HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2008.04.21. 11:42 WikFx

Stratégiák - Andris (M15 trend csatorna - counter-trend break M1-M5-ön)

Idézet Andris kommentjéből:

" Az én módszerem az volt, hogy kipróbáltam mások módszerét, minél többet annál jobb. Amikor megtapasztaltam, hogy sorra vesztes stratégiát gyakoroltam, hallottam, hogy milyen stratégiát követnek a kiemelkedő teljesítményű traderek. Lemodelleztem, csiszolgattam, a stílusomhoz igazítottam, de az alapelvet nem módosítottam. Példát mutatóan, csak nagyvonalakban körülírom, hogy mi az én szent grálom. Valószínüleg sokak kinevetik a stratégiám, az egyszerűsége miatt, de én másfél éve sikeresen követem.
Íme:
A főbb párokat 15 perces charton futom át reggel 8-9óra körül. Amikor látom, hogy ázsiában trendet építettek, megvárom, hogy trendel ellentétes irányába forduljon az árfolyam, mint egy trendcsatornán belüli korrekció. A lényeg abban relylik, hogy nem várom meg míg a 15 perces alapján törjön a counter trend, hanem amikor a hosszútávú trendvonalam közelébe érkezik az árfolyam átrakom 5, de inkább 1 percesbe. A rövidebb időtávún megvárom míg trendtöréssel fordul az árfolyam a hosszútávú trend irányába. Gyorsnak kell lenni, hogy szűk stoppot tudjak beállítani. Mivel a hosszútávú trend alapján határozom meg a célárat sokszor a fontos szint ellenére is bebizonyosodik, hogy elkapkodtam. Általában másodjára sikerül, de ha átszúr a hosszútávú trendvonalon, nem eröltetem tovább. A pozíció felvétele és amíg a stoppot fel tudom húzni, keserves időszak, de a szűk stoppok miatt legalább nem kerül sokba. Óriási megelégedettséggel tölt el amikor látom, hogy kitör a 15 percesben azonosított counter trendből. Ha 15 percesben keskeny a csatorna, 5 percesben figyelem tovébb. (amúgy 15-ösben) Pozíciózárás minden esetben stop, az 5 perces charton meghatározott swing alá/fölé (spred 2x). A pozíció felvétele pillanatában a célár 1 percesen nézve nevetségesen messze van. Egy kívülálló biztosan hülyének nézne.
Ha az árfolyam teljesíti a céláram, ami egy normál tradben a kitörés pillanatában el is várható, 20x 30x annyit hoz, mint amennyit vihetett volna. Volt olyan is, hogy egyetlen ügyletem a teljes tőkémre vetített 50%-ot hozott, minimális kockázattal. Persze nem mindíg sikerül kitalálni, hogy lesz trendtörés, vagy sem, pont ezért várok türelmesen a következő jelentős szintre. Jellemzően amerika nyitása után még kialakulhat hasonló szituáció.

Remélem érthető volt.

Lehet próbálkozni. Nem mindenkinek fekszik a hasonló hozzáállás. Nem mindenki tudja elviselni azt a szörnyű lelki terhet, amikor sorozatban kistoppolódik, vagy amikor jelentős profitban nem húzhatja fel a stopot. (mert nem swingel az árfolyam).
Tény, hogy ehez a stratégiához kell szerencse is, de a legnagyobb esélyt a türelmünkkel adjuk meg magunknak.
"

*************
A következő kommentet szintén beszúrom ide, mert jól kiegészíti az elsődleges stratégia leírást:
"
Mivel a stratégiám publikálása nagyon konkrétra sikerült és kritika is ért, hát most leírom a mögötte álló hozzáállásomat.

Hajlamosak vagyunk elveszni a részletekben (indikátorok, mozgóátlagok, gyertyaalakzatok, stb.) A nyerő stratégiához viszont elegendő lehet csak az árfolyam is, vagy + egy-két vízszintes vonal.

Mindenki gyűjti a skalpokat, pedig a hosszabb távú kereskedési szemlélet (Buy&Hold – de csak technikai elemzéssel) mindig eredményesebb. A hangsúly a swing kiszálláson van. A kezdők nem látják a jelentőségét, a profik már rájöttek, a haladóknak pedig még meg kell rágniuk. Kezdőként én is azt gondoltam, hogy majd minden momentumot meglovagolok és nem kell hónapokat várnom amíg profitot realizálok. Eszembe se jutott, hogy napon belül is működik a Buy&Hold. (A B&H-on nem fundamentális stratégiát értek, csak így tudtam azonosítani.)

A profiknak adok igazat abban, hogy mindenki saját maga jön rá, hogy hogyan lesz sikeres. Nekem viszont már kezdőként tanították a nyerő hozzáállást. A gond az volt, hogy én se a lényeget hallottam meg először. Miután begyakoroltam az összes technikai eszköz használatát és kétségbeesetten kerestem a kombinációk optimális beállítását, --- megvilágosodtam!:)

Egyszer egyik haverommal filozofálgattunk. Pár feles után felpörgött az agyam és nagyképűen valami okosat akartam mondani. Az én szenvedélyem a tőzsde, az övé a rulett. Megállapítottuk, hogy mindkettő egy szenvedélybetegség, de hogy szerinte ugyanolyan lehetőség mindkettő? Ezt nem hagyhattam! Elkezdtük az összehasonlítást. Megállapítottuk, hogy a ruletten hosszútávon azért nem nyer mert van egy nulla a korongon. De amikor elgondolkoztam, hogy a tőzsdén miért en vagyok a kaszinótulaj, … rájöttem, hogy statisztikailag ez igenis lehetséges. Ruletten, a 36 számmal kiegyenlített az esélyed. Ha felteszel egy tétet a feketére, vagy mindet elveszted, vagy duplázol. A tőzsdén viszont többet is nyerhetsz, mint amennyit kockáztatsz. Ruletten, a piros és a feketével mindig 50-50% az esély, ha a tőzsdén is eltalálod azt a pillanatot amikor 50-50%, statisztikailag hosszútávon már nyerhetsz. Stratégiám ennek a szemléletnek a kisarkított változata. A ruletten például soha sem fog az előfordulni, hogy ha pirosat pörget a gép, elbukjuk a tétet, ha pedig feketét, megharminchatszorozzuk. Aki nem hiszi, hogy a sikeres tőzsdézés csak azon múlik, hogy megtaláljuk azokat a pontokat ahol 50-50% esélyt valószínűsítünk, próbáljon sima támasz és ellenállási szinteknél beszállni szűk stoppal. Legjobb, ha van egy kis megegyezési időszak a szinten és biztonságosan meghatározható a szűk stop. Ötvenedik tradere már biztos működik a statisztika.

A fenti egyszerű stratégiát napon túli részvénykereskedésre használom. Az egyszerűsége miatt nagyon gyorsan át tudok nézni naponta 500 részvényt, gyakorlatilag az egész amerikai részvénypiacot figyelem. Ott nem kell türelmesnek lennem, mert minden nap találok legalább öt ideális beszállót.

Konzervatív hozzáállásom ellenére imádok tőzsdézni. Számomra nem az okoz örömöt, hogy a sok csalódás után végre egyszer meg tudtam jósolni az árfolyam mozgását. Az eseti nyereségek és veszteségek egyre kevésbé érdekelnek, engem az hajt, hogy a tőkém hosszútávon megtöbbszöröződik.

U.i.: Nem vagyok profi! Nem akartam okoskodni, a tanítás pedig pláne távol áll tőlem. Ha valakit elgondolkodtat az írásom, már elértem a célom. Továbbra is kíváncsian várom a működő stratégiákat. Ígérem, nem kritikus szemmel olvasom őket. Mivel erre a szemléletre bármilyen stratégiát lehet építeni, nem ajánlom konkrétan az enyémet.
"

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr58435174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ar 2008.04.21. 15:49:14

Nekem ez tetszik. Egyszeru, nem kell hozza bonyolult software, nagyon jo a Risk/Reward, trend iranyu poziciok. Igazi profi strategia, mert a kezdok ezeket az egyszeru szabalyokat egyszeruen nem kepesek betartani :D.

ar 2008.04.21. 15:53:58

... Valamint szeretnek gratulalni a masfel eves sikeres alkalmazashoz ... egyuttal koszonetet mondani, hogy megerositettel, hogy talan en is jo uton jarok :D. Koszi meg1x!

kmisi 2008.04.27. 15:38:42

Buy & hold…
Én is sokat gondolkodtam azon, hogy milyen időtávon érdemes kereskedni, érdemes-e tartani?

Szerintem forexen, cfd-nél nincs egyértelmű recept. Vérmérséklettől függ.
Tegyük fel, van egy görbe: felmegy 2-t, lemegy 1-t, majd ismét fel 2-t. Mennyit kereshetünk?
Ha rosszul elemeztünk: -SL
Ha nem csinálunk semmit: 0
Ha megijedünk a trendfordulótól: 2-1=1
Ha megijedtünk, de később visszaszállunk: 2-1+1=2
Ha az alján veszünk, tartjuk (buy&hold), végén eladunk : 2-1+2=3
Ha veszünk, majd eladunk, megvárjuk a korrekciót, újra veszünk-eladunk: 2+2=4
Ha minden trendet kihasználunk: 2+1+2=5

Itt költséggel és egyéb körülményekkel (pl. stressz) persze nem számoltam.

Szóval nekem úgy tűnik, az online rendszereknél, tőkeáttételes ügyleteknél, ahol fizikálisan nem birtokolsz terméket és lehet longolni-shortolni, részletesebb felbontásra kapcsolni, nem feltétlenül haladóbb stratégia a buy&hold. Sőt annyira volatil a piac, hogy egy-két nap alatt meg lehet(ne) keresni a heti betevőt.

Részvényeknél, ahol tényleg birtokolsz x db-t, más a helyzet. Ha tudom, hogy fundamentálisan jó a cég, nem érdekel, ha negatívba fordul, miután vettem. Buffet tanítását követve eszembe se jutna bukóban kiszállni, inkább – ha beragadtam - ülök rajta, és kivárom, míg felmegy. ( Jártam már így az OTP-vel néhány éve: fundamentális adatok, technikai elemzés ellenére értékvesztés jött egy pánikrohamtól, de aztán fordult a kocka : 3-4 hónap múlva jelentős nyerővel szálltam ki. Most meg épp a Richterbe ragadtam be kissé .)

Ez a két különböző szituáció két különböző gondolkodásmódot igényel. Más befektetni és más spekulálni.

ar 2008.04.28. 07:54:29

kmisi: Szerintem Andris nem arrol a befektetes B&H-rol beszel amit az OTP-vel kapcsolatban irtal, hanem arrol, hogy mivel o egy nagyobb lepteku charton elemez, de egy kisebb leptekun szall be pont a forulot elkapva, a kisebb lepteku charton nezve orult tavolsagokat be tud fogni, azert mert a hosszabb charton koveti a trendet. Az egy idosikot hasznalo trade-ekhez kepest ez mar majdnem tenyleg B&H-kinezetu, hisz egy 5 perces charton megjeleno entry-exit-ekhez kepest nagyon messze tudja elengedni a nyerot.

Dani 2008.05.14. 17:07:25

Szerintem is ügyes gondolat az egész, a kérdés már csak a money management része. Ezeknél a beszállási pontoknál, amíg nem tudod nullába húzni a stoppodat, a tőkéd hány százalékát testesíti meg a stop szinted?

ferenci84 2008.06.30. 01:02:07

Nem olvastad véletlenül a RapidForex sorozatot? (Robert Borowsky: Forex Surfing, Explosive Profits, Forex Scalping, Forex Sailing, a könyvcímeket beütve a google-ba az első 10 találat között kihozza a letölthető pdf formátumokat, egyébként a trademoney.com-on olvasható, de nem tölthető le)
A fenti stratégia nagyon hasonlít a Forex Scalping incredible scalp részére, ami a Forex Sailing-ben van kifejtve. A különbség csak annyi, hogy ott a daily chartot kell nézni, hogy mikor megy be egy consolidation chanelbe, és amikor onnan kezd kitörni, scalp módszerrel be kell lépni amikor épp az előző nap legmagasabb pontján túllép. Ha eleget megy az ár a megfelelő irányba, akkor felhúzhatjuk a sl-t, így már nincs rizikó a magárahagyott traden. 10 pip kezdeti sl, 1%-ot kockáztatva azt jelenti, hogy pl. 1000 dollárral 1 mini lot-ot tudunk tradelni. A legutóbbi ilyen kitörés majdnem asszem 800 pip volt ami 1%-ot kockáztatva 80% ROI. Egyébként most is egy consolidation chanelben van az EURUSD, tehát érdemes figyelni a lehetőséget. (Én is ezt teszem az elkövetkezendő napokban)
süti beállítások módosítása