HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2008.03.25. 13:04 WikFx

Hírforrások kereskedéshez

Pálinkás jónapot!
(így húsvét után)


Amennyiben hírkereskedéshez szeretnél gyors infót kapni, akkor én két lehetőséget tudok ajánlani jelenleg ahol megfelelő gyorsasággal információhoz juthatsz.

Sajnos mind a kettőhöz kell tudni angolul, de aki csak kicsit tud, az nem keseredjen el, mert ez is részben szaknyelv, aminek a szavait föl lehet szedni gyorsabban, mint a teljes nyelvet (legalábbis az első szolgáltatás esetén).

Az egyik amit jelenleg én is használok (kb egy éve) az a ForexDiamonds szolgáltatás a SecretForexSociety oldalon belül :

Linke: Csatlakozz a SecretforexSociety-hez

Ezen a weblapon belül részben van info brokerkeről és egyéb forex szolgáltatásokról. Ez a része ingyenes. Érdemes a fenti linken keresztül följelentkezned, mert akkor nem raknak várólistára. Itt van a ForexDiamonds szolgáltatás, amire följelentkezve kapsz infót a hír trade lehetőségekről és egy kis segítséget is attól, aki ezt a szolgáltatást vezeti. Nem is kicsit, ha kezdő vagy, mert vezeti a "kezedet" a tradingroom vezetője, illetve ő tapasztalati alapon felállít egy kereskedési tervet. De ezért sajnos fizetni kell kb. 200USD-t havonta.

Ezt szeretem, mert egyrészt jó a piaci látásmódja annak aki vezeti, másrészt akkor is gyorsan képbe tudok kerülni, amikor adott nap csak annyi időm van, hogy beessek a hír előtt 15 perccel a gép elé és nincs időm kielemezni az aznapi piaci helyzetet. Ezen kívül nagyon gyakran 1-2 secundummal előbb adják meg a jelet, mint a Bloomberg vagy Reuters. Ha minden igaz van 14 napos trial is. (ha nem a linken keresztül regisztrálsz hozzájuk, akkor add meg a schumann@project.hu -t referensnek vagy sponzornak vagy hogy hívják ők ezt, és akkor szintén nem kerülsz várólistára)

Van még egy SecretNewsWeapon azaz titkoshírfegyver szoftverük, amit be lehet állítani automata klikkelésre, hogy a hír kezdeti spike-ot is elkapd. (oandán ilyet tilos csinálni, mert annyira széthúzzák a spread-et) Erre külön elő kell fizetni, nem jár a Forexdiamonds-al együtt!

A másik hír szolgáltatás aminek értelmét látom, a www.TradeTheNews.com (TTN) aminek van egy NewsStation szolgáltatása, ami folyamatosan "löki" a híreket, illetve a hír kibocsátásoknál adja az adatokat. Fontos, hogy USA mostanában sokszor a megadott idő előtt kidobja az adatot, illetve napközben bármikor bejöhet egy "tapebomb" azaz egy hírbomba, amit a piac lereagál, és ilyenkor jó tudni mi a helyzet. Csak ideiglenes, vagy alapvető, az aznapi hangulatot meghatározó hír. A TTN is előfizetős (FX pack audio nékül, 50USD/hó, audio-val együtt 175USD). Ezt én nem próbáltam még ki, mert nem tradeltem akkora összeggel, hogy biztos legyek benne, hogy kitermeli ez is az árát. De mostanában a ForexDiamonds szolgáltatója, ha ott van gépközelben és a TTN-en bejön egy hír, akkor azt be szokta mondani. TTN-en 7 napos trial van.

Üdv.
WikFx

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr22395862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztavrogin 2008.03.25. 21:52:39

Kösz Wik, megint egy referencia bejegyzés, el is raktam magamnak azokra az időkre, amikor már ki tudom termelni a szolgáltatás díját.

Jó ide járni!:) (Néha úgy érzem, mintha valami "anonim alkoholisták" klubjában végre megértésre találnék...:)

Üdv.

Bilinte 2008.03.26. 13:40:56

Hi Wik!
Találkoztam, illetve utánanéztem anno 'Felix Homogratus' -nak. Azt javaslom mindenkinek, mielőtt bárkinek bármit befizet, tegye ugyanezt, és döntsön belátása szerint...
'Be a forex trader, not a forex sucker'

Üdv.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.03.26. 17:51:43

Hi Bilinte,

Nem szoktam kötözködni, de miért nem konkrétumokat írsz, ha találtál valamit, ellenőrizhető URL-ekkel, illetve azzal, hogy Te milyen kockázatot látsz?

1. Annó én is utána néztem. Ő egy orosz származású de amerikában felnőtt, vagy viszonylag fiatal korában odakerült üzletember/életművész, aki sokféle internetes business-t csinált a forex előtt.

2. Én befizettem 2 szolgáltatásukra is, amiből az egyikre visszakértem a pénzt (kb. 1200 USD-t) és 3 napon belül visszakaptam, plusz egy hét múlva jött postán egy 15USD-s bónusz csekk.

3. A hír trading szolgáltatás amit csinál, hazai szemmel nézve nem olcsó, de aki egy 10000USD-s számlával tradel, annak simán kitermelődik.

Én ennyit tudok és a fenti tapasztalatok alapján mertem a blogra kitenni a linket.

Üdv.
Wik

Bilinte 2008.03.26. 18:40:40

Hi Wik,
Én sem szoktam kötözködni. Ezért írtam, hogy mindenki a saját belátása szerint... Illetve nem írtam, hogy látok benn kockázatot.
A következőkre érdemes rákeresni (google, vagy nagyobb fórumok):
forexbastards
forexpeacearmy
secretforexsociety
...

Csaba 2008.04.01. 23:59:35

Szia Wik,
A ForexDiamonds-al kapcsolatban weblapjukon írják hogy egy tradingroom-ban kapjuk meg az instrukciókat ill.figyelhetjük meg hogy ő hogy kereskedik, egyfajta "online klub"módjára.Boldogulok valamennyire az angollal, meg el is olvasok egy-két dolgot ha kell, de más egy élő online klubon részt venni és megérteni a hallotakat(vagy chat-ket).Helytálló a feltételezésem?mi a tapasztalatotok?Egyébként nem kifogást keresek, érdekel a lehetőség, ezért kérdezlek.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.06.01. 10:42:54

Csaba,

Elnézést, átsiklottam valahogy a kommented fölött.

Én viszonylag jól tudok angolul, és emiatt nem igazán van gondom azzal amit mondanak. Maga a jelzés egyértelmű és szövegben is jön. A kereskedési terv írásban is ott van, az is egyértelmű. Ha valami extra dolog történik, vagy Sir Pip-s éppen vicces kedvében van, akkor azt nehezebb gyenge angollal megérteni.
De ha a Buy at 1.5600, Sell at market és Official Call kifejezéseket megérted, akkor kezdőként sem lehet nagy gondod. Én amúgy csak az adatot figyelem és utána teljesen a room vezetőtől függetlenül döntök. És csak azt figyelem utána, hogy melyikünk döntése működött jobban.

Sir Robert 2008.07.25. 12:03:05

Szia WikFx,

Meg tudnad mondani, hogy melyik brokert erdemes hasznalni a hirkereskedeshez?

En honapok ota az oandaval csinalom, de a nagy spreadek, a sokszor megbizhatatlan hirkozbeni mukodes miatt eleg hullamzo az eredmeny.

Tudsz olyan alapvetoen megbizhato brokert amivel megbizhatoan lehet hasznalni a Secret News Weapont, es a spreadek nem tul nagyok?

udv:
Sir Robert

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.07.27. 14:30:19

Sir Robert,

Az a helyzet, hogy ha használnáma az SNW-t, akkor nem árulnám el senkinek, hogy melyik brokerrel tudom jól használni, ugyanis ez lenne az üzleti érdekem, hogy minél kevesebben legyenek ott akik használják.

De mivel nem használom, ezért őszintén nem tudok információt adni róla.

Amúgy én oanda-nál hírkereskedem és szápen megvárom amig lecsökken a spread. DE ÉN NEM KERESKEDEM A SPIKE-ot azaz az első tüskét.

Javaslatom: Nyiss számlát 3-4 brokernél és teszteld őket párhuzamosan. Legyen 2 ECN broker és 2 market maker. 4ből valamelyiknél már csak kapsz fill-t azaz nyitnak neked pozit.

Keress kevésbé népszerű és reklámozott, de már megfelelő spread-del rendelkező brokereket, csak a hírkereskedés céljára. Ezeknél a spread nem lesz versenyképes valószínűleg daytrading-re, de a spike-esetén nem érdekes, hogy 1-2 pippel drágább valami, csak kapjál teljesülést.

Üdv.
Wik

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.07.27. 14:33:37

Ja még valami.
Az, hogy én nem kereskedem a spike-ot, az nem azt jelenti, hogy nem érdemes. Vannak sokan, akik ezt nyereségesen teszik. DE MEG KELLETT DOLGOZZANAK AZÉRT, hogy megtalálják és kiteszteljék a brokereket akikkel lehet hosszú távon (és akik nem veszik el utólag az ilyen úton nyert tradek eredményét). Én ezt az időt és energiát másba láttam jónak fektetni.

De figyelem a lehetőséget és még mindig lehetségesnek tartom, hogy én is belefogok valamikor. Kérdés mennyire durvul tovább a helyzet, vagy mennyire kezd majd konszolidálodni a piac.

asilaydying 2009.01.30. 16:58:36

@WikFx: Olvastam a hozzászólásodat a hírkereskedést segítő honlapokról. Az egyikhez regisztráltam is, remélhetőleg kapok trial lehetőséget. Igazság szerint nem szeretnék hírkereskedésbe fogni, csak szeretnék értesülni olyan hírekről, amik nagymértékben befolyásolhatják a piacot. Párszor már pórul jártam, hogy csak másnap olvastam az index-en azt a cikket, ami előző nap 200-300 pipes zuhanást, erősödést eredményezett.

Ha tudsz ilyen honlapról, ami real-time-hoz közeli pontossággal, legalább a "nagy" hírekről tudósít, kérlek oszd meg velem.

Köszönettel,

asilaydying

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.01.30. 22:18:20

Az úgymond klasszikus hírkereskedésnek "lőttek" egy ideje és egy időre, amióta ez a válság van.

Amúgy forexfactory-n is egész gyorsan megjelenik az adat, és oanda-nak is van valamilyen hírösszesítő site-ja. Valami ATNABTU kódnéven fut és mindenféle hírt aggregálnak rajta.

Ezen kívül, ha nyitsz egy éles számlát FXDD-nél, vagy FXPRO-nál és utána visszaszeded a pénzt, akkor ott kapsz DJNewswire híreket
süti beállítások módosítása