HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2007.11.24. 08:38 WikFx

Egy levélváltás Forex Bróker-rel és pozíció mérettel kapcsolatban kapcsolatban

 

Minap váltottam egy levelet és abból az derült ki a számomra, hogy nem voltam teljesen világos, én hogyan kezdenék neki az éles forex kereskedésnek, illetve ott is a pozíció méretezésnek.

(aki az elejét már ránézésre unja, az az utolsó levelet azért olvassa el)

 

Íme a levelek

 

Olvasó:

 

a hétvégén átolvastam az összes írásod, nagyon tanulságos.. .
Én egyelőre a globalfx-en demozok, folyamatban van a számlanyitás.

Kérdésem a következő: az SL-t hogyan kell beállítani, ha az alapletét 1000 EUR? Az 1-2% mire vonatkozik? A befektetett tőkémre:1000 EUR? Mert a globál alapból a SL-t kb 18-20%-ra teszi.

Itt 100 szoros a tőkeáttétel. Ha a 100 000 EUR-nak nézem az 1-2 %-át az meg nagyon sok.

****************************************

WikFx:

1000EUR 1-2%-a 10-20EUR legyen a max kockázat.
 

Ha csak 10000 egységet (0,1lot=1mini lot) tudsz nyitni és kisebbet nem, akkor ez 10-20 pip SL. 

Naná, hogy a broker alapból 20%-ra teszi, neki az a jó. :)


************************************

Olvasó:

 

köszönöm a válaszod, de még mindíg nem világos mit kell követnem. 1-2%, vagy 10-20 pip?
 

Ugyanis 1000 EUR-nak az 1-2%-a valóban 10-20 EUR, de a 100 szoros tőkeáttét miatt a minimum 100.000 EUR-val tudok kereskedni. Egy pip cca 7 EUR, tehát a 10-20 pip SL 70-140 EUR. Akkor most az 1-2%, vagy a 10-20 pip-et kell figyelnem.

 

Előre is köszi, ha időt szakítasz egy rövid válszra

 

******************************************

 

Szia,

 

Az a baj, hogy vagy rossz brokernél vagy, vagy több lóvét kell rászánj. :(
20 pip nem szabad, hogy többet érjen ill. többe kerüljön, mint a tőke 2%-a.
(kezdőknél semmikép)

Tehát 20pip nem lehet több 20EUR-nál, úgy kell pozit nyiss.
40pip sem lehet több 20EUR-nál, ekkor fele pozit kellene nyiss.
(de még jobb lenne, ha 0,5-1%-kal indulnál, azaz max 5-10EUR legyen minden pozi. Adj magadnak esélyt, hogy meg tudj csinálni 100 trade-et ezen a számlán mindenképp.)

Ezért ajánlom az oanda-t mindenkinek gyakorlásra és kis pénzzel.
(oanda csúnya, oanda lassú, de oandán jó a spread és kicsi egységekben is lehet kötni)
 

Fontos:

Az első számlánál nem is az a lényeg, hogy profitot termelj, hanem, hogy minél tovább tudj azzal a pénzzel gyakorolni élesbe, hogy megismerd saját magadat, hogyan viselkedsz, amikor éles pénzt kockáztatsz.

És megismerd a piacot és a brokert élesben is.

Nehéz megérteni, illetve réárezni, hogy ebben az időszakban le van tojva, ha elveszíted a pénz 20-30-50%-át. De az is lényegtelen, ha nyersz 20-30-50%-ot!!! A kérdés az, hogy megtanultál-e ezalatt az idő alatt konzisztens profitot termelni, megtanultál-e az érzelmeiddel bánni és megszerezted-e azt a megalapozott önbizalmat, amit 10-20 vesztes trade egymás után sem tud lerombolni. Ha nem, akkor csak idő fecsérlés volt, és nagyobb pénzzel sem tudsz mit kezdeni. Ha igen, akkor hiába vesztetted el a „pénzecskéd” felét az elején és építettél alig csak 50%-ot vissza, az az 50% az számít! Mert annak valamilyen rendszer szerint és tudatosan kellett visszaépülni és ez a módszer sikerre vihet nagyobb pénzzel is.

És még valami, ami lehet, hogy rád nem vonatkozik: ha Te birtokában vagy a módszernek és a tudásnak, a pénz meg fog találni Téged. (na jó, lehet, hogy el kell mondanod valakinek, hogy mit tudsz és meg kell mutatnod, de nem a pénz lesz az akadály).
 

Üdv.
WikFx

 

******************************************

Jött egy forum-on egy levél DLPH-tól, volt egy kis félreértés benne, de ha ő félreértette, akkor lehet, hogy mások is. Az idézet:

"A levelezésedben említett 10-20 pipes Stop szint (nem SL, mert abból az L=limit), tehát a mondjuk 20 pipes stop roppant kevés. Ilyen kilengésre egyszerűen nem lehet biztonsággal trédelni. Vagyis bármikor és teljesen kiszámíthatatlanul bekövetkezhet. Aztán visszamegy. És mondjuk teljesíti azt az 50 pipet, amire a kezdő játszik. Persze ott zár. Ez is nagy hiba. A pozit a végtelenségig ki kell futtatni, de erre már céloztam.

Ezek a biztonságos követési távolságok instrumentumonként változnak, gbp/jpy, gbp/chf, még az 50 pip is kevés, bármikor bekövetkezhet egy hirtelen ekkora mozgás.

Sokkal fontosabb a stop szintnél az OK kérdése. Mi volt az az OK, amiért ezt a pozit felvettem? Ha ez nem árfolyamhoz hanem helyzethez kötött, akkor állandó figyeléssel kell ezt megoldani, ha pedig az OK megszűnése árfolyamhoz kötött, akkor ODA kell beállítani a stoppot, nem pedig fixen egy 20 pipre pld, ami ráadásul a tőkém és kockázattűrő képességemből van kiszámítva, nem pedig TA vagy fundamentumok alapján. Szerintem. Szigorúan szerintem."

Válaszomból az ide vonatkozó idézet:

"Szerintem van egy kis félreértés, de lehet azért, mert valamit félreérthetően írtam.

Azt sehol nem írtam, hogy fix 10-20pip-es Stop szinttel KELL kereskedni. De az tény nálam, hogy a napon belüli pozícióim általában 10-40pip SL szinttel vannak indítva.

De nem a tőkémhez viszonyítva állítom be a stop szintet, hanem a Stop szinthet viszonyítva állítom be a pozi méretét. A pozi méretének és a Stop szint nagyságának szorzata kiad egy értéket (persze még szorozva 1pip értékeével), ami nem lehet nagyobb mint egy meghatározott %-a a tőkémnek.

Én is azokat a rövidtávú pozikat szeretem igazán, amit egy fölöttes trend megtámogat. A kérdés, csak az, hogy mekkora trendre és milyen időtávon van ehhez szükségem? Valószínűleg ebben tér el leginkább a szemléletünk.

Az biztos, hogy a napon belüli kereskedés több hasznot hoz a brokereknek, mint a hosszútávú kereskedés. De ettől még zámomra egy nyilvánvaló piaci hír/hiszti okozta erős momentumot kihasználni nem lutri. Egy nyilvánvaló erős támasz/ellenállás szint okozta vétel eladási egyensúly változást kihasználni szintén nem lutri. Nekem pont az a lutri, hogy egy hónapig üljek egy poziban, aminek lehet, hogy egy carry összeomlás hirtelen véget vet.

A lényeg. Ha fix stopot használnék, ami nem veszi figyelembe, hogy most az egy támasz/ellenállás szint fölött van-e (és mennyivel) vagy sem, akkor teljesen igazad van, jelentősen csökkentené a nyerési esélyeimet és hosszú távon vesztésbe sodora.

De nem ezt tanácsoltam (van is egy bejegyzés, ahol kifejtem az Stop méretezés és tőke kockázat nagyságának összefüggését)

És végezetül:
Wow DLPH GBPCHF nagyon szép trade volt.
Komolyan gratula hozzá! Itt is látszik a különbség a hozzáállásunkban, hogy napon belül GBPCHF-hez hozzá se merek nyúlni, mert olyan volatilis, hogy az én SL elhelyezési technikáim biztosítanák a teljes kudarcot. De ezért nem is teszem."

WikFx

16 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr57240029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sidius 2007.11.24. 16:42:10

\"Ezért ajánlom az oanda-t mindenkinek gyakorlásra és kis pénzzel.
(oanda csúnya, oanda lassú, de oandán jó a spread és kicsi egységekben is lehet kötni)\"

Csúnyának csúnya, de lassúnak nem nevezném, legalább is én nem érzem számottevően lassabbnak, mint mondjuk a Saxotradert! Viszont lényegesen fapadosabb, erőforrászabáló, de a célnak tökéletesen megfelelő.

kmisi 2007.11.29. 09:35:14

Egyetértek Wik azon kijelentésével, hogy ha megvan a tudás, jön hozzá a pénz is.

De ez fordítva is igaz.
Sokszor olvastam, hogy a kezdők 90%-a elveszíti a teljes tőkéjét az első hónapokban. Ez a tanulópénz.
Szerintem ezt nem szabad tényként elfogadni.

Ha mondjuk asztalos lennék, valószínűleg nem kezdenék addig stílbútor-gyártásba, míg meg nem ismerem a fát, a faipari gépeket, a technológiát – különben, biztos belebuknék.

Így van ez a Forex, CFD világában is.
Ez egy szakma, aminek alapjait meg kell tanulni, noha itt még nincs OKJ-s képzés.
Nem szabad rögtön kereskedni, ahelyett, hogy végiggondolnánk a teljes folyamatot, felkutatnák a szükséges közgazdasági-technikai információkat a neten és a szakkönyvekben, excellben megterveznénk a pozícióméretet, költségeket / profitot, majd demoznánk, aztán elkezdenénk előbb kicsiben, majd egyre bátrabb méretekben, s egyre több termékkel tradelni.

Ha valaki ezt végigcsinálja, nem kell, hogy elveszítse a teljes tőkéjét, mikor élesben kereskedik. Sőt.

qualicon 2007.12.03. 22:01:32

Üdv Mindenkinek!

Én most értem a végére az összes eddigi anyag átolvasásának.
Le a kalappal Wik! ...sokat tanultam. köszönöm.

Lelkes blog-tag leszek a jövőben.

Egyetértek kmisi-vel, én is próbálom elsajátítani az alapokat, minél mélyebb elméleti tudást szerezni. Anélkül nem fog menni, viszont bízom benne, hogy úgy mint a sportban, aki a technikát jól eljasátítja az elején és nem lesznek rossz "beidegződési", az ott tud lenni a mezőny elején.

Sokat olvastam eddig a témáról és próbálok még többet, rengeteget. Csak így tud rögzülni.

A novemberi kereskedési péláid nagyon hasznosak voltak, sikerült megérteni pár dolgot, amit csak sejtettem.
Ha lehet, szívesen olvasnék ilyet minél többet.

qc

UI: én regisztráltam és megkaptam a belépéshez a jelszót a gmail-re

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.12.03. 22:15:13

Üdv QC és Mindenki,

Kicsit elfáradtam így az év vége felé és sajnos pár dologra ismét rá kellett döbbenjek (pedig már nem szerettem volna :) - le fogom írni), de ígérem folytatom a blog-ot, gyűjtöm az anyagokat és az erőt a folytatáshoz. :)

trust69 2007.12.04. 11:31:20

1000 euróval devizázni... nagyon vicces.
Biztos fáj az igazság, de inkább el kell menni ebből a pénzből vmi olcsó nyaralásra, 2 fő, aztán jól érezni magatokat 1 hétig.. Ez a pénz a globálfx-nél úgysem tart egy hétig sem, az oandánál meg tart 1-2 hónapig.
Nem megbántani akarlak, tényleg így van. Semmilyen vállalkozást nem lehet beindítani pénz nélkül, így a devizatrédet sem.
Üdv.

sidius 2007.12.06. 20:23:39

trust69!

Alapvetően igazad van, hogy 1000 Euró az túró a devizához. Viszont ha valaki demo után élesben el akarja kezdeni, szerintem totál felelsleges ennél többet betenni, gyakorlás céljára. Márpedig szerintem mindenképpen érdemes minnél előbb élesben szórakozni, mert ha van tét, akkor mindjárt van nyomás is. De ehhez viszont nem érdemes 5000, 10000 vagy még több Eurót számlára tenni. Majd ha tényleg megy, és komolyan gondolja valaki akkor érdemes növelni az összeget. 1000 euró elég, de a létezését el kell "felejteni", nem szabad "kalkulálni" vele. Egyébként én a globalfx-et elfelejteném, meg az összes olyan céget ahol csak normál lot köthető. Kezdőnek az gyors halál.

zzzz 2007.12.07. 15:45:39

,indenki akkora poziciot vallaljon ami meg \"alvaskuszobb\" alatt van

balifx 2007.12.13. 16:07:25

Szia WikFx!

Olvasgattam a blogodon a bejegyzéseket . Tetszettek a meglátásaid a dolgokkal kapcsolatban. Én is forexezem már egy ideje, így egy kicsit más szemmel olvastam a blogot mint egy tökéletes kezdő. Dolgoztál valaha desk-en vagy önszorgalomból szedted fel a tudást amit megszereztél ? Igazaból lenne még egyéb kérdésem is amiket inkabb privátba tennék föl, így ha van lehetőséged küldj egy elérhetőséget az e-mail címemre !

balifx 2007.12.13. 16:24:34

időközen rábukkantam a "KI VAGY" fejezetre, ettől függetlenül várom az e-mail-ed ! Nem mellesleg en is IT háttérrel rendelkezem igy különösen érdekes lenne egy szakmabeli véleménye

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2007.12.13. 19:46:28

Mindig külön örülök, amikor olyanok olvassák a blog-ot, akik nem a kezdő csodálkozásával látnak rá a dolgokra. Tőlük tanulok a legtöbbet. :)

A desk-ent gondolom úgy érted, hogy hivatásos trader-ek közt?
Nem, ez saját "szorgalom" és verejték.
Ezért ment ilyen lassan. :)

sornyeteg 2010.02.05. 13:53:54

Üdv Mindenkinek,

Gondoltam megosztom tapasztalataimat az OANDA regisztrációról.
A blogon olvastam, hogy kezdőknek ajánlott itt számlát nyitni, kicsi de valós pénzzel gyakorolni.
Elolvastam a regisztrációs feltételeket, mindent teljesítettem, kitöltöttem, beszkenneltem útlevelet stb. elküldtem kedden. Ma olvasom az e-mailemet, (nem tudtam hogy határidők vannak) hogy visszautasítják a számlanyitási kérelmemet.
Oka: Szerdán feltettek 3 kérdést e-mailben, hogy kitől hallottam az OANDA-ról; miért akarok itt szlat nyitni, és mivel 2 napig nem válaszoltam, letiltottak.

Kérdésem, melyik a másodikként választandó cég, ahol kis kötési egységekkel is el lehet kezdeni, és egy kicsit rugalmasabb?

köszönöm

Kollegensky 2010.02.06. 07:55:12

@sornyeteg: Én Alpari Uk-t használok. Korrekt cég, nincs tüske a charton, nincs szerver hiba és micro számlát is tudsz nyitni.
A költségek elfogadhatóak. EURUSD 1,6 pip.

Stefhun 2010.02.21. 15:47:10

Üdv Mindenkinek!

Nagyon megköszönném, ha valaki részletesen leírná, hogy pontosan mit kell tenni éles számla nyitásánál? Oanda és Alpari UK érdekelne.
Az is jó lenne, ha leírnátok, hogy az átutalás vagy a kártyás fizetés hogyan történik, mennyi idő, és a visszautalás is hogyan/meddig történik... stb.
Szerintem sok kezdő, mint Én is, akinek nincs éles accountja nagyon hasznos tudna lenni.

Érdemes-e deviza számlát nyitni (magyar banknál), hozzá kártyát, ha igen milyet? USD vagy EUR deviza a legjobb a számlanyitáshoz a mai állapotok szerint? Vagy jó a forintos bankszámla is?

Előre is köszi!

rali 2010.03.24. 17:47:46

nekem van oanda meg alpari szlam is:
oanda-a regisztrácio nagyon egyszerű, elég nekik egy mobil számla is faxolva.
kiutalni illetve vissza én a paypalt használtam mert gyors és egyszerű-1-2 nap.
alpari-itt nem oly egyszerű a regisztráció, mivel a regelő oldaluk sem ment rendesen mikor probálkoztam és ők sokkal komolyabban veszik a közüzemi számlák dolgát is. csak bankon keresztül lehet nekik utalni. én forint számláról utaltam.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2010.03.24. 17:51:30

Oanda nem már/most nyit számlát magyaroknak (2010 március).

kom@ 2010.03.25. 13:15:02

@WikFx: Ez most komoly? Én most készültem náluk számlát nyitni, hónapok óta gyakorlok a demo felületükön... :( Tudni, hogy miért ez a kivételezés?
süti beállítások módosítása