HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2008.01.29. 19:54 WikFx

Sok skalp, kis szépség és ajándék a piactól

Sziasztok,

Íme az előző heti mazsolázó a trade-ek és trade lehetőségek közül.

Előre is elnézést a köszöntés elmaradásáért és a kissé megfáradt, bakizós hangvételért.
(kicsit keveset aludtam mostanában)


Üdv.
WikFx

****************************
Kis kiegészítés, mert úgy érzem sokan "fellelkesültek" a skalpolás iránt. Szerintem ez egyáltalán nem könnyű és nem kezdő trader-eknek való, mert nagyon sok hibás kereskedési szokást lehet vele begyűjteni kezdőként, ami aztán nagyon megkeseríti az életünket. A gyors profit reménye bár kedvező, de tapasztalatból mondom, hogy a nagy nyerések után jöttek a legnagyobb bukásaim is (de erről már írtam miért).

Gyakorolni és tanulni meg csak olyat érdemes, ami nem véletlenül jött be, hanem szisztematikusan jó eséllyel repdorukálható és van rá logikus magyarázat, hogy miért reprodukálható.

No ennyi az intelem, azán mindenki fő a saját levében!

Wik

 

 

20 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr45316886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila · http://www.ilyennincs.hu 2008.01.29. 21:23:27

Szia Viktor!

Oanda engedi a skalpolást? :S

Üdv: Attila

sztavrogin 2008.02.02. 15:49:21

Szia Wik!

Jó volt a fibo-s, meg a skalpos video is, sok minden tisztult nálam, már párszor újranéztem őket, próbálgatom, nekem működnek-e.
A range-nél, mikor kitör az ár, várom a visszahúzódást, de legtöbbször kistoppol, nem határoztam még meg magamnak, milyen veszteséggel vagyok hajlandó kompromisszumot kötni. Az újrakötéshez, gondolom, megvárod, hogy mi alakul a kitörésből, csak aztán szállsz vissza, a trend irányába. (Úgy láttam a videódon, még skalpolni is a trenddel érdemes inkább.) Skalpoláshoz egyébként: érdemes próbálkozni csak a devizapár mozgásának figyelésével, vagy annyira lecsökken a hatékonyság, hogy nem éri meg? (Az MT4-en még nem találtam meg a Dow grafikont...)
Még biztos kérdezek, de egyelőre még meg sem tudtam fogalmazni néhány problémát, meg különben is, utána akarok nézni először, hátha világosodok saját erőből is...

Üdv.

Ps.: Képet tudok-e ide beszúrni? Könnyeb lenne magyarázni.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.02.03. 11:36:12

SZia,

Dow mini futures= határidős kis kötési egységű DOW "alapú termék" (ha valaki tud jobb/korrektebb megfogalmazást azt köszönöm) A dow jones, mint tözsdeindex is létezik illetve lehet rá "fogadni" a határidős piacon és így keletkezett egy önállő termék, aminek árfolyama van.

Van ahol gyertya csúcsa, van ahol teste. Én alapesetben a napos gyertyák kanócát nézem, de ha hosszú a kanóc, akkor a testet is figyelem. T/E vonal elhelyezéséhez minél több kanoc/test együttállás van, annál erősebb a szint. Nézem még a 4H-s gyertyákat is, de ott már több gyertya együttállását figyelem (ha egy 4H-s csúcs nagyon szignifikáns, akkor az amúgy is napi csúcs is volt). Nincs exact tudámányos meghatározása a dolognak, de csak kicsit be kell gyakorolni, hogy meglásd ezeket a szinteket.

A mi számít csúcsnak és aljnak kérdést nem értem.

Üdv.
Wik

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.02.03. 11:44:03

Sziasztok,

Amit ezen a videon scalpolásként bemutattam, azt nem lehet minden nap megtenni. Kellett hozzá, hogy a egy nagy mozgás a piacon, a dow az EJ előtt menjen aznap relatíve egész jól (ezt nem mindig teszi meg), és hogy a mozgás után egy relatíve dinamikus és kellően széles sávozás alakuljon ki.

Ha ezek nincsenek, vagy nem tudok ennyi trade-et megcsinálni, vagy nem lesz ennyire eredményes. Másnap már nem is próbálkoztam ezzel.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.02.03. 12:30:20

Sztavrogin,

Igen, ha a scalp trend irányban van, akkor azért az biztonságosabb, mint trend ellen, bár van amikor nagyon tisztán látszik, hogy meddig fog egy rámozgás visszahúzódni a trendelő piacon, de akkor is jobb, ha trend irányba igyekszel beszállni és nem trend ellen, mert beleragadhatsz a trend ellenes gondolkodásba és az nagy bukóhoz vezethet, mindamellett, hogy nem fogod meg az esetleges nagy nyerőt amit a trendhozhat, ha egy jó scalpos beszállóból a pozi egy részét át tudod vinni nagyobb időtávra. (no nem feltétlenül swing lesz belőle, de egy 10 pipes scalpból lehet 50-100 pipes trade-et csinálni a pizi egy részével)

Scalponi lehet csak az adott devizapár ármozgásának figyelésével is.

MT4-en olyan Broker kell akinél van DOW, illetve demo számlához nem bizos, hogy adják a Dow mini adatot.
(általában ahol fogalkoznak CFD-vel is, ott van DOW)

Kis időtávon range kitörések tradelése nem egyszerű. Igazából csak akkor vagy "biztonságban" ha már a range másik oldalán poziba szálltál. Ehhez viszont gyakorlat kell, hogy "elhidd" most nem arra fog kitörni az ár amerre megy, hanem csak a range túloldaláig pattan.

Sajnos ide nem lehet fényképet felrakni. De ha felteszed máshova, valami free képtárba, akkor a linket be lehet ide tenni.

Üdv.
Wik

sztavrogin 2008.02.04. 14:42:21

Köszi a válaszokat Viktor! Még egy eszembe jutott: a Bollinger-band szélein a fordulók mennyire fontosak, ill., ha javaslod egyáltalán, milyen beállításokkal érdemes próbálkozni? (Jelzem, nekem az alap 14-2-es működött eddig a legjobban.) Mindenesetre, nem túl kifizetődő ez a stratégia (mármint a Boll.-band) számomra, de lehet, hogy én nem csinálok vmit jól, és itt már a timeframe-ek is bekavartak, szóval eléggé képlékeny. Szóval, mennyire vegyem figyelembe a széleket?

Üdv.

forex 2008.02.05. 13:33:21

Sziasztok!

Most próbáltam ki az Oanda demóját nem szeretem az ilyen netes felületeket de hát a spread... :) Meg tudja nekem vki mondani hogy hogyan tudom lezárni itt a pozim csak egy részét? Demóba sehogy se jöttem rá. Rákattintok a nyitott pozira ott a close de a Units nál nem tudom átírni az eredeti összeget.

Köszi

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.02.05. 13:50:23

Egy másik, ellentétes rendelést teszel be ugyanarra az instrumentumra.

Wik

Forex · http://tozsdesed.googleapegs.com/devizatozsde 2008.02.05. 20:11:05

Hello Wikfx :)

Sokszor én is élek a trükkel, hogy ugyanarra az instrumentumra ellentétes rendelést teszek be. Szépen lehet vele kaszálni.

forex 2008.02.06. 10:48:18

Ha más scalp. Az Aleccofx-nél DEMÓBAN azzal kerestem most egy csomó pénzt h nzd/jpy párnál kb 20 25 pip-eket ugrott egyfolytába. 1-2 mp-ig 83.38 ig ment a következőbe meg már 83.20 alatt volt. simán visszajött a spread meg jócskán volt profit is. Egy másik demón 83.20 alatt maradt végig az ár tehát mikor felugrott azonnal sell mikor vissza akkor close. Nem tudom ezt élőbe mennyire lehetett volna ott megcsinálni de ha igen sztem simán megduplázom a pénzem :) El is mentettem a tick chartját.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.02.06. 11:18:04

AleccohFx-től ezért eltanácsolnak. Ezt csak ECN brokernél lehet megtenni, viszont ott meg ki tudja mekkora százalékban kapsz egyáltalán teljesülést azon az áron, amit láttál. A piac addigra tovább áll, mire oda kattintasz. Skalpolni is csak stratégiával érdemes.

Üdv.
Wik.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.02.06. 11:38:15

Sziasztok,

Kis kiegészítés, mert úgy érzem sokan "fellelkesültek" a skalpolás iránt. Szerintem ez egyáltalán nem könnyű és nem kezdő trader-eknek való, mert nagyon sok hibás kereskedési szokást lehet vele begyűjteni kezdőként, ami aztán nagyon megkeseríti az életünket. A gyors profit reménye bár kedvező, de tapasztalatból mondom, hogy a nagy nyerések után jöttek a legnagyobb bukásaim is (de erről már írtam miért).

Gyakorolni és tanulni meg csak olyat érdemes, ami nem véletlenül jött be, hanem szisztematikusan jó eséllyel repdorukálható és van rá logikus magyarázat, hogy miért reprodukálható.

No ennyi az intelem, aztán mindenki fő a saját levében!

Wik

forex 2008.02.06. 17:42:50

Tisztába vagyok vele hogy a scalpolni nem könnyű de nekem mégis ez tetszik a legjobban az adrenarin :D Persze csak demón próbálgatom egyenlőre össze kell szedni egy kis tapasztalatot. Csak arra kell vigyáznom hogy ne menjek bele kétesélyes pozikba a kevesebb néha több bár az embert néha elragadja a hév. Megfelelő kockázatkezeléssel (stopp, MM) sztem ez is egy járható út. 10 -15 pip-enként szoktam zárni a pozikat vagy a felét, alatta nemigen mert pl 2-es spreadnél 10 pip az már a nyereség 1/5-e sztem nagyban csökkenti a hosszútávú nyereséget ez alatt. Sokmindenre oda kell figyelni ezért izgalmas pl u/j pozinál nézem a dow-t, az e/u, és azoknál is a rövid távú lehetséges ellenállásokat fordulás jeleit ilyenek. Egyenlőre még gyakorlok (próbálom leküzdeni a régi reflekszeim pl kitöréseket keresni inkább megvárok egy korrekciót) utána lesz egy teszt időszak, utána ha jól megy befektetek de az még nagyon nagyon messze van. Sztem a scalpolni nem könnyű sőt talán a legnehezebb de mindenkinek meg kell találnia a stílusához fekvő stratégiát. Remélem nekem menni fog :)

sztavrogin 2008.02.07. 10:17:01

Forex, sztem jó, hogy kiképzed magad scalpolónak, de talán még jobb lenne, ha különböző, piachoz alkalmazkodó kereskedési stílus(oka)t fejlesztenél ki, aminek egyik fajtája lehetne a scalpolás. (Nekem is fontos, hogy range-elő piacokat is le tudjak kereskedni, mert a piacra szánható időm korlátozott, és ha épp "semmi sincs", akkor sem ártana egy kis profitnak beférnie.)
De éppúgy fontosnak érzem, hogy a trendekben lévő lehetőségeket ne aprózzam el, ill. hogy a hírek is inkább az én malmomra hajtsák a vizet. (A hírkereskedést most még kerülöm, eléggé rizikósnak érzem, lehet, hogy ez is marad a stratégiám a híreket illetően.)
A trendekre visszatérve, ide illik az a régi vicc, amikor két bika áll a dombtetőn és nézik a völgyben a tehéncsordát. A fiatalabbik bika felajzva sürgeti az öreget, hogy rontsanak le a tehenek közé, kergessék meg őket, és kapjanak el egyet. Az öreg erre visszakérdez, hogy miért nem sétálunk le és kapjuk el inkább mindet?:)

Üdv.

Dado 2008.02.11. 17:30:47

Szia Wik,

Most szeretnék az Oanda-nál számlát, nyitni és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem,mégpedig az, hogy regisztrálás utolso felében keri, hogy küldjek ki egy dokumentumot a szemelyem igazolásara, és egyet a lakcimem igazolása miatt.Erre a célra megfelel a lakcím kártyám és a személyi igazolványom?

kalapácsos 2008.02.11. 22:01:39

Szia Wik!
Látom nem csak én szeretnék számlát nyitni az Oandánál...
Mint zöldfülü kérdezném milyen devizában érdemes a számlát tartani?
Illetve nekem nem tiszta az oldalon a különbözö fibok használata.
Előre is köszönettel,és minden tiszteletem az oldalhoz,az önzetlen segítséghez.

Péter · http://forex.marketiva.corporation.googlepages.com/ 2008.02.24. 17:09:15

Próbáltam www.project.hu/wikfx oldalba belelesni de valami login -t meg passwd -t kér. Nem publikus, vagy publikus?

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.05.01. 08:28:18

Uff... most láttam, hogy vannak komenntek, amik elkerülték a figyelmemet (alaphelyzetban kapok róluk levelet, de ezekről valahogy nem kaptam) Bár már gondolom, hogy megoldottátok a dolgot, de az utókor számára azért válaszolok:

Onada deviza - én EUR-ban nyitottam

Oanda igazolás - Útlevél vagy személyi, ahol angolul is ott vannak a felirtok, és egy közüzemi számla, amin rajta van a neved és a címed (én internet előfizetési számlát küldtem)

Péter, jobb oldalt a linken kell regisztrálni

xian 2010.02.22. 09:20:39

Szia Viktor!

Valami megütötte a fülemet a videón: azt mondod a Dow grafikonja fél/egy másodperccel megelőzte az EUR/JPY grafikonját. Nem mondod, hogy ennyi idő alatt hoztál döntéseket? Ez nekem már FPS kategória, abban sose voltam jó...

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2010.02.22. 10:36:08

A döntés már korábban megszületett, hogy mit figyelek és követek. Ott már csak reagáltam. (ha jól emlékszem, de már régen volt).
süti beállítások módosítása