HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2017.12.28. 21:59 Wikfx

2017 - tíz éve...

Üdv Mindenkinek aki véletlenül még erre téved! 

Idén lett 10 éve, hogy először írtam a blogra és gondoltam ezt azért nem kellene szó nélkül hagyni még akkor sem, ha pár éve nem írtam semmit.  2014-ben volt egy Traders Night  (nem is tudom még van-e ilyen azóta is...) amin elmeséltem mi újság velem és mik a meglátásaim a kereskedésről. Idén nem tudom mi hozta, de kaptam pár érdeklődést, hogy "mi újság?" és "foglalkozol-e még a piacokkal" és még a ge.tt-ről is van aki letöltötte nemrég a az összecsomagolt videókat (őszinte részvétem érte :) ).

Aki látta a 2014-es felvételt az tudja, hogy az élet "rávezetett" arra, hogy felhagyjak a daytraderkedéssel. Aztán egy-két év otthoni útkeresés után 2016 május közepén egyik reggel úgy ébredtem fel, hogy "akkor vagy most elindulok, vagy ebben az életben már soha"... S lőn: júniusban beneveztem egy hetes angol táborba, hogy megteszteljem magam anyanyelvi angolokkal, aztán júliusban pályáztam 60 állásra (IT szakmán belül), volt kb. 15 telefon+skype interjúm, augusztus végére kitűztem magamnak, hogy kimegyek Manchesterbe akármi van, de végül át kellett szervezzem és előbb Londonba menni egy állás interjúra és másnap jelezték, hogy egy hónap múlva kezdhetek, mint Oracle Netsuite technical consultant. Én azt terveztem, hogy fiamat egy év múlva kihozom, de az élet úgy hozta, hogy utánam 15 nappal Exem a gyerekekkel meg Belfast közelébe költözött. Így 8 hónap Manchester (távmunkás vagyok és utazgatok időnként UK-n belül) után én is Északírre váltottam és azóta igyekszem hozzászokni ahhoz, hogy szeretem az esőt. Az utóbbi 15 hónapban annyit repültem, hogy lassan kinőnek a szárnyaim. De legalább most már kb. olyan a replülés, mint korábban vonattal utazni és szinte bármikor el tudok indulni egy 10 napos útra egy szimpla 20 literes kis batyuval a vállamon.

A piacoktól nem szakadtam el teljesen, de úgy döntöttem, hogy kicsit tágítom a látókörömet, hogy amikor ismét lesz tőkém, akkor véletlenül se a daytrading felé vigyen az utam. Így aztán elmélyültem az opciós kereskedésben, seasonal tradingben és nem utolsó sorban a value investingben. És valahol itt kezdett el leesni a tantusz, hogy hol kezdődik amit már tényleg befektetésnek lehet hívni. Elkezdtem olyanok könyveit olvasni akik korábban nem kerültek elém mert a daytrading világától annyira távol álltak, mint  a légy ideges röpködése a Szaturnusz röppályájától (igen... sajnos nem a daytrading a Szaturnusz...). Aztán olyasmi is elém került amiben korábban sosem gondolkoztam: hogyan és miért vegyünk cégeket (és itt most nem részvényekre gondolok). Ez elsőre nagyon más területnek tűnhet, de ha mint befektető gondolkodsz sok ponton kapcsolódik.

Hatalmas eredményekkel egyelőre nem szolgálhatok, mert egyelőre csak papíron dolgozok és tervezem, hogy "visszaülök a lóra". De az egy viszonylag aktuális történet, hogy 2016 tavaszán, amikor a Bitcoin 400USD körül volt, elkezdtem tervezni, hogy be kellene fektetni egy kisebb naperőműbe és Bitcoin bányász gépekbe...ezt egy pár ismerősnek elmeséltem, de nem ragadott senkit magával az ötlet annyira, hogy mellém állt volna. Nekem meg egyedül kevés volt a tőkém hozzá. Mert azt ugyan láttam, hogy 400 körül megfogta a piac és a bányász költségek is kb. nullszaldósak voltak akkor és ott, de azt egy percig sem állítom, hogy 4000-nél messzebbre mertem volna kalkulálni a várható árfolyamot a következő 3 évben...

Nem tudom, hogy akinek akkor mondtam annak mostanában eszébe jut-e, nekem szerencsére csak ritkán... Pl. tegnap előtt amikor a helyi görkorizós helyemen az egyik lengyel srác megkérdezte mi a véleményem a Bitcoinról... :)  Jót röhögött rajtam és mondta is a fiamnak, hogy "Ne csodálkozz, apád azért nem milliomos, mert kijött a UK-ba ahelyett, hogy otthon maradt volna"...

Hát így állunk kérem.

Boldog Új évet Mindenkinek!

Wik

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr437667568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Forex Klub · http://forexklub.hu 2018.01.03. 11:08:47

Örülök, hogy jól vagy! Az a Trader's Night előadás elég őszintére sikeredett.
Van élet a daytrade nélkül, vagy mellett is. :)
süti beállítások módosítása