HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2009.04.25. 10:11 WikFx

deviza.blog.hu

Gabi Gabi blogja, aki főleg H4 swing trading-el foglalkozik.
Sok tradejeit jellemzően élesben írja le, azaz amikor megtervezi és nem amikor már beszáll-t/kiszállt. Érdemes megfigyelni a gondolkodásmódot még rövidebb távú tradereknek is.

Sok sikert GG a blogoláshoz is! :)

 

65 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr691085285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Briian 2009.04.25. 12:11:49

Színvonalas, összeszedett blog, ment is a kedvencekbe! :)

szabatt 2009.05.15. 14:21:06

Kedves GG!
Jó lenne ha valaki tudna irni egy kulcsot a swap kamatok kiszámolásához és az irány meghatározásához.Mikor és mennyit fizetünk vagy kapunk.A H4 stratégia sokszor több napig is nyitva van és nem ártana tudni a kamatkondiciókat.
Persze lehet hogy ez nem tétel de jó lenne előre tudni.
Üdv:Szabó Attila.
Ui:Ugy gondolom hogy a bejegyzőknek nem illendő külömböző fatázianeveken irálni, mert úgy tünik hogy nem vállalják az írásaikat

szabatt 2009.05.15. 14:26:11

Kedves GG!
Gratulálok a blogodhoz.Talán ez élénkebb lesz mint a F.A első blogja.Legalább is eddig úgy néz ki.
Ez még az elsöbb bejegyzésből lemaradt.Elnézést.
Üdv:Szabó Attila

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.05.16. 08:45:26

Ki az az F.A ? Tudnom kéne ?

GG

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.05.16. 08:46:13

Ja és köszi Attila a gratulációt :-)

GG

szabatt 2009.05.16. 13:28:53

Szia!
Ez nem más mint a Forex Akadémia I. tanfolyam. Ugy tudom a mostanit II. vel jeleztétek. De lehet hogy tévedek, mindenesetre az amit a tél elején tartottatok.Meg kell mondanom itt is hogy nagyon eredményesnek érzem.Nagyon sok lerakodott hülyeséget amivel tömtem a fejem közel két évig azt szépen letakarította és kitisztult az agyam.Nekem az M30 időtáv nagyon sok szép jelet generált eddig.10000Usd demo számlán kötögettek 0,1 töl 0,5 lotig betartva minden szabályt és most jutottam el odáig hogy hagyom a poziciokat kifutni.Eddig ha elért valamilyen eredményt akkor gyorsan bezártam.
Ezeket csak neked írom ne tedd fel a blogra.A tervem és az elképzelésem az hogy a napi 500 USDm meglegyen és ez sikerül is megint ugy mint egy éve amikor az oanda(ala Nemecsek)kizárt Csak a trendekre és áralakzatokra kötök.Teljesen kidobott pénz volt az egyik iskola haladó tanfolyama,haladó klubja, scalp tanfolyama, vagy egy másik cég WLD programozást tanító tanfolyama stb. Ezeket, miután a fiammal együtt csináltuk,természetesen én fizettem és így egy autó árát vitte el és semmi eredménye sincs. Amit tőletek kaptam az az említett iskola alptanfolyamának a megerősítése.
Amit nagy problémának látok az az hogy a kezdők nem ismerik fel az alakzatokat mert az elmélet és a gyakorlat elég messze van egymástól. De nem kell nagy absztraháló képesség hogy felismerjük azokat.Ehhez kell a segítség.Gondolom hogy te is átélted ezt a problémát, de miután épitész a szakmád biztosan jobb a térlátásod mint egy humán beállítottságunak.
Valóban annyira egyszerű kezd az egész lenni, hogy majdnem unalmas.
Ha hagyom dolgozni a chartokat semmi sincs ami az adrenalin szintemet megemelje.Sajnos csak a jövő héten nyílik meg az éles számlám de biztos vagyok benne hogy semmi sem fog megváltozni.Közel 15 hónapig nem tudtam élesben kereskedni.
Nagyon örülök a blogodnak és további jó munkát.

Üdv:Szabó Attila

szabatt 2009.05.16. 13:30:38

@szabatt: Ne haragudj nem vettem észre a jelzét.
ÜdvSz.A

trader55 2009.05.16. 20:07:41

Kedves Szabó Attila!

Olyan dolgokról írsz, ami egy-két gondolatot elindított bennem. Két tanfolyam elvégzésén gondolkodom, amelyek valamit is érnek. A többi már a bemutatkozó alapján elárulja, hogy sz....r. Nos, az egyik a Forexakadémia, a másik a Traderbambu-féle. Amennyiben ez utóbbit ismered, szívesen venném, ha kérdéseimmel Hozzád fordulhatnék, mielőtt kidobok az ablakon egy kisebb vagyont.
Amennyiben a blog érdekeit sérti a tanfolyam "kitárgyalása", írjunk privátban. E-mail: loth_i@invitel.hu

Előre is köszönöm:
István

szabatt 2009.05.18. 16:01:23

@trader55:
Kedves '?' István!
Az én történetem elég hosszú és már mindenkinek a könyökén jön ki. 63 éves vagyok és 2007 májusa óta nyüstölöm ezeket a dolgokat.Demón, aztán élesben, azután megint demon és talán most megint élesben egy pár nap múlva.Nekem az a tapasztalamon hogy valamelyik tanfolyam alapozó kurzusát végezd el azt gyakoroljad demón legalább fél évig és próbálj meg valamelyik tözsdeklubba belépni ahol tapasztaltabbak mutogatják azt amit neked is észre kellene venned.Ne izgulj ez hamar eljön és a spilereknek sem mindig sikerül.A Forex Akadémia azért nagyon jó mert, felveszik az előadásokat videora és annyiszor nézed meg ahányszor akarod. A T.B-t nem ismerem ugy hogy arról nincs saját véleményem.Az alapokat még két helyen ismerem, lehet hogy ott kicsit részletesebb de mint ahogy mondtam a video sokat jelent.A legfontosabb a szabályok feltétlen betartása mert ahogy az autonál az életed, itt a pénzed a tét.Nincs semmi olyan amit ne lehetne megtanulni néhány nap alatt és eredményesen kamatoztatni.Az oktatáson nagyon oda kell figyelni mert minden elhangzott szónak, mondatnak komoly súlya van.Ha elvégezted a ForexAkadémia tanfolyamát és a videot legalább kétszer figyelmesen végig nézed és bekapcsolódsz azokba a blogokba amit GG szervez és figyelemmel kiséred akkor .... !!!Nem akarlak kábítani minden rajtad múlik.Feltétlenül csak akkora demo számlát nyiss amit élesben is fogsz nyitni!Ezen gyakorolj és tarts be minden szabályt.Ha nem igy csinálod akkor akárhány tanfolymot és kurzust elvégezhetsz csak a saját életedet nehezíted meg.
Ha van kérdésed szívesen válaszolok
Üdv:Szabó Attila

trader55 2009.05.18. 19:56:54

@szabatt: Kedves Attila!

Lehet, hogy félreérthető voltam...
Nem kezdő tanfolyamot keresek, mert néhány év tapasztalat már van mögöttem. Van is többé-kevésbé sikeres stratégiám, de úgy érzem, van jópár hiányosságom. Éppen ezért úgy gondoltam, hogy olyan profi traderrel szeretnék kapcsolatba kerülni, aki régóta hivatásszerűen ebből él. Ezért vagyok gondban a tanfolyamválasztással. Tudom, hogy CsZ-től tudnék sok újat tanulni, azonban lehet, hogy a tanfolyamot kezdőknek tartja. (?).
Traderbambut nem tudom hová tenni, néhány dolog elbizonytalanít, de ezt itt most nem fejtem ki.
Egyéb tanfolyamok SZERINTEM(!) 2 fillért sem érnek, visszajelzések és "bemutatkozók" alapján. Elnézést azoktól, akiket ezzel megbántottam.

Nagyon jó lenne a tradingroom, de sajnos napközben dolgozom. A piacokat tudom figyelni, de becsatlakozni egy hangos chat-be nem tudnék, csak este 6 után.

Haladó klubban voltam, igaz, hogy csak 1-szer: többnyire tőzsdetippek hangzottak el, ami felettéb nem érdekel, főleg nem pénzért (klubbtagság). Használható útmutatásra lenne szükségem, leginkább élő példákon keresztül. Egy jó példát is mondok: GG és Wik blogja nálam a két favorit.

trader55 2009.05.19. 15:05:49

Így igaz. Elírtam.
GabiGabi! Te tudsz arról infót adni, hogy a fent vázolt helyzetemben a Forexakadémia mennyi újat tud adni? Mennyire szól kezdőknek és mennyire haladóknak?
Köszi

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.05.19. 16:20:19

Elvileg kezdőknek szól - de azért akik már több tanfolyamot is elvégeztek és élesben is tradelnek már ők is nagyon sok hasznos dolgot tanulhattak. Legalább is nekem ezt mondták és a legtöbb kérdést is inkább tőlük kaptam az előadás után.

De olvasd el a véleményeket, sokatmondók :-)

GG

szabatt 2009.05.25. 15:51:58

@trader55:
Kedves István! Sajnos nem volt időm elöbb válaszolnom.Az leírtakból azt hámozom ki hogy -kérlek ne vedd zokon - szeretnél valami tutihoz hozzájtni. Ha hosszabb ideje kereskedsz akkor a tuti birtokába vagy de ki kell bányásznod magadból.Mint írtad több tanfolyamot végig csináltál akkor ismerned kell az alapokat.Ez a legtutibb amit valaha kaphatsz.Nem tudom milyen körülmények között dolgozol. De ha figyelembe veszed amit GG csinál hogy H4-n dolgozik és őt próbálod követni -nyugodtan bízhatsz benne- akkor otthon , a munkahelyeden majd ismét otthon 4óránként 10-12 perc alatt karbantarthatod a pozicióidat.Biztos vagyok benne hogy 7 kor és 11kor vagy 11 és 15 kor 10 percet tudsz szakítani erre.(Ha az FxPro-t gyilkolod a ciprusi időszámítás miatt)Hidd el hogy az alapoknál nincs jobb stratégia.Ha nekem ezt ajánlotta volna valaki amikor túl voltunk az alapozó képzésen én sem hittem volna el.Hidd el nem vagyok senki ügynöke de ha bizonytalan vagy hallgasd végig a GG-ék tanfolyamát, vagy vedd meg tőlük a videoanyagot -de a tanfolyam a jobb- és szánj rá néhány órát. Nincsen más biztos stratégia és a mi anyagi helyzetünkben(pár ezer USD alaptőkével) ha valaki azzal hiteget hogy ő tud, akkor ő szerintem tenyérjós vagy kártyavető.
Üdv:Sz.Attila

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.05.26. 09:26:22

Attila !

Köszi a dicsérő szavakat, de egy kis pontosításra szorul a kommented.

Az nem az én tanfolyamom, hanem én ott "csak" előadó voltam, ahol a technikai elemzés egyrésze volt az én témám, a trendelemzés és az alakzatok.

GG

szabatt 2009.05.26. 10:29:58

@GabiGabi: Bocs!Mintha az hangzott volna el hogy egy cég lennétek. Valószínüleg félreértettem.Nem akarok kritikátlanul dicsérni de nekem nagyon sokat adtatok. A te átláthato előadásod nélkül Szabolcs kissé csapkodó előadása csak annak érthető aki már végig ült néhány előadást.Beszéltem több kezdővel a I. tanfolyamon és halvány gözük sem volt sokmindenről.A kockázatkezelés a tőkeáttét a pozició nagysága mind megannyi átláthatatlan rejtvény volt.Javaslom hogy ezt a részt kellő kritikával nézzétek meg elemezzétek ki és te mint műszaki gondolkodásu add elő.Az a helyzet hogy Szabolcs gondolatai annak aki elsöre itt találkozik a tözsde és a forex világával annak kicsit zavarbaejtő de nekünk akik már multtal rendelkeztünk nagyon élveztük és sokat profitálunk belőle. A forumba meg is írtam hogy hiányolom azoknak az érdeklődését akik kezdőként kezdték el a tanfolyamot.Lehet hogy nem tudják megfogalmazni a kérdéseiket.Talán jó lenne kéthetenként vagy havonta személyes részvétellel klubot szervezni ahol az elveszett lelkeket meg lehetne találni.Mert úgy gondolom hogy azok akiknek nem volt elég világos azok feladták.Ez nem jó mert negativ véleményeket
terjeszthenek.Kár mert igen jó a tanfolyam.Végig nézem a mostanit is kb ugyan ez a véleményem.Csak még egy kicsit betömörítettétek.A vide miatt jobb lenne ha fehér alapon piros zöld gyertyák lennének.Nem nagy munka átszínezni és sokkal jobban lenne látható.Lehet hogy ezeket a forumba kellene írnom.De most már mindegy.
Nekem ez a véleményem és szeretnék sok kétkedőt meggyőzni hogy nincs aranytojást tojó tyúk, de ezekkel az útmutatásaitokkal nagyon eredményes lehet MINDENKI.
További jó munkát :
Szabó Attila

szabatt 2009.05.26. 14:52:51

@szabatt: Folyt.Köv:
Kicsit nevetségessé tettem magam mert akinek annyi esze sincs hogy egy nevet megjegyezzen az legjobb ha a a köztiztaságnál vállal munkát.
Elnézést Szabolcs helyett BALÁZSra gondoltam.
Üdv SzAttila

szabatt 2009.05.26. 17:54:58

@szabatt:
nem kellene ennyi sületlenséget írkálnom:tisztaság az tisztaság.

trader55 2009.05.29. 09:29:28

@szabatt: Kedves Attila!
Nem végeztem eddig semmilyen tanfolyamot. Amit tudok, évek alatt szedtem össze a netről, könyvekből és tapaasztalataimból.
Ha az jött le, hogy a tuti stratégiát keresem, akkor lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. Én a kereskedés mentális oldaláról akarok fejlődni, nem a tárgyi tudásban (biztos ott is lehet még, de ez összeszedhető könyvekből).

Egyébként már döntöttem:)


Üdv.: Trader55

szabatt 2009.06.02. 18:18:56

@trader55:
Kedves István!
Csak gratulálni tudok neked! Önerőből eljutni erre a szintre az igen tiszteletreméltó teljesítmény.Hogy a kereskedés mentális szintjén mit értesz azt nem tudom.De ha már évek óta foglalkozol a kereskedéssel akkor már bizonyára van annyi tapasztalatod hogy kellő önbizalmad legyen és ne az indulataid irányítsák a kezed.Az én tapasztalatom az hogy a megszerzett tapasztalat és rutin birtokában is vannak olyan helyzet ami felnyomja az adrenalin szintet és megkergeti a vért az erekben. De ez nem csak a tőzsdére igaz másutt is igy van Ha megkérdezel egy kofát mennyi a pulzusa aki már 30-40 éve árul a piacon és látja hogy jön a kukacos vevője aki szintén 30 éve vásárol nála és tudja hogy elviszi ami kell neki de elötte egy kicsit megizélgeti hogy ilyen olyan az áruja, biztosan megmondja hogy erősen izgul bár tudja hogy nincs miért. Ugyan ez van az autóvezetésnél több mint 40 év gyakorlattal egy-egy éjszakai előzésnél 2. 3. rendű uton, ha jön szembe valami azért az adrenalin szint rendesen megemelkedik bár tuti hogy simán megelőződ az elötted menőt. Ha szoktad nézni a profi pokerjátékosokat, volt hogy mutatták a vérnyomásukat és a pulzusukat az is igen tanulságos. Sorolhatnám tovább, de csak azt akartam írni hogy a tőzsdecápák élete nem habostorta. Én ugy gondolom hogy a kellő tárgyi tudás adja meg azt a magabiztosságot ami átsegít sok-sok problémán. Mennél magabiztosabb vagy de nem elbizakodott annál magasabb lehet a mentálszinted(ha erre gondolsz).Remélem hogy arészedre legmegfelelőbb tanfolyamot választottad ki.Sikeres tanulást és erdményes kereskedést kívánok :
Üdv Szabó Attila

linocsj9cxöbxr 2009.06.15. 21:27:00

szevasztok
hol találom meg GG H4 stratégiáját?
kösz a segítséget.
linocs

Gabor01414 2009.06.18. 11:41:34

@trader55: Kedves István!
Trader Bambu iránt érdeklődtél,ezért javaslom menj el az egyik TB klubbestre,és utána te döntsd el,hogy érdekel-e az az irány amit ő képvisel.
Ha a neten rákeresel,könnyen eljutsz a honlapjára,ott regisztrálsz és máris kapod az infókat többek között a klubb időpontokról(ált. csütörtökönként este 6-kor van),na meg láthatsz egy-két érdekes TB álltal használt indikátort is.

További Sikereket!...üdv:Gábor

trader55 2009.06.19. 18:50:32

@Gabor01414: Köszönöm!
Ezeken már túl vagyok:)
Igaz, hogy csak 1 csütörtöki előadáson voltam (teljesen másról szólt, mint amit meghirdetett), valamint néhány hétfői webinart hallgattam meg, ezek alapján van egy véleményem. Ezt szeretném összevetni másokéval, akik már voltak a tanfolyamán, használják a scalpie-t, vagy akár csalódottak, negatív véleményük van.
Nem túl nyitott a fickó, ezért nehéz a nyilvános infókból okosabb lenni. A honlapján található visszajelzéseknél sokkal hitelesebb lenne, ha ismernék olyan valakit, aki régóta kapcsolatban áll vele.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.09.06. 20:11:51

Nyíltlevél a devizablog.hu kiagyalóinak:

„Kedves GG és Izi!

Érdeklődve olvastam zárt blog indításáról szóló leveleteket.

Nem akartam azonnal reagálni rá, de mivel jött egy újabb spam is, hát megérett bennem a gondolat.

Tényleg brilliáns az, ahogy az online marketing eszközeit használjátok: nickneveken, konkrét referenciák nélkül nyiss blogot, vonz és szoktass oda érdeklődő olvasókat, csinálj úgy, mintha valódi értéket képviselnél, majd tedd fizetőssé, dőlj hátra, és élvezd az aznapra választott kedvenc zenéd…

De komolyan képesek lennétek azoktól havi 12e+ÁFA-t lenyúlni, akikkel együtt tanultatok az elmúlt években, s akikkel együtt akartok fejlődni a jövőben is? Tényleg ennyire teljeskörű, hiteles és jó az, amit ti tudtok, csináltok? Akkor mi szükségetek van rá, s miért nem kereskedésből éltek? Számoljunk csak: eddig kb. 250 olvasótok regisztrált. Ha ennek csak a fele hiszi el, hogy rajtatok keresztül fog megvilágosodni, akkor több, mint egymilliót zsebeltek be havonta. Ez mellett már kereskedni sem kell, vagy ha igen, akkor sincs kockázat, mert mások dobják össze a rá valót.

Azt hiszem, én nem tudnék ilyen álszent lenni. Saját tőkémet kockáztatom, s bár tudásom vetekszik a tiétekével, lelkiismeret-furdalást okozna pénzért másokat féligazságokkal hülyíteni.

Úgyhogy vegyetek le a levelező listátokról és menjetek a csudába a zárt blogotokkal.

(Remélem elég diplomatikus voltam)

kmisi”

Tessék, lehet rajta vitázni :)

inflexio 2009.09.06. 21:21:17

@kmisi: Nem aggódnék ezen. Nem könnyen fizetnek ki az emberek ennyi pénzt havonta még valóban értékes információkért sem. Én egyáltalán nem követem a tevékenységüket, de biztos, hogy csak azok fognak havonta fizetni, akiknek ez bőven megtérül. Tehát ha nem értékes, és konkrétan hasznosítható amit csinálnak, nem lesz bevételük, ha meg igen, akkor miért ne keressenek vele?

s.gabor 2009.09.06. 21:25:19

@kmisi: Szia Misi,

Nem hiszem, hogy vitázni kellene a fentieken, ez a Te véleményed, gondolom mindenki tiszteletben tartja. (hogy le kellett-e itt írni abban nem vagyok biztos)

Nem tudom figyelemmel kísérted-e a blog működését, ha igen látnod kellett mennyire heterogén a közönség, milyen sokféle kérdés jött. Sokan teljesen kezdők, annyira, hogy igen nehéz egy-egy kérdésükre válaszolni, mert vissza kell nyúlni minduntalan az alapokhoz. Ezen nem lehet másképp segíteni mint egy átfogó, rendszerezett tudással, amit nem tudsz kommentekben megfelelően átadni, ill. utána nehezen visszakereshető amikor felmerül az eltévedt kollégában, mintha már olvasott volna erről, de nem emlékszik pontosan.
Innen jöhetett az igény a tanfolyamra.

Nagy munka lesz ezen végigvinni akár "csak" száz egynéhány embert, bár nem tudom hányan jelentkeznek.

Te ezt ingyen csinálnád a napi munkád mellett?
Amúgy én is egy fizetős szolgáltatás keretein belül, a Csizmadia Balázs vezette trading roomban tanultam meg rengeteg dolgot a kereskedésről, ami nélkül nem tudnék szisztematikusan profitot termelni. Megérte-e? Nem is kérdés, abszolút megérte, kétszer annyit is megérne, sőt... Ide viszont nem lehet több száz embert bevinni.

Akkor így azok a lehetőségek maradnak, hogy
-magukra hagyják a kezdőket akikre nagyon ráfér a segítség,
-dolgoznak ingyen másokért napi több órát, vagy
-a fizetős tanfolyam.

A hsz-ed sajnos itt-ott csúnya csúsztatás, de Te sem gondolhatod komolyan, hogy nem fognak értéket kapni a pénzükért a résztvevők.

Csak azért írtam le ezeket, mert nagyon meglepett amiket írtál, szerintem alapjaiban volt rossz a megközelítés, de vitázni nem fogok.

Üdv

trader55 2009.09.06. 22:35:27

@s.gabor: teljesen egyetértek Veled, de néhány dolgot sajnálok:
Úgy gondolom/ úgy látom, hogy az elit blog egy kezdőknek szóló blog lesz. A kezdőknek nagyon sok lehetőségük van a könyvektől a számtalan tanfolyamon át az internetig. Én is túl vagyok a Forexakadémián, de mivel napközben elfoglalt vagyok nem merül fel a tradingroom lehetősége. Olyan társaságot kerestem/keresek, ahol nemcsak a kezdők, hanem a haladók és a profik is fejleszthetik magukat. Gabi blogjára ez tökéletesen ráillik, de sajnos tartok tőle -hiszen ennek már látszanak jelei- hogy erőforrásaik nagy részét az új blog, a kezdők tanítása fogja felemészteni, hiszen azok, akik fizetnek érte prioritást élveznek, ez természetes.
Remélem azért, hogy a régi blog színvonala megmarad. Jó lenne a stratégiákról továbbra is eszmét cserélni, ez az, ami a tematikából engem is érdekelne, de ez teszi ki az anyag kisebbik részét.

Tudom, hogy ezt Gabi is olvassa, ezért azt is megemlítem, hogy én nagyon reménykedem benne, hogy a kezdőknek szóló tanfolyam mellett a haladókkal való együttműködést is hasonló fontossággal kezelik, hiszen ha jól emlékszem, a blog azzal a céllal jött létre, hogy a felmerülő gondolatok mindenki fejlődését szolgálják.

Kmisi: szerintem a "lenyúlás" túl erős kifejezés. A csaló market makerek és signal szolgáltatók lenyúlnak, de a tanfolyamokért mindenki szabad akaratából fizet. Ezen kívül bizonyos dolgokat, ami a Te véleményed, tényként közölsz és számszerűsítesz.
Mindenki szabadon közölheti a véleményét, de ismerek egy mondást: "A tónus teszi a zenét".

Trader55

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.09.07. 08:46:32

@kmisi: Erre az érdekes stílusú hozzászólásra csak 2 dologban szeretnék reagálni.

Az első dolog pedig a spam, ezt írod : "de mivel jött egy újabb spam is".
Az eddigi zárt blogban te is tag voltál, még pedig azért,mert te írtál nekem 1 emailt 2009.05.28-án 11.11-kor az alábbi szöveggel :

"Szia!

Szeretném tagként figyelni a további bejegyzéseket.

Üdv

kmisi"

Ezért kaptad a hírleveleket. De tiszteletben tartom a döntésed és töröltelek erről a listáról és ezt akár hamarabb is megtettem volna ha kéred.

A 2. dolog, amit kikérek a tagok nevében is: szerintem mindenki önállóan el tudja dönteni, hogy érdekli-e ez a dolog és hogy ez megéri-e neki. Ha megéri, akkor előfizet, ha nem éri meg neki, akkor nem. Ennyire egyszerű ez.

üdv

GG

StLui 2009.09.07. 12:11:23

Sziasztok GG és többiek
Hazaértem a nyaralásból és meg kell mondjam engem is nagyon meglepett a váratlan fordulat a blog életében :(
Nem bízom benne , hogy ide már különösebb energia lesz fordítva, ahogy az értesítőben le is lett írva:
"aktuális kereskedésre vonatkozó információk pár hetes csúsztatással kerülnek csak ki az oldalra."
Balázs tanfolyamán voltam, hasznos volt számomra mindkettő. Ennek ellenére már én is föltettem a kérdést többször is, hogy miért tart olyan valaki tanfolyamokat akinek jól megy a tradelés, erre soha senki érdemben nem tudott mit mondani. Ezt le is írtam anno a blogban amikor kirobbant egyszer erről egy vita régebben.
Például Izi-nek láthatóan sokszor nincs arra sem ideje, hogy a beígért bejegyzéseket megírja, nem hogy egy tanfolyamot végigtartson, kérdésekre válaszoljon. (bocs Izi nem bántónak szántam :) )
Szóval ha én jó trader lennék akkor vagy vezetgetnék egy blogot, mert hátha tanul belőle más is, vagy mert jól esik az ego-mnak, vagy egy fórumon aktívkodnék és ameddig van türelmem válaszolgatnék a kérdezőknek.

StLui 2009.09.07. 12:15:40

Bocs, egy fórumon keresztüli linken át léptem be és azt hittem GG blogja, de most látom hogy Wik-nél vagyok :)

GespaFX 2009.09.07. 14:29:56

@trader55: egyet kell értenem veled. Sajnálom hogy igy "átalakul" a blog, mert eredetileg nem ez volt a blog célja, hanem inkább az hogy stratégiákat, ötleteket osszunk meg egymással, igy meg inkább egy kezdő tanfolyamjellegű folytatásba csap át az új blog, amire biztosan van igény de nagy valószinűséggel a "régi" blog sokkal kevesebb figyelmet fog kapni, igy szépen lassan elhal. Én nem feltételezem hogy a blog szerkesztői ebből akarnak meggazdagodni, de szomorú tény az, hogy az interneten nincs vagy kevés az a kezdeményezés ami önzetlenül ad segitséget tapasztalt kereskedőktől kevésbé tapasztalt /de nem kezdő/ keresedőknek. Egy picit emlékeztet a dlph blogra, azt hiszem az is igy indult, később lett fizetős. Szerintem nem csak én gondolkodok úgy hogy nekünk kisbüfiknek /spekulánsoknak/ össze kellene fognunk mert ezzel nem egymás alól húzzuk ki a fát, hanem pont forditva, egymásra támaszkodva is próbálunk életben maradni a piacon. Mindazonáltal sok sikert kivánok az új blognak! Gespa

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.09.07. 16:08:01

No problem :)

Szívesen látom a véleményeket.

Amúgy ha valaki tanfolyamot tart annak több oka is lehet. A tanfolyam árából, gyakoriságából, tartalmából lehet következtetni a mögöttes indokokra.

Egy biztos, hogy ha az ember kereskedik, akkor tudja, hogy egyszer fent, egyszer lent.

Ha profin akarod csinálni (a daytrade-et), akkor a piacismereted szinten tartásához ezzel foglalkozni kell és gyökeresen más businesst "alkalmazotti jelleggel" nem érsz rá csinálni mellette.

Pszichikailag is sokkal könnyebb a kereskedés, ha mellette a tudásodat tudod másként is kamatoztatni, ami kevésbé kockázatos. (Biztos kikötőből jó evezni.) Ez is egy ok és ha nem lesz belőle "üres nyerészkedés", azaz "valós értéket ad" cserébe a pénzért akkor még morálisan sem elítélhető.

Ez a "kisbüfi" összefogás érdekes dolog, mert sok esetben vak vezet világtalant. Sokszor még a tapasztaltabbnak mondható trader-ek sem képesek egymásnak jelentősen segíteni a továbblépésben, mert kb. ugyanazon a szinten vannak, vagy nem elég őszinték egymáshoz/MAGUKHOZ.
Kell egy "vezérfonal", ami mentén az emberek összefognak és kell egy szűrés/vezetés, hogy milyen irányokba haladjon az összefogás.

Aztán még kérdéses az is, hogy ki mennyire elkötelezett és mennyi melót tud beletenni és ezzel a közösséget "szolgálni".

Szerintem egy ilyen közösség nem marad fenn sokáig aktív vezetők nélkül, akik rendszeresen energiát/értéket/szervezést tesznek bele.

Tehát visszalyukadtunk oda, hogy kell valaki, aki rászánja ideje jórészét és "viszi a hátán" a közösséget (tradingroom vagy blog formájában). És akkor ezt a MELÓT nem akarjuk megfizetni nekik?!

Ezért akik szeretnének hasonló módon swing-tradelni, mint Ízi és GG, de önállóan nem elég magabiztosak, azok próbálják ki a dolgot, mert szerintem jól csinálják!

Ha már úgy érzik jelentősen többet tudnak, mint ami most következik a "tervezett listán", akkor jelentkezzenek később. :)

Ha meg nem akarnak rendszeresen pénzt kiadni ilyesmire, akkor ne tegyék.

Viszont azt én is úgy vélem, hogy nehéz egyszerre több blog-ot vezetni és nem lesz egyszerű a nyílt blog-ot vezetni a továbbiakban.

yamahaR1 2009.09.29. 17:25:50

Üdv!
Az oktatással kapcsolatban szertnék hozzászólni,....az még senkinek nem jutott eszébe,hogy pusztán azért oktat,hogy segítsen????Önzetlenűl!!!!
Persze ezt valahol le kell bonyolítani és a megfelelő ifrastrukturát biztosítani ami pénzbe kerül...Hisztek egyáltalán a közösség erejében?Mert én igen...Tudom ez EBBEN az országban nem szokás...sajnos!Nyilván hisztek mert akkor nem blogoznátok...Régota olvasom a blogot de nem sűrűn irogatok de mindig eltér a blog valamilyen rossz irányba....hihetetlen

yamahaR1 2009.09.29. 17:27:22

Mégvalami...

Vannak lehúzós oktatások is,de egyetértek Wik-el,hogy meg kell nézni a tartalmat és a gyakoriságot....sokatmondó!!!!

Léhüllő · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.10.02. 17:58:18

@yamahaR1:
Hát tény, hogy fura, de ha nem veszed komolyan, és csak beilleszted a mindennapi életedbe, akkor igenis hasznos lehet ilyesmit megtanulni. Na persze ha valami pénzügyi diplomához is van közöd, az a legjobb, mert alapoktól elkezdeni egyrészt nehéz, másrészt nem lesz meg a ráérzés...

yamahaR1 2009.10.03. 19:13:14

@Léhüllő: Haliho!

Félreértettél...persze,hogy hasznos,hiszen én is tanfolyamon ill.szorgalombol tanultam meg a kereskedést.Én arra akartam kilyukadni,hogy volt egy olyan komment"miért tanít valaki ha olyan szuper trade talán szüksége van a pénzre?" vagy valami hasonlo..Erre irtam én,hogy szerintem létezik önzetlen segiteni akarás...!!!!Én hiszek benne!!!
Üdv

Rebiz 2010.06.12. 12:22:11

Üdv mindenkinek!! Az lenne a kérdésem tölletek hogy az alpári demon van e rá lehetöség hogy a már bejelölt szinteket ( fibo, ellenálás ) megjelenitsek kisseb idösikon is illetve hogy onnan nyissak új ablakot?
Elöre is köszi! Egy kezdö trader.

cyber.manus 2010.06.13. 09:34:03

@Rebiz: a metatrader használathoz van egy video:
devizatozsde.blog.hu/2008/09/06/mt4_azaz_metatrader4_hasznalat#c9929497
igaz ingyenes regisztráció van, amit levélben kérhetsz (habár Wik most távol van, lehet kicsit tovább fog tartani).
De mielőtt kereskedni kezdesz érdemes elsajátítani a felület kezelését, hogy közben már tudd hogyan kell pl. egy ordert betenni, meg hasonlók.

Rebiz 2010.06.13. 18:48:43

@cyber.manus: Köszi neked is ! Igen ez egy teljesen új felület számomra az oandához szoktam. Egyébként mi az észrevétel MT4 4-órás charton, gyertyák tekintetében? Nekem az oanda teljesebb képet mutatt.

cyber.manus 2010.06.14. 08:28:12

@Rebiz: A H4 -es gyertyazárás eléggé vitatott téma, mivel ezen az idősíkon van más-más időben a gyertyazárás, azaz a broker időzónájától függ.Wik például a GTM0 zárást preferálja, mert szerinte ez a reálisabb, mások a GTM+1 mert a pénzintézetek akkor csinálják a zárást.Szerintem viszont a siker nem a gyertyazárások idejében és a "teljesebb" kép mutatásában rejlik, sokkal inkább a pszihén múlik.Bevallom én nagyon elfogult vagyok az MT4-el kapcsolatban, úgy gondolom nincs még egy kereskedési felület ami ennyi sokat tud. Indikátorok, scriptek, és expertek tömege van hozzá, melyek segítségével a kereskedés profi szintre fejleszthető.Persze aki csak adni-venni akar, annak nem kell magyarázni miért is jó a 3 lépésben történő scaleout, vagy az expert ami BE-be huzza a stopot, erre csak akkor jössz rá amikor van 5-6 nyitott pozíciód és nem tudsz mindegyikre egyszerre figyelni.

Rebiz 2010.06.14. 18:06:15

@cyber.manus: Mit értesz azon hogy a pszihén mulik? A veszteséges pozik idöbeni lezárása ? Egy számlát már sajnos elfüstöltem, hamar ugrottam bele a kereskedésbe. Mostmár ovatosabb vagyok.

cyber.manus 2010.06.16. 07:39:49

@Rebiz: Erre a legjobb választ már megfogalmazták:
"Kilencvenöt százaléka a kereskedési hibáknak, amit valószínűleg elkövetsz, az a hitedből fakad, hogy mit jelent hibázni, pénzt veszteni, kihagyni, és a pénzt benne hagyni. Ezt hívom a négy fő kereskedési félelemnek." (Mark Duglas - Trading in the zone)
Ezért szoktuk mondani Wik-el egyetemben, hogy a legjobb belépési pont általában ott van ahová a stopot szeretted volna rakni...
Biztos vagyok benne, hogy nincs olyan trader aki még nem lépett be túl korán - mielőtt a piac megadta a jelet, vagy túl későn - jóval utána, pozícióba. A trader nem akarta vállalni a kockázatot; ezért hagyta még nagyobb vesztőbe menni azt, vagy túl későn szállt ki nyerő tradeekböl; vagy nyerő tradeekben találta magát de nem csinált semmi profitot, és hagyta hogy veszteségbe forduljon a tradeje; vagy közelebb húzta a belépőjéhez a stoppot, csak hogy kistoppolódjon, és a piac folytassa az eredeti irányba? Ez csak kevés hiba a sok közül amit a traderek megcsinálnak újra és újra. Ezek nem a piac által generált hibák. Tehát a hibák nem a piactól jönnek. A piac független, olyan értelemben, hogy mozog és információt generál önmagáról. A mozgás és az információ a lehetőségek széles választékát adja, de ez minden! De a piacnak nincs semmi hatalma afölött, ahogyan értelmezzük és fogjuk fel az információt, és a döntések fölött amit végül hozunk az alapján. A hibák amiket említettem és még sokkal több egyértelműen annak az eredménye amit én "hibás tradeelési hozzáállás és szemszög"-nek hívok. Hibás hozzáállás ami félelmet szül hit és magabiztosság helyett.

Rebiz 2010.06.16. 12:24:08

@cyber.manus: Igen ezek allapvetö hibák amiket leirtál,és tudod, mégis küzdesz velük! Ezért biztosan hasznos a visszaigazolás egy tapasztalt tradertöl gondolok itt a tradingroomra. Magukat a szabályokat úgy látom hogy viszonylag könnyedén megtanulhatok, de az alkalmazásukhoz nagy higgatság és önfegyelem kell. Nekem ezzel sajnos még baj van! Egyébként mit gondolsz az alap oktatásukrol a Wik-éknek? Nagyon gondolkodom rajta!

cyber.manus 2010.06.17. 10:14:56

@Rebiz: Én voltam az alap oktatáson Wik-nél és a mostaniban is benne vagyok.A véleményem pedig az, hogy ebben az üzletben szükség van a tudás megszerzésére, hogy egy tanfolyam mennyire éri meg, az attól függ mit vársz tőle és mit tud hozzátenni az eddigi tudásodhoz.A "szent Grált" nem kapod meg egyik tanfolyamon sem, saját magadat tudod csak azzá változtatni ha elég kitartó és céltudatos vagy.

inflexio 2010.06.17. 21:49:00

@cyber.manus:

"A trader nem akarta vállalni a kockázatot; ezért hagyta még nagyobb vesztőbe menni azt, vagy túl későn szállt ki nyerő tradeekböl; vagy nyerő tradeekben találta magát de nem csinált semmi profitot, és hagyta hogy veszteségbe forduljon a tradeje; vagy közelebb húzta a belépőjéhez a stoppot, csak hogy kistoppolódjon, és a piac folytassa az eredeti irányba? "

Utólag már nagyszerűen látszik, ha valaki túl korán, vagy túl későn száll ki, vagy be. Mert ekkor már ismerjük, hogyan mozgott az árfolyam a döntés után. Sajnos a döntés pillanatában ez az információ még nem áll rendelkezésre. Kereskedői hibának nevezni az ilyet csak akkor lehetne, ha valaki már a döntés pillanatában ismerné a további ármozgást, mégis rosszul cselekedne. Okulni szintén nem sokat lehet az esetek utólagos elemzésén, mert nincs két egyforma helyzet, legközelebb más lesz a helyes döntés, ami megint csak utólag látszik majd.

Kereskedői hibának én inkább az olyan dolgokat nevezném, amikor valaki a statisztikai ésszerűség figyelmen kívül hagyásával csökkenti az eredetileg 50 százalékos nyerési esélyét. Például szűk stop losst használ profitcél nélkül, túl nagy pozíciót vállal a stratégiája paramétereihez képest, vagy ötletszerűen eltér az eredeti stratégiájától.

alterman 2010.06.18. 09:48:30

Üdv Mindenkinek!
Inflexio,én tökéletesen egyetértek veled!

cyber.manus 2010.06.18. 11:07:16

@inflexio: Nos a félreértések elkerülése végett, mielőtt még nagyon nekem esnétek, lehet hogy nem voltam eléggé egyértelmű, a fenti gondolatok Mark Duglas-től származnak, akit én amúgy elég nagyra tartok, de ettől még nem kötelező egyetérteni vele, hiszen mindenkinek lehet saját véleménye - ettől kerek a világ.
Viszont amivel nem értek egyet, idézem "Okulni szintén nem sokat lehet az esetek utólagos elemzésén....." ezzel kapcsolatban akkor szerinted miből van a statisztika, amire hivatkozol "amikor valaki a statisztikai ésszerűség figyelmen kívül hagyásával csökkenti az eredetileg 50 százalékos nyerési esélyét".Szerintem csakis utólagos elemzéssel lehet tesztelni a setupot amit kereskedni szeretnél, ezáltal tudod meghatározni, hogy működik-e.
Hiszen a setupok azt valószínűsítik hogy a múltban megtörtént dolgok ismét meg fognak történni, azaz legyen az szint, fibo, trendvonal vagy más, régebben ott valami történt tehát újból megtörténhet, ennyi és nem több.
Én így tekintek a piacra, más másként, de a fontos úgyis a végeredmény - azaz tudsz profitot termelni vagy sem.
Peace.

inflexio 2010.06.18. 20:20:35

@cyber.manus:

Dehogy esek neked, csak mindig zavar, amikor ezek a népszerű guruk összemossák a múlt időt a jövő idővel, és ebből szűrnek le bölcsnek vélt megállapításokat. Ők indokolatlanul misztifikálják a kereskedést, mert így tudnak sok könyvet eladni anélkül, hogy bármi valóban használhatót írnának benne.

Én teljesen más típusú statisztikáról beszélek, mert nem hiszek a setupokban. Szerintem hosszú távon mindegyik nullszaldós. Olyan statisztikákra gondolok, melyek az árfolyammozgás általános jellegzetességeit írják le, például hogy átlagosan mekkora sávban mozog az árfolyam egy adott idő alatt, és ugyanennyi idő alatt átlagosan mekkorát változik. Vagyis a volatilitással összefüggő adatok érdekelnek, mert ennek alapján kereskedek.

Gabor01414 2010.06.20. 18:44:32

@inflexio: Szia inflexio!

Kíváncsi lennék hogy az alábbi Stratégia mennyire passzol a Te rendszeredbe:

GBP/JPY napi kitörési stratégia

A napi kitörési stratégia egy meglehetősen egyszerű metódus, egy meglepően magas sikerességgel. Egy nagyon kis részben rád is szükség lesz, de nagyrészt automatizált a rendszer. Annak ellenére, hogy milyen egyszerű rendszerről van szó, az elmúlt 4 hónapban a pozíciók 80%-a sikeres volt.

Nézzük a részleteket:

Deviza pár: GBP/JPY
Időtáv: 15 perces grafikon

Egy kis információ gyűjtés

Keresd meg a grafikonon a 13:00 órai (GMT 12am) nyitás árfolyamát. Tehát a grafikonodon megnézed, hogy milyen árfolyamon kereskedtek az angol fonttal a japán jennel szemben egy órakor.

Ha már megtaláltad, nézd meg, hogy az onnantól számított, megelőző 24 órában milyen sávban mozgott az árfolyam, vagyis nézd meg, hogy mi volt az elmúlt 24 óra minimuma és maximuma. Ha a minimum és maximum közötti különbség kevesebb, mint 200 pont, aznap ne kereskedj, mivel ez azt sugallja, hogy a GBP/JPY oldalazik és elég kockázatos egy pozíció nyitása.

A lehetséges belépési pontok beállítása

Ha megvan a 13:00 órai árfolyam, 30 ponttal alá és fölé is helyezz el egy stoppot. Például, ha a GBP/JPY 142,3 volt egy órakor, akkor elhelyezel egy eladási stoppot 142-re (azt jelenti, ha teljesül, shortot nyitsz) és egy vételi stoppot 142,6-ra (ha teljesül longot nyitsz).

Várd meg a teljesülést

Miután kihelyezted a megbízásokat, már csak várnod kell, hogy melyik teljesül, ezzel eldöntve, hogy melyik irányba nyitsz pozíciót.

Vigyázz, ha az egyik megbízás teljesült, ne maradjon bent a másik megbízás.

Profit célok és stoppok

A profit célnak a korábbiakban már megállapított, előző 24 óra sávjának (maximum-minimum) 25%-át állítsd be, de maximum 100 pontot. Tehát, ha ez előző napi sáv 800 pont volt, a profit célod 100 pont legyen, nem pedig 200.

Természetesen egy kicsit bele nyúlhatsz, ha úgy látod még pár pontot ki tudsz csikarni a piacból.

A profit céltól függetlenül 40 pont legyen a stoppod.

Bizonyára sokaknak feltűnik, hogy ennél a stratégiánál egyetlen indikátort sem használunk, egyszerűen az ármozgások irányát követjük. Úgy véljük, az ilyen dolgokra szokták mondani, hogy egyszerű és nagyszerű.

G

Gabor01414 2010.06.20. 19:05:14

A gondolatmenetet folytatva egy a lényeg: legyen egy legalább 60%-os Stratod és azt tartsd be minden áron,akkor is ha Éppen Veszteséget termel,mert csak így lehetsz Hosszútávon Nyereséges!!

Mellékelek egy levelet amit a minap írtam közeli Trader Társaimnak:

"Nemrég ollóztam a Netről az alábbi cikket.(A végén leírok egy Stratégiát amit ha "Teknőc"-módszerrel alkalmazunk akkor elvileg nyerőbe fordulhat a Számlánk.)

A teknőcök – Hogyan lett átlagemberekből milliomos tőzsdei kereskedő

Már nagyon rég olvastam a teknőcök történetét, de még ma is inspirál, ha eszembe jut. Hogyan voltak képesek teljesen átlagos emberek (korábbi tőzsdei tapasztalat nélkül) 14 napnyi tréning után sikeres tőzsdéssé válni?

Ha még soha nem hallottál a teknőc kísérletről, tessék pár háttér-információ:

Richard Dennis legendás trader meg volt győződve róla, hogy bárki lehet sikeres kereskedő, ha eléggé elkötelezett és a megfelelő rendszer alapján kereskedik.

Úgy döntött megpróbálja bebizonyítani.

14 nap alatt felkészített egy csoport különböző korú és nemű eltérő oktatási háttérrel rendelkező embert, hogy kereskedjen. És a végeredmény?

A teknőcök 4 év alatt 100 millió dollárt tradeltek össze neki, majd többen közülük szintén legendás kereskedővé váltak.

A kísérlet meggyőzően jól ért véget.

Bárki megtanulhat tőzsdézni, de az emberek 95%-a nem nyer és nem azért mert nem képesek rá, hanem mert alábecsülik a fegyelmezettség szerepét a kereskedésben.

Bárki megtanulhat egy kereskedési rendszert vagy stratégiát, de a legnehezebb az egészben, hogy akkor is alkalmazd, amikor veszteséges kötések sorozata áll már mögötted. Ha nem tudod ilyenkor is fegyelmezetten folytatni a kereskedést, akkor nincs rendszered.

Az egyik teknőc, Curtis Faith azt mondja, hogy nincs titok, ami a sikeres kereskedéshez vezet. Egy egyszerű rendszer, stratégia fegyelmezett végrehajtása, ezen múlik minden és ez mindig is így volt. Minden kereskedési rendszer veszít is, nem létezik olyan, amivel csak nyerni lehet. Ha eljön ez az idő, akkor is következetesen, érzelmek nélkül hűnek kell maradni a stratégiához.

Ő már csak tudja mit beszél, mivel traderként 30 millió dollár keresett a tőzsdén.

Ha érdekel, hogy hogyan kell felépülnie egy sikeres kereskedési rendszernek, akkor ajánljuk neked Curtis Faith: Way of the turtle című könyvét (egyenlőre csak angolul).

De ha úgy gondolod, hogy léteznek titkok vagy tippek, amiknek a segítségével nyereséges lehetsz a tőzsdén, csalódni fogsz.

A teknőcök dollár milliókat kerestek egy 14 napos tréning után – Te képes lennél rá?

Talán nem, mivel az élet egyszerűen nem ilyen – de a lehetőség megvan és talán, csak talán…

És akkor a Stratégia: (Az alap Ötlet Tomik Ferié)

Instrumentumok: főbb Deviza-párok

Indikátorok: RSI(14) , SMA(20)

Ha M5-ön az Ár RSI szélsőértékre megy akkor átkapcsolok M1-re és várok egy SMA 20 kereszteződést,ha megvan (persze gyertya záráskor) akkor kötök.

Stop: az előző csúcs ill. völgy

Célár: a Stop duplája (tehát az RR= 1:2)

Eddigi tapasztalatom alapján több a Nyerő trade mint a Vesztő,akkor pedig hosszútávon Nyereséget kell termelnie,persze csak akkor ha a Szabályokat minden körülmények között betartjuk,mint a Teknőcök!

Még egy érdekesség amit ugyanitt olvastam:

" A legtöbb sikeres kereskedő mechanikus kereskedési rendszert használ. Ez nem véletlen." (tudom ezzel sokan nem értenek egyet)

A weboldal címe ahol ezeket találtam: www.forexbazis.hu/forex-cikkek/teknocoek-rendszere-egy-teljes-kereskedesi-rendszer

Jó Trade-elést!"

Üdv.:

-Gábor-

inflexio 2010.06.20. 21:59:12

@Gabor01414:

Az általad leírt gbpjpy stratégia egy ponton áll szöges ellentétben az én meggyőződésemmel: a stop túl kicsi. Nálam mindig a célár a kisebb, hiszen azt szeretném, hogy a volatilitás nyereséget termeljen nekem, ne veszteséget, még akkor is, ha alapvetően rossz irányba áll a pozícióm. Egyébként ha ez valóban 80 százalékban működik, akkor ennél jobb stratégia nem is kell. De tapasztalat alapján azt hiszem, hogy csak egy szerencsés időszakot teszteltél. 4 hónap az 80 kötés, nem kevés, de azért statisztikához még nem elég. Miért éppen 13 óra? Valami fundamentális megfontolás, vagy csak itt bizonyult a legeredményesebbnek?

" A legtöbb sikeres kereskedő mechanikus kereskedési rendszert használ. Ez nem véletlen."

Nekem meggyőződésem, hogy hosszú távon kizárólag mechanikus rendszerrel lehet eredményesnek lenni. Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy hosszú távon nem létezik nyereséges setup. Az a két dolog nem áll ellentétben. Áltlában mechanikus rendszer alatt mindenki egy "nagy nyerési esélyű setup" azonosítását és lekereskedését érti, pedig mechanikusan kereskedni nemcsak setupokat lehet, hanem volatilitást is.

Teljesen egyetértek azzal, hogy bárki napok, sőt órák alatt sikeres kereskedővé válhat, ha a kezébe adnak egy működő mechanikus rendszert. Azt szokták mondani, hogy a kereskedés egy szakma, évekig kell tanulni. Szerintem ez a stratégiafejlesztésre igaz, maga a kereskedés viszont jó esetben nem más, mint egy működő mechanikus stratégia alkalmazása.

Olyan ez, mintha azt mondanánk, hogy a számítógéphasználat egy külön szakma. A programozás valóban az, de egy jó programot akárki tud használni, aki rendelkezik a szükséges alapvető ismeretekkel.

inflexio 2010.06.20. 22:35:24

Még valami.

"Természetesen egy kicsit bele nyúlhatsz, ha úgy látod még pár pontot ki tudsz csikarni a piacból."

Az ilyesmi nálam ki van zárva. Ez így már nem egy stratégia. Ha valaki látja, hogy merre fog menni a piac, annak nincsen szüksége semmilyen stratégiára, tegye meg jó nagy pozimérettel, és kaszáljon. Aki viszont nem biztos a jövőben, inkább tartsa magát a tesztelt stratégia szabályaihoz.

Gabor01414 2010.06.21. 09:41:22

Egyetértek a gondolataiddal!

A félreértés elkerülése végett még egyszer hangsúlyozom hogy a gbpjpy Stratégia nem az én Ötletem és nem is teszteltem (a Neten találtam),csak azért írtam ide mert hasonlóságot véltem felfedezni az általad leírtakkal.

Ha nem Hétpecsétes Titok,megoszthatnád a Blog olvasókkal azt a Stratégiát amit Te használsz.Vagy legalább néhány Ötletet arról h hogyan aknázod ki a Volatilitásban rejlő lehetőségeket.

Üdv:

G

inflexio 2010.06.21. 13:35:34

Aranytojást tojó tyúkot nem szoktak ingyen osztogatni, én sem teszem. Ami stratégiákat ingyen találsz a neten, azok annyit is érnek. Bár az is igaz, hogy egy ilyen stratégia minden eleme megtalálható a neten, sokat én is onnan merítettem. De összerakni magadnak kell. Vagy venni egyet készen, esetleg szignált előfizetni. Persze nem minden jó, ami drága, úgyhogy nem egyszerű a választás.

A volatilitás kereskedés arról szól, hogy sokszor kicsit nyersz, és ritkán nagyot veszítesz. A stratégia attól lesz jó, hogy minél nagyobb a nyerések aránya, és a veszteségek minél kisebbek. Gyakorlatilag a fordítottját kell csinálni annak, amit mindenhol sulykolnak, hogy zárd le a kis veszteséget, a nyereséget pedig engedd növekedni. Ezzel veszít a piac majdnem minden szereplője. A volatilitás kereskedés ennek az ellenkezője. Nagyon fontos a megfelelő méretű profitcél, de a leglényegesebb a kockázatkezelés. Az igazi titok az, hogy miként korlátozod elfogadható méretűre a lezárt veszteségeket úgy, hogy közben a számuk alacsony maradjon.

cyber.manus 2010.06.21. 16:28:25

@Gabor01414: Csak annyit fűznék hozzá, hogy a fentebb említett stratégia ami ugye idézem:

És akkor a Stratégia: (Az alap Ötlet Tomik Ferié)

Instrumentumok: főbb Deviza-párok

Indikátorok: RSI(14) , SMA(20)

Ha M5-ön az Ár RSI szélsőértékre megy akkor átkapcsolok M1-re és várok egy SMA 20 kereszteződést,ha megvan (persze gyertya záráskor) akkor kötök.

Stop: az előző csúcs ill. völgy

Célár: a Stop duplája (tehát az RR= 1:2)

szóval ez nagyon könnyen leprogamozható, így csak csatolod a robotot a kívánt charthoz és kereskedik, nem kell folyton gép előtt ülnöd.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2010.06.21. 19:19:55

Sokmindenről írtatok és mindegyikhez lenne hozzászólni valóm.

Az egyik kijelentés:
" A legtöbb sikeres kereskedő mechanikus kereskedési rendszert használ. Ez nem véletlen."
Akiket én ismerek és sikeres kereskedőnek találtam őket, a legtöbben "félmechanikus"-nak nevezhető stratégiával dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy a stratégiának sok eleme mechanikusan végrehajtható, de szinte mindig van egy-egy faktor, ami emberi intelligencián alapuló döntést igényel. Ez a döntési igény lehet, hogy csak 10 trade-ből 1 nél jön elő, tehát az alapszabályok majdnem teljesen mechanikusnak tűnnek, de mégis ott van benne a döntés, egy-egy apróságban.

És csodálkoznék azon is, ha ugyanez a faktor nem lenne meg Inflexio rendszerében, csak nem egyetlen trade-nél jön elő, hanem trade-ek hosszú sorozata után dől el, hogy a rendszeren kell-e igazítani, vagy sem. Ha nem így lenne az azt jelentené, hogy a rendszer az idők végezetéig működik, úgy ahogy most van.

Setup/nem setup kérdése:
Setup a piac, vagy arról származtatott indikátorok jeleinek együttállása, amely alapján pozíciót nyitunk. Tehát minden stratégiának van setupja.

Amúgy ha kiragadjuk egy adott idősík gyertya, alakzat és indikátor jeleit, én (is) azt gondolom, hogy minden kereskedési jel egy adott típusú piaci környezetben használható eredményesen, és önmagában kiragadva hosszú távon nem lesz eredményes.

Én szakmának tartom a kereskedést és szerintem több faktor is van benne, ami miatt idő kell ahhoz, hogy valakiből eredményes kereskedő legyen. A sokat említett teknőcök közül amúgy már csak egy van, akiről azt állítják, hogy pályán maradt és eredményes, és ez az említett Curtis Faith.

A kezdeti önbizalom kialakulásában sokat segít, ha egy adott időszakban nyereséges rendszerrek kezd el valaki kereskedni, de aztán, ha nem fejlődik kereskedővé, a piac felőrli hosszú távon. A tudás, gyakorlat, pszichés fejlődés megszerzése mind időt igényel. (Ha nem így lenne, akkor milliomos teknőskövetők rohangálnának mindenfele.)

Érdekesnek tartom, hogy Inflexió ennyire és kizárólag a volatilitásban hisz, és járható útnak tartom (de semmivel sem könnyebbnek, mint a másik irányt). A kerekedés során mindenki ugyanazokkal a tényezőkkel szembesül, akár manuális, akár programozott, akár volatilitás alapú, akár gyertya jel alapő stratégiát alkalmaz. Legfeljebb ezek a tényezők más rendszereséggel jönnek elő.

Én abban hiszek, hogy ki kell hasznáni a volatilitást és kombinálni kell a piac "hagyományos jelzéseivel ".

Még folytatom kommentet majd ha hazaértem, de most indulnom kell városnézni...

Gabor01414 2010.06.21. 19:27:52

@inflexio: Köszönöm,sokat Segítettél!

G

Gabor01414 2010.06.21. 19:44:53

@cyber.manus:

"szóval ez nagyon könnyen leprogamozható, így csak csatolod a robotot a kívánt charthoz és kereskedik, nem kell folyton gép előtt ülnöd."

Ez mind szép csak a Két-időtávval van egy kis gondunk,annál is inkább mert mi a Ninja Trade-eren tanultunk programozni és ott valahogy nem akar összeállni ez az Ötlet.

G

Gabor01414 2010.06.21. 20:08:16

@inflexio: Még egy kérdés felmerült bennem a Stratoddal kapcsolatban:

Rákötést alkalmazol?

G

inflexio 2010.06.21. 20:54:27

Ha azt érted alatta, hogy új pozíciónyitással nem várom meg az előző lezárulását, akkor igen.
süti beállítások módosítása