009.10.25. 13:08:44

@FXmiki: Köszi a tippet, de én egyenlőre ragaszkodom a metához.

FXmiki 2009.10.25. 14:39:50

@humor2: Sziasztok,
Elnézést mindenkitől én csak a saját véleményemet írtam. Valamint két dolgot nem vettem figyelembe.
1. Ez nem reklám felület és ezért bocsi.
2. Minden platformnak van előnye és hátránya egyaránt ezért mindenki maga kell, hogy eldöntse melyiket válassza a valamit valamiért elv alapján.
Sikeres kereskedést mindenkinek!

dominikegy 2009.11.01. 19:06:37

@ravazdi:

Szia,

próbáltál már demozni ezeknél a cégeknél.

Az investtech... nekem is tetszett, de a demot beregisztrálni se tudtam.

Másik kérdés, hogy mivel amerika közeli cég engedi a korábban bírált/hiányolt két irányú pozíciók felvételét? Legalább demo szinten..

ppla 2009.11.27. 09:49:33

Sziasztok!
Próbáljátok ki az Atlantic FX-et. Most 25 dollár kezdőtőkét adnak minden új forex számlanyitás után, metatrader4 is van náluk. Nekem bevált, jól működik minden. Ja és nem a klasszikus értelembe vett Market Maker, hanem STP kapcsolattal rendelkezik. Korábban én is kereskedtem fxpro-val, de folyamatosan problémám volt a poziciónyitás-zárás sebességével nagyon sokszor kaptam "hibaüzenetet".
Immár 5 éve tradelek, egy észrevételt viszont megemlítenék: a leglassabb platformok egyike a metatrader4.

ppla 2009.11.27. 09:54:11

@ravazdi: SaxoBank felejtős, Alpari szintén, Oanda-nál alacsonyak a spreadek, de ők máshogy dolgoznak :) , közvetlen ECN brókert keress.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.11.27. 17:29:23

Azért ez az Atlantic fx elég költséges a maga 4-5 pipes GBPUSD spreadjével (és a többi sem alacsony). Az ilyenek szinte biztos nem valódi ECN-ek. Az STP csak annyit jelent, hogy minden rendelést azonnal továbbít. De hogy kinek az már más kérdés. :)

trader55 2009.11.28. 17:29:15

@ppla: "Oanda-nál alacsonyak a spreadek, de ők máshogy dolgoznak :)"

Kifejtenéd ezt bővebben?

rali 2009.11.30. 13:51:39

a spreadek csak hirmentes időben alacsonyak és néha máskor is kitágítják kicsit ha ezzel sok stoppot kiszedhetnek:)

balaton12 2010.01.10. 14:36:13

Sziasztok!

A bróker keresés útvesztőjében vagyok.Szeretném a segítségeteket kérni.
Mi a véleményetek az Admiral markets ról ,

TTguy (törölt) 2010.01.10. 15:51:07

@balaton12: Azt nem ismerem. Nem hiszem h lenne jobb ajánlat az FXCM Micro-nál.

balaton12 2010.01.12. 17:37:32

Köszönöm a tippet TTguy!

szép & okos 2010.03.31. 10:20:02

Sziasztok,
valakinek van tapasztalata a Forex Metal nevű céggel? Szeretnék náluk számlát nyitni...

EURUSD 2010.04.19. 10:20:00

Sziasztok!

Én lassan egy éve űzöm az ipart, eddig kifejezetten pozitív eredménnyel. Rengeteg anyagot elolvastam a neten és nyomtatva is és a gyakorlatban is próbálom az ott tanultakat kamatoztatni.(szó szerint :) ) Nem szeretnék megállni a tanulással, szeretném még tovább növelni a tudásom, ezért érdeklődnék, hogy milyen olvasmányt ajánlanátok?

A legfontosabbak, amit eddig tanultam, :)
1. Ne légy kapzsi!
2. A nem vesztes pozi már nyereség
3. Forex Vadász(by WikFx)
4. A Szent Stop Loss!
5. Lehetsz okos, de a Piac az Úr!
6. 2% money management = túlélés, > 2% = gamble(?)

üdv,
EURUSD

xrob 2010.04.20. 21:43:40

@EURUSD:Szerintem a kötéslista a legjobb olvasmány. :) Saját butaságaimból tanulok a legtöbbet.

Üdv:
Rob

EURUSD 2010.04.21. 19:46:08

@xrob: Az már biztos. Főleg, nekem a tegnapiból. Nem volt margin call, mert azért ezen már sikerült túl lépnem(SL), sikerült az április havi nyereségemet eliminálni. Most legalább van olvasnivaló! :)

valami01 2010.04.22. 11:53:44

Sziasztok!
Szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy weboldalt:

www.cashbackforex.com/?aid=6393

A regisztráció ingyenes, és rajtuk keresztül a bróker által levont jutalék vagy spread összegéből lehet visszakapni x%-ot. Nyertes és vesztes trade-ből egyaránt. Rengeteg bróker partnerük van, többek között Alpari, FXOpen, Dukascopy, stb. Én már több mint egy éve használom őket, havonta fizetnek ki Paypal számlára. Ahogy írtam, teljesen ingyenes a regisztráció, szóval mindenképp megéri, csak nyerni lehet vele.

antec 2010.09.21. 10:35:03

Sziasztok!

Van-e vkinek tapasztalata, esetleg némi infója FX Clearing -ról?
Elég kis összeggel lehet náluk éles számlát nyitni.
Mennyire megbízhatóak? Van-e vmi buktató náluk?

Előre is kösz!
üdv,
ant
süti beállítások módosítása