HTML

próba

Forex - Devizatőzsde

útmutató a forex kereskedéshez, tapasztalatok a piacról

Friss topikok

A szerző

Üdvözöllek a blogon! Javaslom kezd az elejéről, még ha sok is lesz :) (2007 augusztus, ott be is mutatkozom, bár nem az lesz a legérdekesebb) Mostanában már gyakran előfordul, hogy olyan kérdés érkezik hozzám/vetődik fel a blogban, amit már kitárgyaltunk, vagy nem a megfelelő bejegyzéshez fűzik. Ezért is kérlek, hogy nézd végig a már meglévő blog témákat. WikFx - Schumann Viktor

2008.01.06. 22:16 WikFx

Az első video bejegyzés - a hét trade-je

Sziasztok és pip-ekben gazdag új évet kívánok Mindenkinek.

A hétvégén megcsináltam az első video bejegyzést a blog történetében.

Két trade van benne, megy egy kis influenza (amivel az ünnepeket töltöttem) és egy évszám baki (nekem még sikerült 2007-ben ragadnom).

Üdv.
WikFx



12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://devizatozsde.blog.hu/api/trackback/id/tr7287530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lokátor 2008.01.07. 14:14:28

Szia Wik!

Nagyon tetszett a videó, főleg azért, mert megtudtam, hogy hogyan is gondolkodsz a kereskedés során és követni tudtam, h miért úgy léptél az adott helyzetben ahogy.
Lenne még pár kérdésem a technikai elemzéssel kapcsolatban.
1. Mit jelentenek pontosan a Pivot szintek és a Camarilla szintek, illetve mekkora ezeknek a jelentősékük a kereskedés során?
2. Írtad, hogy csak 1-2 híres indikátort használsz, (a videóban a MACDot és a CCI-t), ezeken kívül használsz-e még egyéb indikátorokat?
3. Ennyire sokat számítanak az előző napi záróárfolyamszintek, mint ahogy a videóban emlegeted őket? Illetve még a mozgóátlagokkatl kapcsolatban csak annyi, hogy mely mozgóátlagok használata a fontos (10napos, 200napos)??

Mégegyszer szeretnék gratulálni az oldalhoz, mert rendkívül sok segítséget nyújt azok számára, akik a devizakereskedéssel szeretnének foglalkozni a későbbiekben.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.01.07. 19:21:14

Hali,

Köszi.

1. Előző időszak (pl nap) nyitó, záro, csúcs és alj értékéből egy képlettel számolt szintek, amik támasz/ellenállás szintként szolgálnak. Én nem nagyon foglalkozok velük. Forex-en nem tudtam jól bépíteni a napi kereskedésembe a használatukat
2. Jelenleg nem használok mást, csak MACD, CCI, gyertyák, alakzatok, támasz/ellenállás szintek és mozgó átlagok (10EMA, 20EMA, 60SMA és 200SMA). De a mozgó átlagok mindenkinek csak annyi szolgálatot tesznek, amennyire kitapasztalja az ármozgás viszonyát a mozgóátlagokhoz. Hiába is mondom, hogy milyen jó a 10-20EMA nekem, ha Te a 30EMA hoz képest nézted eddig az ármozgást, akkor neked az lesz a jó.
3. Én föleg az előző időszak napi alj és csúcs értékeit vetítem tovább, mint potenciális erős támasz/ellenállás szinteket.

sztavrogin 2008.01.09. 19:16:18

Szia Wik!

Gratulálok az általam eddig látott legszínvonalasabb beszámolóhoz!
Nemrég találtam az oldaladra, egy délután az utolsó kommentig végigolvastam, úgy, hogy több, mint fél éve bújom a hasonló témájú szájtokat. Sok minden visszaköszönt már, de nagyon szépen, lényegretörően, mégis, az "apróbetűs" részekre is rávilágítva vezeted elő a "tudományt". Nagyon tetszik, na!

Szóval, csak hogy rövidre zárjam az ömlengést, lenne a jelenlegi témához is konkrét kérdésem. A támogatás/ellenállás szintekkel vannak gondjaim, rosszul beállított SL/TP-k miatt sok trédem bukik. Próbálkoztam a pivot-okkal, nem jött be, mostanában fibo-t használok, de esetleges a hatékonyságuk, nem tudom eldönteni milyen time-frame-et vegyek figyelembe stb. Egy rövid magyarázattal, esetleg ábrával kicsit kifejthetnéd a te gyakorlatodat. (Ha amúgy is tervezted, akkor oké, nem akarom megborítani a tematikádat.)

Várom már a részletes elemzésedet az oldalazó piacokról is, habár a témát már érintőlegesen említetted valamelyik bejegyzésedben.

Üdv.

Eagle1 2008.01.10. 16:31:15

Sziasztok,

Emailben már beköszöntem korábban Wik-nek, de akkor megteszem itt is. Tök jók ezek az elemzések, tudom, hogy elég nagy meló lehet összerakni egy ilyet, de én minden nap szívesen olvasnám az aktuális események kiértékelését ;)

sztavrogin kollégához tudnék csatlakozni, ami a kérdéseit illeti. Én is sokszor a helytelen SL-el bukom el a tradet. Általanos hiba, hogy jól megsejtem egy support / resistance vonalból a szintet, beállítom az SL-t és egy beleszúrt shadow miatt lezárja... utána meg megüt a guta, mert látom aztán szépen történik amit kigondoltam. Magyarán ha 3 pippel feljebbre tettem volna az SL-t akkor nyerek... Elég sok ilyen esetem volt, nagyon bosszantó, csak nem akarom az SL-t túl magasra (azaz nagy kockázatra) se tenni, mert nem bizom annyira a tudásomban, félek, hogy bukta lesz :)

Amúgy kezdő kollégáknak tudom javasolni az FXopen.com Brokert. A pénz átutalás kicsit macerás (akit érdekel annak emailben megírom hogyan kell), de 1$-tól indítható micro account. 30-40$-t fe lehet tolteni, ez mondjuk egy 500x-os tőkeáttéttel szerintem használható gyakorló megoldás. Az átutalt pénzt az MT-ben már cent-ben jeleníti meg (40$-bol 4000 cent lesz ugyebár). 0,1 Lot = 1 cent méretű egy pip. Ez szerintem tök jól használható. Amúgy gyorsak is, ritka a leállás... Spread az közepes, EURUSD az 3-as, de ahogy neztem sokfelé ilyen a micoro acc. A normál számlájukon 2-es lenne ugyanez. (különböző forumokon nem olvastam túl jókat fxopenről, így nagy számlát és sok pénzt nem tennék be hozzájuk, gyakorolni viszont nem talaltam olcsóbbat és jobbat.)

bimbam 2008.01.13. 15:09:19

sziasztok


a bpforexröl tudtok valamit?
megbizhatóak?

kmisi 2008.01.14. 11:17:44

Sziasztok !

Támasz-ellenállás, SL / PT problémákhoz így kis adalék:

Napokban hallottam Nicolas Darvasról, aki magyar parkett-táncosként (köze nem volt korábban a tőzsdéhez) a 1950-es években 18 hónap alatt 25000 USD-ból 2000000 USD-t csinált a tőzsdén.
Hogyan? A módszerét ma Darvas-boxnak hívják. Lényege: megnézte a korábbi helyi csúcsot, várt a korrekcióra, a kettő között rajzolt egy téglalapot, s ha ebből kitört az árfolyam, pozicióba lépett, a SL szintet pedig a téglalap ellentétes oldalára helyezte.

Ehhez hasonló módszer az 1-2-3 stratégia, ill. az ABCD stratégia is, ami utóbbit én a Bpforextől ismertem meg.

A Bpforexről már tettem ebben a blogban egy bejegyzést korábban. Én ezzel kereskedem, ajánlom mindenkinek.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.01.14. 15:41:06

Hi,

BPforex egy korrekt cég, de ők viszonteladják más broker szolgáltatását. Ez nem probléma, mert ha jól tudom nem nagyobb a spread ahhoz képest, mint amit közvetlenül kapnál a brokertől, és kapsz tőlük magyarul támogatást, illetve a szerződés kötést is tudod velük magyarul egyeztetni. De több broker céggel is kapcsolatban vannak, úgyhogy kérdés, hogy Kmisi melyikkel kereskedsz?

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.01.14. 15:43:33

Eagle1,

Hát ha csak ennyi a gondod, hogy hiányzik 3 pip plusz az SL-ből, akkor add meg neki és kiderül, hogy ettől javul-e a kereskedési statisztikád. Ha nem javul, akkor még előbb van a probléma (vagy mégsem adtad meg azt a plusz 3 pip-et).

dév 2008.03.26. 19:46:32

Helló!
3. megnézés után felmerült bennem 1-2 kérdés.
Mik a feltételei annak, hogy behúzod a stoppot break-even-be? Említettél olyan 10 pipet ez elég konkrét. Ha a SL mondjuk 50 pipes és 100 pipre teszem a PT-t akkor ez a 10 pip elég kicsinek tűnik. Van e valami arány, amikor nullába húzod az SL-t vagy feltételhez kötött pl elért egy ellenállást?

Annyiból jó, hogy nem lesz minusz, de az esetleges jó tradeket is ki lehet vele nullázni, ezt szeretném elkerülni.

A videóban 05:58-nál látva olyan 60pip volt a vége. Az előző szint olyan 44 pipre lehetett.

SL-PT kalkulálás módjaim:
A, Ált úgy csinálom, hogy előző szinthez beteszem a stoppom +spread*2 ezt belövöm a tőkém 1%-nak. Aztán PT az 1%*2.
Risk:Reward-ot igyekszem mindig 1:2-re beállítani. Az utóbbi pár napban sorozatos kudarc ér, szerencsére csak demón, az élest addig nem akarom lepucolni, amíg ilyen alap dolgok zavarosak.

Tehát ebben a setupban legyen 44 SL és 88 a PT. Ezzel a módszerrel azt tapasztaltam, hogy viszonylag ritkán éri el a PT szintet az árfolyam. Ebből arra következtetek, hogy rossz helyen lépek be.

Kis kitérő belépési pontokkal kapcsolatban.
A videóid alapján 2 belépési lehetőséget láttam:
A, ellenállást áttöri » visszateszt sikertelen » beköt lehetőleg nagyobb idősáv által mutatott trend irányába.
B, 1,2,3 módszer. Fibó 61,8 ra visszakorigál, de min 50% aztán bekötni trend irányába.
Ezeket jól értettem?

visszatérve a másik SL-PT beállítási módra.
B, változat, hogy fibó szintek vagy alakzatok függvényében kiszámolom. A PT-t és annak a fele a SL és ezt beállítom 1%-ra. Így viszont nem lesz valszeg ellenállás fölött az SL és nő a kistoppolódás és a veszteség realizálás veszélye.
Valami olyan az egész, mint egy rövid takaró. Vagy a lábam fagy meg vagy a vállam.

Melyik a jobb megközelítés SL-TP beállításában?
Úgy látom az általad leírt setupban még B-vel, is egész jó SL-t adna ki.

Harmadik kérdésköröm.
Sok tananyagot találtam, de úgy vettem észre a 90% szemét, vagy azzal megy el a terjedelem nagy része, hogy mi az a FOREX. Már meg sem nézem az ilyen csinálj 100 milliót 1 év alatt stratégiákat, hála a forex vadász és annak a 9 pontnak amit leírtál.
Teljesen logikus és józan ésszel belátható volt minden.
Tehát nem szeretném pazarolni az időm szemetekre, amik esetleg zsákutcába vezetnek. S ha tudsz valami korrekt tananyagot, könyvet angolul, amit érdemes átnézni, átgondolni. Nagyon örülnék neki.
pl: babypips.com nagyon tetszett és frankók a tesztek minden tananyag végén.

Gondolkodtam, hogy mailben írom ezt meg, de hátha másnak is hasznos lesz a válaszod, feltéve ha időd engedi.

Jó tradeket.

dév

sztavrogin 2008.03.27. 10:33:54

Szia Dév!

Nem nekem címezted ugyan, de anélkül, hogy nagyon értenék hozzá, engedj meg egy észrevételt. A SL/PT szintekkel kapcsolatban nekem az jött le Wiktől, hogy nem szabad őket mechanikusan beállítani. Ha egy SL szint X pipre van, nem jelenti azt, hogy nincs egy köztes ellenállásszint a 2X PT szinten belül. Pozícióba lépéskor azt mérlegelni kell, hogy a látható, várható ellenállás és a belépési ár között mennyi "hely" van, ez az ármozgás lefedezi-e, az általad elvárt, 1:2 Risk-Reward arányt.
Ha hülyeség, amit írtam Wik kijavít.

Üdv.

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2008.03.27. 12:45:23

Hali Dév,

- 10 pip után BE-be húzás-t scalpos trade-eknél alkalmazom, trend ellen pl., amikor úgy látom, hogy nem szabad negatívba engedni kicsit sem. Vagy nem is akarok azzal a trade-del foglalkozni a továbbiakban. Ez nem túl konkrét, de sokminden nem túl konkrét a kereskedésben.

- Profit Target: Ahogy az SL-t is a az ármozgás szintjei adják, úgy a PT-t is. Nem teljesen önkényes, hogy akkor az legyen az SL kétszerese. A megelőző hullámokból illetve a korábbi szintekből lehet következtetni. Fix SL-t csak scalpos belépésnél használok, ahol nagy a valószínűsége, hogy az adott SL-en belül elindul az én irányomba a trade.
(nagyjából úgy gondolom, ahogy Sztavrogin leírta. ) Amúgy Forex-en daytradingben az 1:2 arányt sokszor nem fogod megtalálni amikor a setup-ot keresed, aztán meg sokszor megkapod(megkapnád), amikor nem is számítasz rá. Ha 1:1-et megkapsz nagyon nagy valószínűséggel, azt meg lehet lépni és trend irányban hagyni egy 1/4-ed, 1/3-ad pozi részt, hogy behozza amit lehet a továbbiakban. Nagyon kusza a piac mostanában (utóbbi fél év - 2008.március vége :) ) sokszor nehéz úgy távoli célárt belőni, hogy a stop se legyen túl tág és a trade is túélje az első célár után a többit.


- Több féle kép lehet belépni egy ármozgásba, de ezeket itt nem tudom mind részletezni. De amit írták, abból úgy veszem, hogy azt a két lehetőséget jól érted.

- Én még kifejezetten Forex témakörben írt nagyon jó könyvet nem olvastam. Trading témában (nem forex) az egyik kedvencem Marcel Link - High Probability Trading című könyve. De ne várd, hogy bármilyen könyv megtanít úgy kereskedni, hogy profitot csinálj. Sajnos egyre inkább fenntartom, hogy 90% (a % már lehet, hogy növekedett utolsó álláspontom óta :) ) saját pszichéden, önfegyelmeden múlik.

Üdv.
Wik

Dév 2008.03.27. 13:42:58

Köszönöm
süti beállítások módosítása